קלופ. מחייך כל הדרך אל הבנק | צילום: אי.פי.איי

לא רק כדורגל: יורגן קלופ מרוויח מהצד

אחרי הניצחון ההיסטורי על מנצ'סטר יונייטד, מסתבר שמאמנה של ליברפול הוא פרזנטור של לא מעט חברות יוקרה מבירה גרמנית ועד למכוניות אופל • הגרמני אפילו עקף את המלכה אליזבת • ואיך הוא מסתדר בין הספונסרית של קבוצתו לבין זו האישית שלו?

עולם הכדורגל כמרקחה אחרי הניצחון הענק של ליברפול אמש (ראשון) על מנצ'סטר יונייטד, אבל ליורגן קלופ יש סיבות נוספות לשמוח, והן לא בהכרח קשורות לביצועי קבוצתו על הדשא.

השנה הנוכחית החלה עבור המאמן הגרמני ברגל ימין: החל מ-1 בינואר הוא משמש כשגריר המותג Fischer, שהמחזור הכספי שלו מגיע למיליארד אירו בשנה. רוב הסיכויים שמעולם לא שמעתם עליו, אבל מדובר באימפריה של ממש בתחום כלי עבודה ובנייה שמוכרת בכל בית בגרמניה. מדובר במותג השישי בפורטפוליו הפרסומי של מאמן ליברפול. לפניו נחתו בו, ובחשבון הבנק של קלופ, חברות מובילות מתחומים אחרים שמעוניינות לקשור את תדמיתן בתדמיתו – תאגיד הטלוויזיה Sky, ענקית ההנעלה והבגדים אדידס, מותג הבירה Erdinger, חברת השירותים הפיננסיים DVAG ומותג המכוניות אופל.

על פי ההערכות, עוד לפני החוזה עם Fischer ההכנסה השנתית של קלופ מפרסום המותגים האלה הגיעה ל-7.5 מיליון יורו – הרבה יותר ממה שרוב מאמני העלית מרוויחים מאימון קבוצותיהם. לשם השוואה, שכרו של קרלו אנצ'לוטי בריאל מסתכם ב-6 מיליון אירו, ואילו צ'אבי וצוות האימון שלו עולים לברצלונה רק 1.9 מיליון אירו – פחות ממה שבירה Erdinger משלמת לקלופ בשנה על הזכות להתפרס באמצעותו.

זה עוד לא הכול, כי בנוסף לחוזים ארוכי הטווח המאמן הגרמני לא בוחל בשיתופי פעולה קצרי מועד. כך, במהלך היורו האחרון, הגרמני פירסם את החטיף סניקרס והכניס לכיסו עוד אי אילו מאות אלפי יורו. למעשה, ההיצע הפרסומי שמגיע לפתחו כה גדול, שהוא, בעצת סוכן הפרסום שלו מארק קוסיצקי, נאלץ לדחות את מרבית ההצעות.  

אבל מדוע דווקא קלופ? סיפור ההיכרות שלו עם סוכנו אי שם בשנת 2006, מדגים היטב את אותן התכונות של המאמן הגרמני, שמושכות אליו מותגים. בתחילת הקריירה קלופ אימן את מיינץ, ששיחקה אז בליגה השנייה בגרמניה. המועדון הצנוע קיבל את התלבושות מ-Lotto האיטלקית, אלא שהוא העריץ את נייקי – ולא התכוון להסתיר זאת. בצעד שהיה זוכה לכינוי 'חוצפה ישראלית', ולא בדיוק התאים לכללי ההיררכיה הגרמניים הוא שיגר מכתב לנייקי וביקש ממנה חסות. המכתב הגיע לידי קוסיצקי, שעבד אז בחברה הענקית, והתאהב מיד בישירות של המאמן האלמוני. הם סגרו על עסקת חליפין (מיינץ קיבלה את המדים מנייקי, ובתמורה קלופ התחייב ללבוש את בגדיה למשחקים), וכאשר קוסיצקי יצא לדרך עצמאית הבינו את הפוטנציאל הפרסומי האדיר שגלום במאמן.

קלופ. סוכנו גילה את הפוטנציאל הגלום בו, צילום: איי.אף.פי

מאז קלופ לא עוצר, בכל המובנים. הוא הספיק לפרסם בנקים ומשקאות אלכוהול, שעונים ומשקפיים, מוצרי שוקולד, דבק לטפטים ומכונות גילוח. אין לו שום בעיה להחליף מותגים, אם הדבר משתלם. ההערצה לנייקי, למשל, נסוגה בפני ההצעה של אדידס, ומשנת 2020 הוא מתלבש למשחקים בשעטנז מוזר: נועל נעלי ספורט של אדידס, בהתאם לחוזה האישי שלו, ולובש טרנינג של נייקי בשל הסכם החסות של הקבוצה. 

לפני אופל, לא הייתה לו שום התלבטות לפרסם מותגי רכב  אחרים (ב.מ.וו, מיצובישי, סיאט), אבל נראה שהשותפות הנוכחית צפויה להימשך. הסיבה, איך לא, כספית: המכירות של אופל בגרמניה עלו אחרי שקלופ הפך לשגריר המותג ב-13%, ובסקרי דעת הקהל התברר שכל לקוח שלישי בחר באופל בשל העובדה שזיהה את הרכב עם המאמן.

גם מנכ"לית Erdinger מאשרת שליורגן קלופ יש מגע של קסם. לדבריה, ב-18 החודשים שחלפו מאז שהמאמן הגרמני החל לפרסם את בירת החיטה של החברה בבריטניה, המכירות שלה עלו ב-62%, ו- Erdinger הפכה למותג המוכר ביותר בקטגוריה הזאת. המספרים האלה נראים דמיוניים, אבל הם מסתדרים, אם בוחנים את ההערכה שרוחשים לו ציבורים רחבים, כפי שבאה לידי ביטוי בסקרים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

בסקר שנערך בארץ מולדתו הצהירו 90% מהנשאלים שהם אוהבים את קלופ. תוצאות הסקר שנערך בבריטניה ביוזמת עיתון טיימס, ובו נתבקשו המשתתפים לתת ציון על מנהיגות לדמויות שונות, היו מדהימות עוד יותר: המאמן הגרמני דורג אמנם נמוך מווינסטון צ'רצ'יל, אך עקף את מרגרט תאצ'ר ואת אליזבת השנייה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...