חברת התחבורה השיתופית האמריקנית BIRD תשיק בשבועות הקרובים בישראל שירות השכרת קורקינטים ממונעים לפי שעה, בעזרת אפליקציה חכמה. השירות נועד לפתור את בעיית "הקילומטר האחרון", למי שמתנייד בתחבורה ציבורית מחוץ לעיר, ולהוות חלופה למכוניות ולאופניים.
החברה מסן פרנסיסקו כבר השיקה שירות דומה ב-30 ערים בארה"ב, וכעת משיקה מחוצה לה, בפריז ובתל אביב.
את הכניסה לישראל היא מבצעת בשיתוף אגודת הסטודנטים של אוניברסיטת תל אביב, ולאחר מכן תתרחב לכל תל אביב ובהמשך לערים נוספות. לטענת החברה, נסיעה ממוצעת בתל אביב מנקודה לנקודה נמשכת לא יותר מעשר דקות, כך שנסיעה של "המייל האחרון" תעלה לא יותר מעשרה שקלים. כחלק ממבצע ההשקה והגברת המודעות, תחלק החברה כמה מאות קסדות ממותגות, לקראת כניסתו לתוקף של החוק המחייב חבישת קסדה בכלים דו גלגליים ממונעים.
איך זה יעבוד? הצרכנים יורידו את אפליקציית BIRD, יעברו תהליך רישום קצר ולאחר מכן יוכלו להתחיל בנסיעה. הקורקינטים אשר ייפרסו ברחבי הערים יהיו זמינים בכל עת למשתמשים. את הקורקינטים ניתן יהיה לאתר ולפתוח לשימוש דרך האפליקציה. בכל נסיעה יחויב הרוכב בחמישה שקלים ועל כל דקת נסיעה 50 אגורות נוספות. התשלום יועבר אוטומטית באמצעות כרטיס האשראי אותו הזין המשתמש מראש.
יחד עם זאת, חברת BIRD תאפשר השכרה רק מגיל 18. כמו כן, החברה תפעל לחינוך והסברה לנסיעה בטוחה באמצעות מהלכי פרסום מגוונים. לדברי מנכ"ל BIRD ישראל, יניב ריבלין, "אנו בטוחים כי המוצר שלנו יהווה פיתרון מושלם לבעיית הקילומטר האחרון ולנסיעות בתוך העיר. ישראל נבחרה על ידי מנהלי החברה כאחד היעדים הראשונים להתרחבות מעבר לגבולות ארצות הברית. תל אביב בפרט וישראל בכלל, מתאימות בצורה יוצאת דופן למוצר ולשרות אותו אנחנו מביאים. אין לי ספק שהצרכנים הישראלים יבינו במהרה שיש כאן פיתרון אמיתי, חדשני, שיתופי וידידותי לסביבה עבורם".
החברה בנתה מודל תגמול אטרקטיבי במסגרתו מזמינה את הצרכנים להפוך ל"צפרים" ולהשתתף בתהליך הטעינה של הקורקינטים בלילות: מדיי ערב יאספו ה"צפרים" את כלי התחבורה הקרובים לביתם, ויטענו אותם שם במהלך בלילה. בבוקר שלמחרת יוחזרו הקורקינטים ל"קינים" ויעמדו לרשות הרבים. עבור כל Bird שיטעין ויחזיר ל״קינים״, יקבל ה"צפר" 20 שקלים, כזיכוי לכרטיס האשראי, מה שיכול לייצר למעוניינים הכנסה קטנה נוספת. בכל יום תדאג החברה לאסוף את כלי התחבורה מרחובות העיר בצורה סדורה.
לדברי יו"ר אגודת הסטודנטים בתל אביב, "ברגע ששמענו על כניסתה של BIRD לישראל, היה לנו ברור שאנחנו רוצים לשתף פעולה. החזון שלנו הוא להפוך את אוניברסיטת תל אביב למעוז התחבורה השיתופית בישראל, והשירות של BIRD משתלב לנו באופן מושלם בפאזל שאנחנו בונים בקמפוס ובסביבתו. אין לי ספק שהסטודנטים שלנו יאמצו מהר מאוד את דרך ההתניידות החדשה הזו."
אורי יוגב, מייסד שותף בפיוצ׳ר מוביליטי ישראל, ששמו כמטרה להפוך את ישראל ל-"מובילה עולמית במהפכת התחבורה החכמה", הוסיף על כניסת Bird לישראל: ״מטרתה העיקרית של פיוצ׳ר מוביליטי היא להפחית את בעיית הפקקים בישראל ולקדם את טכנולוגיות ופתרונות הסמארט מוביליטי בישראל לרווחת כלל תושבי המדינה. פתרונות התחבורה השיתופית הם מהאלמנטים העיקריים שיסייעו בפתרון העומס התחבורתי בישראל, ואנו נפעל בכל המישורים למען הכנסת פתרונות תחבורה שיתופית מקורקינט ועד למשאיות ואוטובוסים, כחלק מהיצע הפתרונות".