הברצלונה שלכם חזרה: 0:4 ענק לבארסה על ריאל מדריד בסנטיאגו ברנבאו

אחרי מחצית ראשונה מאופסת שבה המארחת שלטה, מוליכת הליגה הספרדית סיפקה קונצרט ופתחה פער של שש נקודות בפסגה • לבנדובסקי כבש צמד בתוך שתי דקות, לאמין הפך לצעיר ביותר שכובש בקלאסיקו וראפיניה קינח עם הקפצה מעל לונין • הלבנים הפסידו בליגה לראשונה אחרי 42 משחקים

שחקני ברצלונה חוגגים. צמד בזק. צילום: AFP

 

בשנים האחרונות, בעיקר מאז שליאו מסי וכריסטיאנו רונאלדו עזבו את הליגה הספרדית, הקלאסיקו בין ריאל מדריד לברצלונה איבד את הקסם שלו, היוקרתיות שבו ואת העניין שהוא ייצר. כן קיבלנו משחקים לא רעים, אבל ההייפ סביב המשחק הגדול בתבל ירד פלאים.

הערב (שבת) הוא חזר שוב לעורר עניין גדול ברחבי העולם. קחו את קיליאן אמבפה השחקן הטוב בעולם שהצטרף הקיץ לבלאנקוס, את העובדה שלאמין ימאל ילד הפלא של הכדורגל העולמי משחק בברצלונה, את הפתיחה הנהדרת של שתיהן לעונה הזו ותקבלו משחק שהבטיח רבות עוד לפני שהמשחק החל וסיפק את הסחורה במלוא הדרו, כשבארסה מביסה את ריאל 0:4 שייזכר שנים רבות קדימה.

במחצית הראשונה הקצב היה מדהים, כשריאל שיחקה טוב יותר, אבל נתפסה 8 פעמים בנבדל, כשאמבפה עצמו רשם 6 נבדלים, לאור משחק הלחץ של ברצלונה שפליק כל כך אוהב. אמבפה גם מצא את הרשת בדקה ה-30 אבל השער נפסל בגלל נבדל.

לפני תחילת המחצית השנייה פרנקי דה יונג שהיה פצוע תקופה ארוכה החליף את פרמין לופס ותוך דקות עשה שינוי במשחק ובארסה החלה להשתלט על מרכז המגרש. השינוי הגיע תוך שתי דקות כאשר מארק קסאדו, תגלית העונה אולי באירופה ניצל קיפאון בהגנת ריאל, מצא את רוברט לבנדובסקי שהעלה את בארסה ל-0:1. שתי דקות עברו והפולני הכפיל את התוצאה עם נגיחה מדהימה לאחר כדור רוחב מעולה של אלחנדרו באלדה. 0:2 מדהים לאורחת.

ריאל נתנה את הכל כדי לחזור, שלחה את כל הכוחות ההתקפיים שלה קדימה וירדה מובסת אחרי שלאמין ימאל כבש את השלישי לברצלונה וראפיניה השלים עם הקפצה מדהימה שגרמה לאוהדי ריאל להיות בהלם ולברוח הביתה עוד לפני שריקת הסיום.

 

מהלך המשחק:

1: ההתמודדות יצאה לדרך.

14: קמאבינגה כדור עומק נהדר לאמבפה, ששלח רוחב לבלינגהאם שבעט ממטר. פניה רשם הצלה הירואית, אבל המהלך נפסל בגלל נבדל קטן של אמבפה.

21: ראפיניה קיבל כדור מלאמין והסתובב על ואסקס, אבל במקום למסור לבאלדה שהיה חופשי, בעט מעל השער.

30: אמבפה קיבל עומק מלוקאס ואסקס וכבש, אבל השער נפסל בגלל נבדל של הצרפתי. ברצלונה יכולה לנשום לרווחה.

54: שער! 0:1 לברצלונה! מארק קסאדו מצא את רוברט לבנדובסקי מול לונין והפולני הרשית ללא בעיה עם סיומת גדולה.

56: שער! ברצלונה עולה ל-0:2! אלחנדרו באלדה קיבל כדור באגף השמאלי, הרים כדור נהדר ולבנדובסקי נגח פנימה את השני שלו ושל בארסה.

77: שער! ברצלונה עולה ליתרון של 0:3! מתקפה מתפרצת אדירה של האורחת הסתיימה במסירה של ראפיניה ללאמין ימאל, שכבש מרגל ימין עם פצצה לרשת הגבוה של לונין והפך לכובש הצעיר ביותר בהיסטוריה של הקלאסיקו.

84: שער! ברצלונה עולה ל-0:4! ראפיניה קיבל כדור נהדר וקפיץ באלגנטיות מעל לונין. הברנבאו בהלם.

שחקני ריאל, הערב, צילום: AP
שחקני ברצלונה לפני שריקת הפתיחה, צילום: Getty Images
פליק ואנצ'לוטי, הערב, צילום: AP
מאבק בין שחקני ריאל ובארסה במהלך קרן של המארחת, צילום: AFP
קסאדו מול בלינגהאם, צילום: AP
קמאבינגה מול קונדה, צילום: Getty Images
קמאבינגה מרחף מעל פדרי, צילום: AFP
הסנטיאגו ברנבאו לפני השריקה. תפאורה מדהימה, צילום: Getty Images
אמבפה חוגג. לאחר מכן הבין שהיה בנבדל, צילום: AP
קונדה מול מנדי, הערב במדריד, צילום: Getty Images
רודיגר מתקל את פרמין לופס, צילום: AFP
טשומאני באוויר, קסאדו משגיח, צילום: AP
לבנדובסקי מאושר אחרי הצמד שלו, צילום: Getty Images
אמבפה מתוסכל, צילום: AFP
שחקני בארסה בטירוף, צילום: AFP

הרכבים:

ריאל מדריד: אנדריי לונין, לוקאס ואסקס, אדר מיליטאו, אנטוניו רודיגר, פרלאן מנדי, אורליאן טשואמני, פדריקו ואלוורדה, אדוארדו קמאבינגה, ג'וד בלינגהאם, ויניסיוס ג'וניור וקיליאן אמבפה.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

ברצלונה: איניאקי פנייה, ז'ול קונדה, פאו קוברסי, איניגו מרטינס, אלכס באלדה, מארק קסאדו, פדרי, פרמין לופס, לאמין ימאל, רוברט לבנדובסקי וראפיניה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר