צילום: אבי בן מוחה // המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית. לימודים אקדמיים ברמה גבוהה

תקשורת על שפת הכנרת

הסטודנטים של המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת נהנים מבסיס אקדמי נרחב ומשפע של קורסים מעשיים • מסלולי הלימודים: טלוויזיה ומדיה דיגיטלית, שיווק, פרסום, דוברות, יח"צ ורשתות חברתיות

"אנחנו יודעים שהמציאות בתקשורת משתנה מיום ליום. המדיה החדשה חודרת לכל מקום. אבל חשוב לזכור שלמרות ההייפ על המדיה החדשה - המדיה הוותיקה והמוכרת לא נעלמה. במחלקה לתקשורת של המכללה האקדמית כנרת אנחנו מכשירים את הסטודנטים לעבוד במדיה מגוונת. הבוגרים שלנו משתלבים בכל תחומי התקשורת, החל מהרמה המקומית – למשל רדיו כל רגע, ועד הרמה הארצית, החל מערוץ הכנסת, i24 news, תאגיד כאן ועיתונים שונים", מספר פרופסור הלל נוסק, ראש המחלקה.

 

המחלקה לתקשורת במכללה האקדמית כנרת קיימת כבר כעשר שנים כמחלקה עצמאית בהסמכה מלאה של המועצה להשכלה גבוהה, ומתהדרת בכמה וכמה מאפיינים ייחודיים: מצד אחד - למחלקה יש בסיס מוצק מבחינה אקדמית.

 

"הלימודים האקדמיים נותנים כמה וכמה יתרונות על לימודים שהם מממוקדים בעשייה או תוך כדי עשייה בלבד: זה מפתח יכולות אינטלקטואליות וחשיבה ביקורתית, ומעניק הבנה מעמיקה של עולם התקשורת ולאן הוא הולך. העובדה שהלימודים הם אקדמיים ברמה גבוהה מהווה הכנה טובה לא רק למשרה הראשונה אלא גם לתפקידים מתקדמים בארגוני התקשורת, ומקלה על הסטודנטים שלנו להתקבל לתארים מתקדמים באוניברסיטאות מובילות", מבהיר פרופסור נוסק.

 

"התכנית עוברת עדכון מתמיד בהתאם למציאות בתחום התקשורת. יש לנו קורסים ייחודיים וסוגיות שאנחנו מתמודדים איתן. למשל עולם הסייבר ואיך להתמודד אתו, שיהיה קורס בפני עצמו, או למשל פייק-ניוז, שיוצג ברמת המחקר האקדמי במסגרת קורס סוגיות בתקשורת המונים".

"התכנית עוברת עדכון מתמיד בהתאם למציאות בתחום התקשורת" // צילום: אבי בן מוחה

 

ומצד שני – כמעט 50% מהקורסים הם קורסים מעשיים, בשני מסלולים: הראשון - טלוויזיה ומדיה דיגיטלית, מתמקד בהפקה של תכנים לטלוויזיה המיינסטרים, ליוטיוב ולרשתות החברתיות. השני - פרסום, דוברות ויח"צ, כשגם כאן ניתן דגש על פרסום ברשתות החברתיות. את העיתונות לומדים לרוחב, בשתי ההתמחויות, כי זה – מצהיר פרופסור נוסק - הבסיס לכל העבודה בתקשורת.

 

"תכנית הלימודים כוללת גם התנסות מעשית בארגון תקשורת – משרד פרסום, תחנת טלוויזיה, רדיו, עיתונות מקומית או אתרי אינטרנט – מה שמאפשר לסטודנטים להכיר את העבודה ולהשתלב במקומות עבודה. "אחוז די נכבד מהסטודנטים שעושים התנסות מעשית כזו ממשיכים לעבוד שם בעבודה ראשונה", מספר פרופסור נוסק.

 

בנוסף, מציעה המחלקה שלוש תכניות של תואר פלוס: התמחות מעמיקה יותר בארגוני תקשורת, וקורסים שהם אקסטרא קליקולריים. הראשונה: ביה"ס לטלוויזיה של "רשת" (ערוץ 13 שיתמזג בקרוב עם ערוץ 10). "הסטודנטים שלנו שעושים את התכנית הזו, ושרוצים מן הסתם להתמחות בטלוויזיה, מקבלים מאיתנו מלגה חלקית, נותנים יום נוסף בשבוע, ויש להם יתרון ברור על פני סטודנטים אחרים שמגיעים לקורס ללא ניסיון", מספר פרופסור נוסק.

 

השנייה: קורס שיווק דיגיטלי של מקאן Spring-Valley במעוז חיים, הנבנה במיוחד עבור סטודנטים של המחלקה לתקשורת, במהלכו עוסקים הסטודנטים בשיווק ופרסום דיגיטלי בצורה ממוקדת. גם עבור קורס זה מציעה המחלקה מלגה חלקית, והמקום פתוח עבור הסטודנטים גם להתנסות מעשית. התכנית השלישית: תואר פלוס תעודת הוראה בתקשורת, בשיתוף מכללת גורדון. "זה מאפשר לסטודנטים לעשות תעודת הוראה בשנה אחת ולהפוך למורים לתקשורת, שזה תחום מבוקש בבתי ספר תיכוניים בצפון", אומר פרופסור  נוסק.

 

 

פרופסור הלל נוסק הוא בעל דוקטורט בתקשורת מהאוניברסיטה העברית, ולפני שהגיע למכללה האקדמית כנרת - לימד באוניברסיטה העברית והשתתף בצוות ההקמה של בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי במכללה למנהל ומילא בו תפקידים רבים ומגוונים. הוא לקח חלק גם בצוות שהקים את המחלקה לתקשורת פה במכללה האקדמית כנרת – קשר אותו נאלץ לקטוע כשמונה לדיקאן בית הספר לתקשורת במכללה למנהל.

 

לפני שלוש שנים חזר כחבר סגל במחלקה, ועכשיו הוא מסיים שנה ראשונה כראש המחלקה. "מבחינתי, יש במקום הזה כמה יתרונות: הסגל המעולה שלנו, שמורכב מאנשי מקצוע מלב העשייה בכל התחומים; מספר הסטודנטים קטן יחסית, שמאפשר יחס אישי, תמיכה בלימודים וקשר חברתי הדוק בין הסטודנטים לבין עצמם; וגם האווירה של המקום: מקום חלומי על הכנרת, עם ההיסטוריה ועם הנוף. אני בא לפה בגלל הסטודנטים והכנרת. אין קמפוס כזה במדינת ישראל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...