משרד התחבורה פרסם אתמול בשעות הערב הודעה חגיגית, לפיה אושרה תכנית לפיתוח שדה התעופה בחיפה. על פי ההודעה, תורחב האפשרות להפעיל טיסות ליעדים שונים בחו"ל, אך מבדיקת ישראל היום, עולה כי ישנן כמה בעיות משמעותיות שיגבילו מאוד את היעדים שאליהם ניתן יהיה לטוס מחיפה.
בהודעה שפורסמה על ידי משרד התחבורה נכתב כי, "הממשלה אישרה את תכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות נוספות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות בישראל". מבדיקה שערכנו עולה כי צפויים לפתח את כל נושא החניות, הטרמינל ונקודות נוספות בשדה התעופה בחיפה, אך הבעיה העיקרית של שדה התעופה עדיין לא נפתרה.
מעטות חברות התעופה שהפעילו ויפעילו טיסות ישירות מחיפה ולחיפה בשל סיבה אחת - המסלול בשדה התעופה קצר מדי ולא יכול להכיל את רוב מטוסי הנוסעים בעולם היום, כולל מטוסים צרי גוף מסוג בואינג 737, איירבס 320 ועוד.
המשמעות היא שהמטוסים היחידים שיוכלו להמריא ולנחות בנמל התעופה הזה הם מטוסי טורבו פרופ דוגמת דאש8, מטוסים שטווחי הטיסות שלהם קצרים מאוד ומגיעים בעיקרים ליעדים קרובים כמו יוון, קפריסין או טורקיה שהופכת להרבה פחות רלוונטית לישראלים בתקופה הזאת.
בנוסף, מדובר במטוסים קטנים שיכולים להכיל הרבה פחות נוסעים מאשר המטוסים הנפוצים שמצויים בקרב רוב חברות התעופה שפועלות כעת מישראל ולישראל. המשמעות היא שההיתכנות הכלכלית הרבה פחות משתלמת מאשר הפעלת מטוסים גדולים יותר שיכולים להכיל לכל הפחות כ-130 נוסעים.
רוב חברות התעופה הזרות לא מחזיקות במטוסי טורבו פרופ, כל חברות התעופה הישראליות כבר מכרו את מטוסי הטורבו פרופ שלהן, כך שהסיכוי שיופעלו טיסות בינלאומיות במספרים גבוהים לנמל התעופה בחיפה וממנו, כשאורך המסלול הנוכחי נותר כפי שהוא, נמוכים.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו