בשיתוף ליברה
קרן ר' (השם המלא שמור במערכת) פנתה השבוע, לראשונה בחייה, להוריה על מנת לבקש מהם הלוואה. היא מספרת שההורים לא היססו, ביצעו העברה בנקאית באופן מידי ואף הרגיעו אותה: "זו לא הלוואה, זו מתנה". קרן איננה נזקקת: היא עובדת כמורה כבר שנים רבות, גם בעלה עובד במשרה מלאה - ועם זאת, הם קורסים תחת נטל התשלומים. ניסו לחסוך פה, ניסו לקצץ בהוצאות שם – ועדיין, בכל חודש החובות רק התעצמו והם נותרו חסרי אונים. והם לא לבד: גל התייקרויות שוטף את המשק הישראלי וגורם לטלטלה בקרב רבבות משקי בית שמתקשים לעמוד בהוצאות. בינואר הקרוב תעריף החשמל ישלים התייקרות של 25 אחוזים בשנה אחת, מחירי הדירות זינקו השנה בכ-20 אחוזים וגם סל הקניות בסופר התייקר - למרות מחאות הצרכנים והקמפיין התקשורתי. אז מה עושים?
בתקופה כזו חייבים לעשות בדק בית ולבדוק כיצד אפשר לחסוך בהוצאות השוטפות – מצמצום סל הקניות ברשתות השיווק ועד לבחינה מדוקדקת של פוליסות הביטוח שלכם. איזו פוליסה מיותרת, כפולה או סתם יקרה מדי. אחת הפוליסות הנפוצות שבהן ניתן לבצע חיסכון משמעותי היא פוליסת ביטוח הרכב.
מבדיקה שערכנו בנושא מצאנו שחיסכון ממוצע במעבר לחברת הביטוח ליברה עומד על כ-500 שקל למבוטח – סכום לא מבוטל שיכול להקל על כל משק בית.
---רוצים לחסוך עד 50% בביטוח הרכב של ליברה? לחצו להצעת מחיר>> ---
עכשיו אתם בטח מסתכלים על הפוליסה ואומרים לעצמכם שיש לכם עוד כמה חודשים עד לסיומה, ולכן החיסכון הזה יכול להמתין. אם כן, חשבו שוב. כפי שקרה בענף הסלולר שעבר מהפכה ענקית בתעריפים בזכות רפורמת הניידות, גם בתחום הביטוחים כבר לא צריכים להמתין עד לסיום תקופת הביטוח - אפשר לחסוך עוד היום בלחיצת כפתור. כל זאת, בזכות מהפכת הניודים שהובילה ליברה והפכה את השוק לתחרותי יותר ושמה את הצרכן הישראלי במרכז.
מהפכת הניודים בענף ביטוחי הרכב גרמה – בדומה למהפכת הניודים בסלולר – לגל של נטישות לקוחות, שהבינו את מה שכל צרכן אמריקאי שנהנה משוק תחרותי מבין – חברה שלא תוריד מחירים ותהיה אטרקטיבית ללקוח, פשוט לא תשרוד. את המהפכה הזאת, הובילה כאמור, ליברה, והצרכנים הצביעו ברגליים, בדקו מחירים וקיבלו החלטות.
בהתפלגות הניודים, מעניין לראות מהיכן עברו המבטחים שניידו את הפוליסות שלהם לליברה. 23 אחוזים מכלל הפוליסות שנוידו הן מחברת ביטוח ישיר, אחריה חברת הפניקס, שהניודים ממנה מהווים 16 אחוזים מכלל הפוליסות שנוידו ולאחר מכן חברת הביטוח AIG שהניודים ממנה מהווים כ-11 אחוזים. ככל שחולפים החודשים, ניתן לראות שלא רק המבוטחים בחברות הישירות מניידים את הביטוחים שלהם לליברה, אלא גם מבוטחים בחברות מסורתיות, שעד כה נטו לשמור אמונים לסוכן שלהם – כך, כ-40% מהניודים הם מהחברות המסורתיות. מסתבר שהחיסכון מנצח את האמונים לסוכן הביטוח, ובסופו של דבר כל צרכן חושב על הכיס שלו.
הסיבה שהמבוטחים נהרו דווקא לליברה הייתה מעבר למחיר ולכיסויים הנרחבים שהם מקבלים, גם הפיתוח החכם של החברה שגרם למהפך בענף. מדובר בתהליך דיגיטלי, אוטומטי, פשוט וידידותי לצרכן, שבמסגרתו לקוח פוטנציאלי המעוניין לבצע ניוד מחברה אחרת יכול לעשות זאת בלחיצת כפתור. כלומר, בלי בירוקרטיה ומבלי להמתין שעתיים לנציגי השירות. אתם בוחרים את החברה הרלוונטית שממנה רוצים לבצע את הניוד, וליברה מבצעת עבורכם באופן אוטומטי את בקשת המעבר.
השירות החכם והיצירתי הזה משתלב היטב במגמה במשק, שבאה לידי ביטוי בירידות המחירים החדות שחוות ענקיות הקמעונאות, שמתעקשות להעלות מחירים בתקופה שבה הצרכן הישראלי עובר את השיעור הכי חשוב: להיות לקוח שבוי זה לא משתלם.
הניצנים הראשונים לשינוי התודעתי התרחשו במחאת הדיור, אי שם בשנת 2011, והם הלכו והתחדדו בעשרות המחאות שפרצו מאז, וגרמו לשינוי של ממש במדיניות החברות שמצאו את עצמן מתנצלות ומתקפלות אחרי הודעה על העלאת מחירים, ורשתות שיווק שהחליטו להסיר מהמדפים מותגים שיתייקרו.
עם הרוח הגבית הזו הפך הצרכן הישראלי לחכם יותר ומבין יותר, ובמילים אחרות - "לא פראייר". הוא לא רק לא מתמקח על המחיר, הוא גם בודק איזו תמורה הוא מקבל עבור כספו. בעניין זה חשוב לציין שבליברה נהנים לא רק מכל הכיסויים הסטנדרטיים הקיימים בביטוח, אלא גם מכיסויים ייחודיים שאין בחברות אחרות בענף, כמו כיסוי למקרים של פגע וברח, פיצוי משודרג במקרי טוטאל-לוס וגניבה, צבירת יתרות זכות, השתתפות ברווחי החברה ועוד. ביטוח הרכב זו כמובן רק דוגמה אחת לחיסכון ולהתנהגות צרכנית נבונה יותר. בכתבות הבאות ניתן לכם טיפים נוספים לחיסכון בביטוח, ועד אז תזכרו: מי שנרדם עם הפוליסה שלו, שלא יתפלא אם יתעורר עם כיסים ריקים.
-------להצעת מחיר משתלמת לביטוח הרכב בליברה לחצו כאן>> -------
בשיתוף ליברה