בעולם שבו אופנה היא הרבה מעבר לבגדים – היא סיפור, היא אמירה, היא כוח – הסטייליסט הישראלי שלו לבן הצליח להפוך את התשוקה שלו לקריירה נוצצת על הבמות הגדולות ביותר. מסטיילינג לשופטי הריאליטי הנצפים ביותר בפריים-טיים בישראל ועד הלבשת כוכבות על לשערי מגזינים בינלאומיים – הדרך שלו הייתה לא פחות מסיפור סינדרלה עכשווי, עם לא מעט מכשולים בדרך. היום, כשהוא חי ופועל בלוס אנג’לס, לבן לא שוכח מאיפה הגיע ומשתמש בפלטפורמה שלו לקדם גם אופנה ישראלית ברחבי העולם.
"מאז ומתמיד ידעתי שאני רוצה לעסוק באופנה, אבל לא באמת ידעתי איך אגיע לשם", הוא מספר. "לפני 15 שנה זה היה כמעט בלתי אפשרי בלי פרוטקציות. לא היו אז רשתות חברתיות כמו היום, שבהן אפשר להתגלות בן לילה. בנוסף, לא היה לי גב כלכלי – המשפחה שלי הכי מדהימה בעולם, אבל הייתי צריך להיות גם ריאלי ולהתפרנס תוך כדי שאני מנסה לפלס את דרכי בתחום. אז התחלתי מלמטה – משמרות כפולות, עבודה כעוזר סטייליסט, ובהמשך כמנהל משמרת בקסטרו בסנטר. ובערבים? הייתי רץ להפקות כדי לצבור ניסיון ולבנות את השם שלי".
View this post on Instagram
במשך שנים, צעד אחר צעד, לבן בנה לעצמו שם בתעשיית האופנה הישראלית. הוא עבד עם כל הכוכבים הגדולים – זמרים, שחקנים, דוגמניות, ספורטאים – ושמו הפך להיות שם נרדף לסטייל מוקפד, עדכני ומדויק. "לא הרשיתי לעצמי לחלום על ההישגים שהגעתי אליהם", הוא אומר. "עשיתי סטיילינג לריאליטי המוביל בפריים-טיים, עיצבתי לוקים לקמפיינים של המותגים המובילים, עבדתי על שערים למגזינים הכי נחשבים. באמת שזכיתי לעבוד עם האנשים הכי מוכשרים בארץ".
אבל אז, הגיע הרגע שבו הבין שהשמיים בישראל הם לא הגבול. "בישראל יש תקרת זכוכית מאוד ברורה, במיוחד בתחום האופנה. אתה יכול להיות הכי מוכשר, אבל בסוף זה לא תמיד מתורגם לשכר או להכרה בינלאומית. התחלתי להסתכל החוצה – עשיתי הפקה בלונדון, אחר כך בפריז, ואז אני ובעלי, עידו, הבנו שאנחנו רוצים לנסות לעשות שינוי אמיתי ולעבור לארצות הברית".
המעבר לארה"ב היה לא פחות ממהפך. "זה קרה בסוג של נס מלמעלה", הוא נזכר. "בעלי קיבל הצעת עבודה בלוס אנג’לס, והיו לנו המון חששות – איך מתחילים קריירה מאפס במדינה זרה? אבל החלטנו ללכת על זה. לעזוב קריירה יציבה ומצליחה ולהתחיל הכל מחדש".
החודשים הראשונים היו מאתגרים. "זה לא היה פשוט, בלשון המעטה. הייתי צריך להתחיל מהתחלה, להכיר אנשים, להוכיח את עצמי מחדש. בניגוד לישראל, שבה דברים עובדים מהר ובאופן לא פורמלי, בארצות הברית הכול מתנהל בצורה מאוד מסודרת – הכול מחייב אישורים, יש אינסוף מיילים על כל פרויקט, אפילו קביעת פגישה לקפה מצריכה תיאום שבועות מראש. זה היה שינוי מטורף עבורי".
View this post on Instagram
אבל עם הזמן, הוא למד להפוך את המאפיינים הישראליים שלו ליתרון. "בסטים של הפקות, המהירות והיכולת שלנו לאלתר נותנות לנו יתרון עצום. בישראל, כשאין משאבים אינסופיים, אנחנו לומדים להיות יצירתיים ולפתור בעיות במקום, וזה משהו שמאוד מעריכים כאן".
