אם עוד לא הזמנתם את החופשה שלכם – כדאי לכם לבדוק שוב את האתר שממנו אתם מזמינים. אתרים שיציעו לכם מחירים אטרקטיביים בצורה חריגה ואפילו דמיוניים, עלולים להיות עוקץ שיפיל אתכם בפח.
חברת הסייבר הישראלית BrandShield המתמחה בניטור, מעקב והסרה של הונאות וזיופים ברשת מדווחת כי בתוך חצי שנה חלה עלייה של עשרות אחוזים בהתחזות לאתרים כמו Airbnb - כמו כן, התגלו עשרות חיקויים והונאות של אתרים ואפליקציות המתחזים לאתרים של בתי המלון וחברות התעופה המוכרות, אך למעשה עשויים לגבות מכם תשלום ללא תמורה, לעתים, אף ישתמשו שוב ושוב בחיובים חוזרים במספר האשראי שהשארתם.
כיכר סן מרקו בוונציה מוצפת
בין פברואר 2024 לפברואר 2025 נרשמה עלייה כוללת של 33.22% ברישום דומיינים מתחזים למותגים מובילים בעולם התיירות. העליות הבולטות ביותר:
אמריקן איירליינס: עלייה של 82.16% במספר האתרים המתחזים.
דלתא איירליינס: עלייה של 50.00% במספר הדומיינים המזויפים.
Airbnb: עלייה של 31.93% במקרי התחזות והונאה.
הילטון: עלייה חדה של 59.41% בהתחזות לאתרי הרשת.
מריוט: עלייה של 10.64%
הייאט: בניגוד למגמה, דווקא ירידה של 7.14% בכמות ההונאות.
בחברת BrandShield מסבירים כיצד ניתן למזער את הסיכון להונאות:
בדקו את כתובת האתר: התחזויות רבות כוללות שינויים קלים בשם הדומיין (כגון תוספת אות או שינוי סיומת).
יש להיזהר מהסתמכות על אייקון המנעול כסימן לאתר מאובטח – שכן גם אתרים מזויפים רבים מציגים אותו, מה שעלול להטעות את הצרכנים
היזהרו ממבצעי "חלום": הצעות במחירים נמוכים באופן חריג הן לעיתים קרובות מלכודת.
הימנעו מהודעות חשודות: קישורים שנשלחים בוואטסאפ, מייל או מדיה חברתית עלולים להוביל לאתרי זיוף.
יואב קרן, מנכ"ל BrandShield, מוסיף: "הציבור חייב להיות עירני ולוודא שהוא רוכש כרטיסי טיסה ולינות רק דרך הפלטפורמות הרשמיות. הונאות הרשת הופכות למתוחכמות יותר, ומבוססות על דומיינים מזויפים שייראו כמעט זהים למקור".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו