נוסעים בנתב"ג. צילום: יוסי זליגר

עשוי להשפיע על טיסות רבות: המשמעות של ההמלצה החריגה של האיחוד האירופי

ההמלצה שלא לטוס בשמי לבנון וישראל צפויה להשפיע באופן משמעותי על הפעילות התעופתית בארץ • בעקבות כך בוטלו הטיסות של "וויז אייר" ו-"אייר אירופה", וחברות תעופה נוספות עשויות לקבל החלטה דומה - מה שיצמצם את היצע הקווים האוויריים

[object Object]

באיחוד האירופי פרסמו היום (שבת) המלצה רשמית שלא לטוס בשמי לבנון וישראל עד 31 באוקטובר. ההמלצה מתייחסת לטיסות שינחתו, ימריאו או יעבור באזור ועשויה להשפיע באופן משמעותי על הפעילות התעופתית באזור. מדובר על המלצה חריגה, כזאת שניתנת במצבים חריגים מאוד ועשויה להיות לה השפעה דרמטית.

ביטלו את הטיסות ל-48 שעות הקרובות. וויז אייר, צילום: קוקו

עד כה, לא מעט חברות תעופה זרות פעלו בישראל. דקות לאחר פרסום ההמלצה, חברות התעופה "וויז אייר" ו"אייר אירופה" הודיעו על ביטולי טיסות לישראל. "אייר אירופה" ביטלה את הטיסות של מחר, כך על פי לוח הטיסות בנתב״ג, ו-וויז אייר ביטלה את הטיסות ל-48 השעות הקרובות.

חברות תעופה נוספות עשויות לקבל החלטות דומות בעקבות ההמלצה של האיחוד האירופי, מה שעשוי לצמצם באופן משמעותי את ההיצע המצומצם יחסית שקיים בישראל.

נכון להיום, בין החברות התעופה שביטלו את טיסותיהן לישראל, עוד לפני ההמלצה של האיחוד האירופי נמצאות: אייר פראנס, איבריה, בריטיש איירווייז, ITA, וירג׳ין אטלנטיק, אג׳יאן, לוט, לופטהנזה, סוויס, אוסטריאן, בראסלס, יורו ווינגס, ראינאייר, דלתא, יונייטד, איזיג׳ט, אמריקן איירליינס, KLM וחברות תעופה רבות נוספות.

ההודעה מגיעה בעקבות המצב הביטחוני, צילום: GettyImages

ההודעה של האיחוד האירופי מגיעה כמה ימים לפני חופשת החגים בישראל, כזאת שבמהלכה היו אמורים לטוס עשרות ישראלים מדי יום ליעדים שונים ברחבי העולם.

במקביל לחופשה בחו"ל, לא מעט ישראלים נמצאים כעת בחו"ל ובשיחה עם אחת מהן שנתקעה בקפריסין היא מספרת: "ביטלו לנו את הטיסה כמה דקות לפני המראה, אנחנו מנסים למצוא פתרון חלופי אבל זה לא זול, אנחנו מקווים שיהיה בסדר ונוכל לחזור לישראל בהקדם עם מינימום הפסד". במידה ומגמת הביטולים תימשך, ייתכן שנראה לא מעט ישראלים שיתקשו לחזור מחו"ל לישראל בזמן לראש השנה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...