חנות נוחות מייצגת נאמנה את האבולוציה שעברה על תחנת הדלק המסורתית. עם העלייה בשימוש ברכב הפרטי ועל רקע ירידת מחירי הדלק, אין פלא שיותר ויותר אנשים רואים בחנויות הללו חלק בלתי נפרד מהרגלי הקניות שלהם. יתרה על כך, חנויות הנוחות רק הולכות ומשתכללות ולכן מעניין לבדוק מה צופן להן העתיד.
את השינוי הכי דרמטי אפשר לראות בפיזור הגיאוגרפי של חנויות הנוחות. נכון להיום, החנויות הן ממש על הדרך – גם בערים קטנות ובערים גדולות וגם בכבישים מהירים. ככל שהפיזור של החנויות האלה גדול יותר, כך מתחדד העניין של הנוחות והערך המוסף שלהן בהשוואה לאלטרנטיבות.
יותר מוצרים, יותר מבצעים והרבה יותר נוח
בראש ובראשונה, סביר להניח שבחנויות הנוחות ימשיכו להגדיל את מלאי המוצרים שיש על המדף. אם בעבר התרגלנו לעצור בתחנת דלק רק בשביל קפה או מקסימום מאפה, הרי שכיום אנחנו יכולים להשתמש בחנויות נוחות על מנת להצטייד לקראת טיולי קמפינג, לקנות אביזרי אלקטרוניקה ואפילו לרענן את תפריט הפירות והירקות.
שנית, בחנויות הנוחות קיימים כל הזמן מבצעים שמתעדכנים בהתאם לדרישות של הלקוחות. בניגוד לסופרמרקט גדול או מכולת, חנות נוחות היא דינאמית יותר ויש לה גמישות רבה בכל הנוגע לפרסום הטבות ומבצעים. בפועל, זה אומר שאפשר בכל פעם לראות סגנון אחר של מבצעים בחנות נוחות ולבחור איזה מוצרים לקנות במחיר המשתלם ביותר.
במילים אחרות, החנויות ששימשו בעבר בתור תחנת דלק בלבד הפכו להיות יותר נגישות, עם יותר מוצרים ועם הרבה יותר מבצעים. מבחינת חברות הדלק מדובר על אפיק רווח עם פוטנציאל, בעוד מבחינתנו זה פתרון מעולה לשלל מטרות וצרכים לא מתוכננים. על קצה המזלג, כדאי להזכיר שירותים כמו איסוף חבילות, משיכת מזומן וכדומה – כמו גם את תאי השירותים המפנקים ומלתחות הריענון שזמינות בחינם לכל נהג ולכל נוסע.
לא לשכוח את הדלק וההטבות!
ראוי לציין שהמאפיינים המסורתיים של חנויות הנוחות עדיין נשמרים: אפשר לעצור בהן כדי לתדלק ויש גם אפליקציות שמאפשרות צבירת הטבות. כך חווית הקניות הופכת להיות נוחה ומשתלמת ולכן נהגים מוצאים את עצמם שבעים ומרוצים בנסיעות קצרות וארוכות כאחד.
ישראל ספציפית היא מדינה קטנה, אך היא נחשבת למובילה עולמית בכל הנוגע לאימוץ של טכנולוגיות חדשות. בהקשר של חנויות נוחות, ההוכחה לכך היא האופציה לתדלוק באמצעות אפליקציה ולשימוש במערכות אבטחה משוכללות גם בעת התשלום בקופה. עם הזמן, אמצעים אלו יהפכו להיות הסטנדרט המקובל וחנויות הנוחות ימשיכו להוביל את תחום הצרכנות.