למרות שהוא חי ופועל בלוס אנג’לס, לבן לא זונח את השורשים שלו. "הסטייל הישראלי הוא משהו ייחודי – הוא נוח, קליל, משוחרר. אין לנו חורף אמיתי, ולכן אין לנו את התרבות של לבישת שכבות כמו בפריז או מילאנו. מה שאנחנו כן יודעים לעשות זה מיקס בין מחויט לספורטיבי, שילובים לא צפויים שגורמים ללוק להיראות חסר מאמץ אבל מלא בסטייל".
לדבריו, הדרך שבה גדל השפיעה על החתימה האופנתית שלו. "כשהתחלתי, לא היה לי תקציב גדול, אז הייתי צריך להיות יצירתי – למצוא פריטי וינטג’, להפוך בגדים ישנים למשהו חדש. היום, גם כשאני עובד עם מותגים ענקיים, אני מנסה לשמר את הרוח הזו – ליצור לוקים עם משמעות ולא רק להלביש".
View this post on Instagram
כיום, לבן עובד עם השמות הגדולים ביותר בתעשייה – מהפקות לווג ועד קמפיינים עולמיים למותגי קוסמטיקה מובילים. "השנה יצא לי להגשים כמה מהחלומות הכי גדולים שלי. עשיתי קמפיין עולמי למייבלין – לראות את העבודה שלי מתנוססת על שלט ענק בטיימס סקוור זו תחושה שלא ניתן להסביר במילים. מעבר לזה, עשיתי הפקה לווג פורטוגל – ההפקה נבחרה גם לשער הגיליון, שזה כבוד עצום".
אבל לא רק אופנה מסחרית נמצאת על סדר היום שלו. "אחד הדברים שאני הכי נהנה מהם זה לחבר את ישראל לתעשיית האופנה הבינלאומית. אני משתמש בפלטפורמה שלי כדי לשלב מעצבים ישראלים בפרויקטים גדולים, להביא מותגים ישראליים להפקות נחשבות ולחבר בין אנשי מקצוע מהארץ לעולם".
אחד מרגעי השיא בקריירה של לבן היה ההזמנה לגאלה היוקרתית של Business of Fashion (BOF) בשבוע האופנה בפריז. "להיות מוזמן לאירוע כזה, שבו נמצאים האנשים הכי משפיעים בתעשייה, זה חלום שהתגשם. מעבר לכך, גם עבדתי על לוקים לאירוע – זה היה רגע שבו הרגשתי שהצלחתי לבסס את עצמי באמת על המפה העולמית".
View this post on Instagram
לבן מקבל פניות יומיומיות מסטייליסטים צעירים שרוצים לפרוץ לשוק הבינלאומי, והוא מקפיד לענות לכולם. "העצה הכי טובה שלי? לתכנן את זה. זה לא קורה ביום אחד. קודם כל – שליטה בשפה האנגלית היא קריטית, במיוחד בכל הקשור למיילים ולתקשורת מקצועית. מעבר לזה, חשוב מאוד שיהיה תיק עבודות חזק, אישורי עבודה, וחשוב לחסוך כסף – כי ההתחלה בחו"ל מאוד קשה".
לדבריו, יצירת קשרים היא המפתח. "היום הכול פתוח, כולם נמצאים ברשתות – אל תפחדו לשלוח מיילים לאנשי מפתח, לחפש סוכנויות ולהציג את עצמכם. גם אם הרוב לא יענו – מישהו אחד שיאמין בכם יכול לשנות את הכול".
למרות ההצלחה הבינלאומית, החלום הגדול ביותר של לבן כיום הוא לראות את ישראל חוזרת להיות מקום שכולם מדברים עליו בהקשרים חיוביים. "לפני הכל, החלום שלי הוא שכל החטופים יחזרו הביתה. מעבר לזה, אני רוצה שאנשים יראו את ישראל לא רק דרך כותרות מלחמה, אלא דרך התרבות, היצירה והכישרון המטורף שיש פה. ובינתיים – אני אמשיך לעשות את שלי, ליצור, לייצג את המדינה בכבוד ולזכור תמיד מאיפה באתי".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו