קפטן צרפת הזמני: "קשה להתעלם ממהקשר סביב המשחק מול ישראל, זה משפיע עלינו"

אורליאן טשומאני שקיבל את סרט הקפטן במקום קיליאן אמבפה הוסיף: "זה קודם כל כדורגל, אבל אי אפשר לומר שזה לא משפיע. פוגשים יריבה חזקה, נעשה הכל כדי לנצח" • דשאן: "צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל, זו המציאות לצערי"

טשומאני, הערב. צילום: AFP

נבחרת ישראל תארח מחר בבודפשט את נבחרת צרפת במסגרת המחזור ה-3 בבית העליון בליגת האומות. נבחרת הטריקולור תגיע למשחק ללא קיליאן אמבפה הפצוע ובמקומו מי שקיבל את סרט הקפטן הוא קשר ריאל מדריד אורליאן טשומאני. לאור המצב בישראל, גם טשומאני ומאמנו דידייה דשאן התייחסו למצב ולמלחמה בעזה ובלבנון.

"זה משחק כדורגל קודם כל, אבל קשה להתעלם מהקונטקסט סביבו. זה חשוב לשאר התחרות, אבל אי אפשר לומר שמה שקורה מסביב לא משפיע עלינו. אנחנו נפגוש יריבה חזקה ונעשה הכל כדי לנצח", אמר טשומאני.

על הבחירה בו להיות הקפטן המחליף חברו לריאל מדריד הוסיף: "זאת גאווה עצומה לקחת על עצמי את האחריות הזאת. אני מאוד שמח על ההחלטה הזאת של המאמן. הדבר החשוב ביותר עבורי הוא לעזור לנבחרת. מייק מניאן מאוכזב? אני לא חושב. סיפור סרט הקפטן היה יותר תקשורתי מאשר פנימי בתוך הנבחרת. תמיד היינו רגועים לגבי זה. המאמן יצר קשר עם מספר שחקנים, זה נשאר זמני ואנחנו יודעים טוב מאוד מי הקפטן שבחרנו. אני מוכן לעשות הכל, גם בריאל ירדתי לעמדה הגנתית יותר כשהיה צריך. ברור שאני מעדיף לשחק בקישור, אבל תמיד מנסה לתת את כולי".

גם דשאן כאמור התייחס למצב בישראל. "אנחנו צריכים לדאוג שזה יישאר משחק כדורגל, כי זה מה שזה. יש הקשר שהוא כמובן מתוח מאוד. זו המציאות לצערי", אמר במטרה להרגיע את המצב.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

דשאן הסביר את היעדרותו של אמבפה מהסגל ואמר לעיתונאים שמתעסקים בסוגיה הזו בימים האחרונים: "המעסיק של השחקנים הם המועדונים שלהם. יש לך מעסיק, ואם אומרים לך לעשות משהו אתה עושה אותו. למועדונים תמיד היה ותמיד יהיה את הכוח הזה, ההתאחדויות לא משלמות לשחקנים. זה לא רק ריאל מדריד או רק קיליאן אמבפה. זה המצב שלו ואני מקבל בזמן הזה את ההחלטה עם הסגל שיש לי. בסוף השבוע הוא שיחק בלי להיות 100% כשיר. האם זה טוב לשחקן ולנבחרת? אני לא חושב. לא היתה שום בקשה, ההחלטה כולה שלי".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר