צילום: יהושע יוסף (ארכיון) // סניף של שופרסל דיל. | צילום: יהושע יוסף

שופרסל תסגור 15 סניפים – ותוזיל מוצרים

מהפכה ברשת שופרסל: סניפים יצומצמו, ועובדים יפוטרו

שופרסל הודיעה על תוכנית חסרת תקדים, שתעלה לה 200 מיליון שקל. זוהי תוכנית עסקית, שפרטים ראשונים אודותיה פורסמו לפני מספר שבועות, ותכלול פיטורים, סגירת סניפים וצמצומים. מטרות התוכנית הקשה: יצירת תשתית לצמיחת החברה, חיזוק כושר התחרות, שיפור הצעת הערך ללקוח. מבחינת החברה המשמעות היא: הוזלת סל הקנייה ושיפור השירות.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

עלות התוכנית לפי הערכות החברה נאמדת בכ-200 מיליון שקל, או 150 מיליון שקל נטו לאחר מיסים. היא תרשם כהוצאה חד פעמית בדו"חות הרבעון השני,ה שייחתמו עד סוף החודש הנוכחי. הרשת לא דיווחה כמה אנשים היא עומדת לפטר כחלק מהתוכנית החדשה. 

לפי ההערכות ההנהלה מדובר בסגירת 15 סניפים בשטח כולל של 40,000 מ"ר. כמו כן, יצומצם שטחם של סניפים אחרים בכ-25,000 מ"ר. הרשת הודיעה כי תפעל לצמצם את פערי המחירים בין מותגי הרשת.

תו הזהב – ערך אחיד בכל הרשת

במקביל היא צפויה להודיע על הורדת מחירים בסניפים. עוד חידוש מעניין בתוכנית הוא שידרוג תלוש "תו הזהב" לכך שיהיה אחיד מבחינת הערך שלו לכלל הרשת בלי הפחתות מהערך הנקוב.

יו"ר דירקטוריון שופרסל, רפי ביסקר: "דירקטוריון החברה אישר היום תכנית אסטרטגית חדשה שמטרתה יצירת תשתית להמשך צמיחה והתמודדות לאורך זמן עם האתגרים בשוק קמעונאות המזון. במרכז התכנית יעמדו מהלכים שיביאו לשיפור השירות ולהוזלת הסל ללקוחותינו, בעיקר על ידי הורדת מחירים רוחבית, הן בחנויות הדיסקאונט והן בחנויות השכונתיות".

"שופרסל שמה דגש על המשך פיתוח מנועי צמיחה חדשים, הרחבת המותג הפרטי ופעילויות על בסיס מועדון הלקוחות המונה כיום כ- 1.8 מיליון חברים. במקביל תמשיך שופרסל בפעולות התייעלות תפעולית ונדל"נית עמוקות וחוצות ארגון. יישום התכנית האסטרטגית מהווה בסיס נוסף לשימור המובילות והרווחיות הנאותה לאורך זמן". 

המטרה: הוזלת סל הקנייה

מנכ"ל שופרסל, איציק אברכהן: "שופרסל יוצאת עם תכנית עסקית חדשה שמטרתה הוזלת סל הקניה, שיפור רמת השירות ללקוח, חיזוק כושר התחרות של החברה ושימור המובילות שלה. בבסיס התכנית עומדת שאיפת החברה לתרום להורדת המחירים ללקוח, לחזק את מחויבותה של החברה לצרכן תוך נקיטת שקיפות והתאמה של פעילות החברה לשוק התחרותי המשתנה." 

"אני מאמין כי שילוב המהלכים יביא לתרומה מהותית של שופרסל להפחתת יוקר המחיה לצרכן הישראלי. הירתמותם של כלל הגורמים במשק יסייע במאמצים להפחתת יוקר המחיה בישראל. שוק המזון המשתנה שמתאפיין בשינוי הסביבה התחרותית, כניסת שחקנים חדשים, התגברות הרגולציה החלה על החברות ושינוי בהרגלי הצריכה, הביאו את החברה בחודשים האחרונים להכנת תכנית שתאפשר לשמר את מיצובה של החברה כמובילה בשוק הקמעונאות בישראל."

השריפה בירושלים: רשלנות מטיילים או הצתה מכוונת?

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...