מטוס אל על // צילום: משה שי

זו הסיבה שנשב יותר זמן במטוס בטיסות למזרח

חברות התעופה האסיאתיות היינאן וקתאי פסיפיק קיבלו הודעה שבקרוב הן יצטרכו לטוס בנתיב הארוך יותר, לאחר שטסו עד כה בנתיב המקוצר מעל סעודיה • הסיבה: גם חברות התעופה הישראליות טרם קיבלו אישור מהעומאנים - כך שהמטרה היא לייצר תחרות הוגנת

חברות התעופה האסיאתיות היינאן וקתאי פסיפיק, שטסו עד כה בנתיב המקוצר מעל סעודיה, קיבלו היום (חמישי) הודעה מרשות התעופה האזרחית בישראל שבקרוב הן יצטרכו לטוס בנתיב הארוך יותר.

הסיבה לכך היא שחברות התעופה הישראליות עדיין לא קיבלו אישור מהעומאנים - כך שאל על צריכה לטוס בנתיב הארוך. כעת, גם חברות התעופה האסיאתיות יצטרכו לטוס בנתיב הארוך, לצורך התחרות ההוגנת. בסוף החודש גם קוריאן איירליינס צפויה להפעיל טיסות ישירות לישראל וגם היא ככל הנראה תצטרך לטוס בנתיב הצפוני והארוך יותר. בממוצע, הטיסות לסין ולהונג קונג יתארכו בכשעה לכל כיוון.

"השוק הישראלי עלה על כל הציפיות"

גורמים המקורבים לחברות התעופה הזרות מוחים בשיחה עם "ישראל היום": "מה אנחנו אשמים שאל על לא מקבלת אישור? הפעילות של החברות הזרות היא לפי החוק, למה הנוסעים שלהן צריכים לטוס בנתיב ארוך ביותר משעה? בגלל שלא מאשרים לאל על חברות התעופה האסיאתיות ייענשו?".

שנגחאי, צילום: Getty Images

גורמים המקורבים למשרד התחבורה מסבירים את ההחלטה: "אנחנו צריכים לשמור כאן על חברות התעופה הישראליות וחשוב שהתחרות תהיה הוגנת. חברות התעופה הישראליות הן נכס וצריך לדעת לשמור עליהן לפחות בתחרות הוגנת".

כאמור, היינאן התחילה להפעיל טיסות ישירות לשנג׳ן בשבוע שעבר ומ-22 בדצמבר תפעיל טיסות ישירות גם לשנגחאי. כעת הכניסה לסין מורכבת ויש צורך בתו ירוק סיני ובבידוד למשך שמונה ימים על חשבון התייר. להונג קונג הכניסה פשוטה יותר, אך עדיין מחייבת תהליך בדיקות קורונה.

מנכ"ל האינאן איירליינס, ישראל אנדי וויי, מסר: "אנו יותר מנרגשים להכריז על פתיחת קו נוסף לסין ימים ספורים לאחר ההשקה המחודשת של פעילותנו בישראל. השוק הישראלי עלה על כל הציפיות שלנו בימים שלפני הקורונה, ואנו משוכנעים שפתיחת הקו לשנגחאי מהווה סנונית נוספת לשובם של התיירים ואנשי העסקים הסינים לישראל, וחזרתם של הישראלים לסין. אנו ערוכים לספק לנוסעים את השירות הטוב ביותר במסגרת המגבלות הקיימות ומצפים לטיסתנו הראשונה לשנגחאי, הבירה הכלכלית של סין, ב-22.12. אנו מקווים להגביר את תדירות הטיסות לשנזן ולשנגחאי בקרוב, ומצפים מהרשויות בישראל לאפשר לנו להמשיך לטוס בנתיב הדרומי הקצר והחסכוני יותר בדלק ובזיהום אוויר".

ממשרד התחבורה עדיין לא נמסרה תגובה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...