כרטיס טיסה | צילום: Getty Images

תופעה מדאיגה: מגיעים לנתב"ג - ומגלים שאין להם כרטיס טיסה

עונת התיירות בפתח – וגם ההונאות: ישראלים רבים רוכשים כרטיסי טיסה ברשת, לרוב באתרים לא ישראלים, ומגלים ברגע האחרון שלא בוצעה שום הזמנה עבורם • "ישראל היום" מציג: כך תימנעו ממפח נפש

בחודש הבא ימריאו מאות אלפי ישראלים לחופשה מעבר לים, ובקיץ המספרים צפויים לגדול אף יותר, אך לאחרונה מתגלה תופעה מדאיגה מאוד: נוסעים ישראלים, שמזמינים את החופשות מראש, "נעקצים" על ידי ספקי תיירות שונים, רובם מחו"ל, ומגלים שלמרות שחשבו שקנו כרטיס טיסה - לא בוצעה עבורם שום הזמנה.

בשיחות עם "ישראל היום", מספרים דיילי קרקע בנתב"ג כי מדובר בתופעה שהפכה נפוצה יותר בתקופה האחרונה, וכי מדי יום יש כמה מקרים של נוסעים שבטוחים שהם עומדים לעלות למטוס, אך בפועל אין להם כרטיס טיסה.

וכך זה עובד: אתרים שונים, ברוב המקרים הם לא ישראלים, מציעים דילים במחירים אטרקטיביים מאוד - לעיתים אטרקטיביים מדי – ונוסעים רבים שמתפתים למחיר הזול, מזינים את פרטי האשראי ומגלים בסופו של דבר שאין כרטיס טיסה. החופשה החלומית שחיכו לה, ימי החופש שלקחו מהעבודה והכסף שהשקיעו – הכל ירד לטמיון.

מה עושים כדי להימנע מזה?

מומלץ לוודא שמדובר באתר אמין ולא להתפתות למחירים זולים מדי. לאחר ההזמנה, יש להיכנס לאתר הרשמי של חברת התעופה ולבדוק שכרטיס הטיסה הוזן שם ואכן קיים. ובעיקר יש לזכור: אתרים לא ישראלים אינם כפופים לחוק הגנת הצרכן, ועדיף תמיד לבדוק שיש גם שירות לקוחות שמגיב לכם.

חשוב לציין, שהשיטה הזאת תקפה גם לשוכרי רכבים בחו"ל, רוכשי כרטיסים להופעות ולמשחקי ספורט, לבתי מלון ולשאר השירותים הנלווים בענף התיירות. היזהרו - ורכשו נכון.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...