גיא מלינגר . צילום: גיא הכט

הולך על ביטוח: “אני לא מדבר מחיר, אני מדבר שירות”

ב-2020 גיא מלינגר החליט לצאת לדרך עצמאית דווקא אחרי שורת משברים שחווה. כיום, סוכנות הביטוח Mine שאותה הקים מגייסת לקוחות ענק ומתרחבת בקצב מהיר. “אני יודע להביא את העבודה. עובדיי יודעים לתרגם אותה לפוליסה הטובה ביותר”

בשיתוף סוכנות הביטוח mine

גיא מלינגר הוא סיפור ישראלי אמיתי של נחישות וחתירה קדימה על אף הקשיים. בשנים האחרונות הוא חווה משברים ובהם פטירת אביו ואמו, גירושים ואירוע מוחי, שלאחריהם מצא עצמו יושב בבית אחרי שהוציא עובדים בקורונה לחל”ת עד שהוצא גם הוא לחופשת מעבודתו כסמנכ”ל בסוכנות ביטוח מובילה בעת תקופת הקורונה. דווקא אל מול האתגרים הרבים שניצבו בפניו, מלינגר החליט שזה הזמן הנכון לצאת לעצמאות ופתח ב-2020 את סוכנות הביטוח Mine, שהצליחה תוך שנים ספורות לגייס לשורותיה לקוחות ענק. “אמרתי לעצמי, רק אתה יכול לעזור לעצמך. זה בידיים שלך, קום ובנה את זה מאפס”, מספר מלינגר על רגעי ההכרעה. “ההצלחה מעידה שזו הייתה בחירה נכונה ומספר הלקוחות ההולך וגדל מעיד על כך”.

ההחלטה לצאת לדרך חדשה הייתה הימור של ממש מבחינת מלינגר, שעשה זאת בעזרת הון עצמי וניסיון שצבר במשך 20 שנה בתפקידי מפתח בחברות ובסוכנויות ביטוח שונות.

את Mine הוא מיקד בביטוח אלמנטרי בדגש על כלים כבדים כמשאיות, כלי רכב וציוד מכני-הנדסי, לצד ביטוח דירות ועסקים. “אלמנטרי הוא תחום שבו יש לי ולעובדיי ניסיון של שנים רבות והתמחות של ממש, ולכן היה טבעי שנתמקד בו”, מסביר מלינגר את ההחלטה. “החברה אמנם צעירה, אך יש לנו היכרות של שנים רבות עם השוק, שמנו הולך לפנינו וחברות ביטוח מביעות בנו אמון ועובדות איתנו בתנאים השמורים בדרך כלל לחברות גדולות”.

חברה צעירה ומנוסה

חברת הביטוח Mine מונה מלבד מלינגר עוד חמישה עובדים, שהצטרפו אליו אחרי היכרות מוקדמת ועבודה משותפת במהלך השנים. לדבריו, הצוות מכיר את העבודה על בוריה ויודע לתרגם את העבודה לפוליסה הטובה ביותר. יד ימינו של מלינגר היא המשנה למנכ”ל ג’ני שוורץ, והוא מדגיש עד כמה היא ראויה לקרדיט על ההצלחה.

“נפגשתי עם עובדים רבים במהלך שנותיי בתחום והיא מתבלטת במסירותה, ידענותה וניסיונה. ג’ני מסוגלת לקרוא פוליסה ולייצר ממנה את המוצר הביטוחי הטוב ביותר שיכול להיות ללקוח. המיומנות הזאת היא מיתרונותיה הגדולים של סוכנות Mine”, הוא מחמיא. “באופן כללי, עולם הביטוח סובל ממצוקת כוח אדם. עובדים לא שורדים בו לאורך שנים, ואם אתה מעסיק לא טוב - הם יברחו ממך במהרה. זו זכות עבורי לעבוד עם הצוות שיש לי. השפה אצלנו היא לדבר תמיד בגובה העיניים, עם העובדים ועם המבוטחים”.

את היתרון הבולט של סוכנות Mine על פני אחרות מסביר מלינגר ב”שירות, שירות ועוד פעם שירות”. לדבריו, תשומת הלב בכל לקוח ממוקדת החל מהפוליסה הראשונה שרכש ולאורך כל הדרך.

