מראה העגלות המלאות בכל טוב ברשתות המזון לקראת פסח היה מטעה השנה. לפי נתוני חברת נילסן, במהלך השבועיים שלפני החג חלה ירידה של 1.7% במכירות הכספיות ברשתות המזון בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.
רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק
הירידה במכירות הכספיות כוללת את כלל מוצרי הצריכה ברשתות המזון כולל משקאות וטואלטיקה. הירידה במספר הפריטים שקנו הצרכנים עומדת על 1%.
מדובר בנתוני קופות של כל רשתות המזון המשווים בין התקופה של 30 במארס 2014 עד 12 באפריל 2014 לעומת 10 במארס 2013 עד 23 במארס 2013.
מהנתונים עולה כי במזון חלה ירידה של 0.2% מבחינה כספית. באשר למספר היחידות שנמכרו בתחום המזון הוצגה עלייה של 0.2%. כלומר הצרכנים קנו יותר מוצרים - אך הרשתות הרוויחו פחות בגלל מבצעים.
בתחום המשקאות חלה ירידה של 7% מבחינה כספית לעומת פסח 2013. במוצרי הטואלטיקה חלה ירידה של 4.3% במכירות הכספיות. בגיזרת מוצרי טיפוח הבית חלה ירידה חדה של 12.5%. לעומת זאת, מבחינת כמויות, חלה ירידה של 1% בלבד לעומת 2013. כלומר, מגוון המבצעים על חומרי הניקוי היה גדול יותר.
לטענת רמי לוי, הבעלים של רמי לוי שיווק השקמה, ״חל מעבר של לקוחות מרשתות יקרות לדיסקאונט. לאנשים היום יש פחות כסף - זה לא סוד".