“יש לנו לקוחות שהן חברות שמחזיקות כלי רכב אחד וחברות אחרות שמחזיקות מאות. אנו מסתכלים על כולן בצורה שווה - גם בתביעות, גם בשירות וגם במחיר. ב-Mine אני לא מדבר מחיר, אני מדבר שירות. זה הא’-ב’ בכל מערכת יחסים מול לקוח, סוכן ומבטח. כך בונים את הפוליסה הכי טובה שיש, וזה לא בהכרח שאומר שהיא גם הכי זולה. זה עובד, ועובד טוב. המערכת שפיתחנו יודעת לגשת בו זמנית לכל חברות הביטוח ולהציג לנו את ההצעה הטובה ביותר הקיימת בשוק. נקטתי בגישה השירותית במהלך כל שנות עבודתי הרבות בעולם הביטוח, וכתוצאה מכך הצלחנו לגייס ל-Mine לקוחות שמכירים אותי מהעבר. החברה מצליחה להכפיל את עצמה כמעט בכל שנה ברמת תפוקה חדשה - שזה קצב גידול עצום”.

ההצלחה של סוכנות Mine הובילה אותה לעבוד עם ארגונים שלא פשוט להיכנס אליהם, בטח כשמדובר בחברה צעירה הקיימת מספר שנים בלבד, אך על הכל מגשרת המיומנות והמקצועיות של מלינגר וצוותו. “בנק הפועלים עבר להשתמש בשירותי Mine. חברת השכרת הרכב Budget חוזרה על ידי כל השוק ללא הצלחה ו-Mine הצליחה לחתום איתם בזכות היכרות ההנהלה איתי מגלגוליי הקודמים בשוק. בכלל, הרבה מאוד מלקוחות העבר שלי רצו להצטרף  אליי כששמעו שיצאתי לדרך עצמאית”.

באילו כלי שיווק נוספים אתה משתמש מלבד פה לאוזן ומוניטין?

“שליש מלקוחותינו מגיעים מפה לאוזן ומוניטין, ושליש נוסף מגיעים דרך קמפיינים מקוונים, ערוץ שאנחנו עובדים בו חזק מאוד. פייסבוק, אינסטגרם, טיקטוק, ושליש באמצעות שת”פ עם מעסיקים המעוניינים להעניק לעובדיהם את היתרונות של קבלת שירות מסוכן והמחיר של ישיר, דוגמת קבוצת מטריקס”.

טיקטוק? קהל היעד של חברות הביטוח לא נמצא שם.

“נכון, אני לא אמצא שם את המבוטח שלי. אני אמצא שם את הילד שלו, שיפנה אותו אליי, ואת הדור הצעיר שמעורב בעסק המשפחתי”.

Mine, מסביר מלינגר, נמצאת בסיומה של תוכנית עבודה תלת שנתית שבנה. “הגענו ליעד, ואף עברנו אותו, ובסוף הרבעון השלישי נתחיל לבנות תוכנית עבודה תלת שנתית חדשה. ייתכן שנכניס משקיע שייתן לנו ערך מוסף ויאפשר להיכנס למקומות שטרם נכנסנו אליהם, לרבות רכישת תיקי ביטוח של סוכנים ללא דור המשך”.

לסיום, אם לא היית עוסק בתחומך הנוכחי - באיזה תחום היית עוסק?

“חד משמעית: משפטים. מה שיפה בעיניי בעולם המשפט הוא שהכל עליך ועל היכולת שלך להיות ליטיגטור טוב. אגב, חוץ מזה אני גם DJ חובב. אחרי שעברתי אירוע מוחי קניתי ציוד תקלוט ואני מדג’ה באירועים בהתנדבות. זה נהדר לעמוד מול מאות אנשים, ולשלוט בביטים שיוצרים עבורם את האווירה והתחושה”.

גיא מלינגר

גיל: 47

שנות פעילות: 25

הישג שיא: “הקמת MINE סוכנות לביטוח בע”מ”.

מוטו: “לתת זה לקבל”.

חזון: “שירות, שירות, שירות”.

דמות מעוררת השראה: שמוליק קליין, בעלי “קל אוטו” ובלה מוסקוביץ מ”אלדן בר-זיו רביד”.

חלום אישי שאתה רוצים להגשים: “להשלים רישיון טיס”.

ישראל ואני: “סיפור אהבה”.

אני בעוד 5 שנים: “ב-MINE סוכנות לביטוח בע”מ”.

“נקטתי בגישה השירותית בכל שנות עבודתי בעולם הביטוח, וכתוצאה מכך הצלחנו לגייס ל-Mine לקוחות שמכירים אותי מהעבר. החברה מכפילה את עצמה כמעט בכל שנה ברמת התפוקה - קצב גידול עצום”

בשיתוף סוכנות הביטוח mine