שיטת המשחקים, הבתים והיריבות: כל מה שצריך לדעת לקראת עונת 2024/25 ביורוקאפ

לקראת העונה שתחל ביום שלישי הקרוב ותועבר בשידור חי ובחינם ב"ישראל היום", מכינים אתכם למשחקים של הפועל ירושלים והפועל תל אביב • איפה הן יארחו, הקבוצות הבולטות ושיטת הפלייאוף, בסיומה מקבלים כרטיס ליורוליג • הפרטים כאן

.. צילום: אלן שיבר, אודי ציטיאט

ביום שלישי הקרוב ייצא לדרך מפעל היורוקאפ, שמעורר העונה עניין גדול מתמיד בשל העובדה שיש בו שתי קבוצות ישראליות ושתיהן - הפועל תל אביב והפועל ירושלים - נמצאות ברשימת המועמדות להתמודד על התואר. כידוע, הפרס הגדול של זכיה ביורוקאפ הוא כרטיס ליורוליג.

בעונה שעברה המפעל היה הצגה של קבוצה אחת, פריז באסקט, ששלטה ללא עוררין לכל אורכה ורשמה מאזן מדהים של 1:17 בשלב הבתים. השנה זה אמור להשתנות. קבוצות רבות השקיעו כספים גדולים והביאו שחקני רכש משמעותיים כדי להגיע לשלבים הגבוהים, כאשר לפחות חצי מהמפעל בנה סגל שמכוון ללכת עד הסוף.

מלבד שתי הישראליות, אלה יהיו שלוש הספרדיות: גראן קנריה, בדאלונה ולפני כולן ולנסיה, שנשרה מהיורוליג. גם שלוש הטורקיות (בשיקטאש, טורק טלקום ובחצ׳שהיר) יכולות לעשות צרות לנציגות בכחול לבן, כמו גם ונציה האיטלקית, קבוצתו של נוון ספאחיה שזכור לאוהדים הישראלים מתקופותיו במכבי תל אביב. 

בן בנטיל, בריאן אנגולה, ג'ונתן מוטלי, איש ויינרייט, צילום: הפועל תל אביב

הנציגות הישראלית

עד הגעתה של הפועל ת״א לפני שנתיים ליורוקאפ, היו לישראל מספר שנים ללא נציגות במפעל אחרי עזיבתה של הפועל ירושלים לליגת האלופות של פיב"א. הירושלמים זכו להצלחה במפעל בשלל גלגוליו, כולל זכייה ב-2004 והגעה לחצי הגמר ב-2017, שם הפסידה לוולנסיה.

בעקבות המצב הביטחוני, שתי הקבוצות לא יוכלו לארח בישראל את משחקי הבית ואולמן הביתי יהיה בסמוקוב שבבולגריה. חוץ משתי הקבוצות, תהיה לישראל עוד נציגות בטורניר – הכישרון הצעיר והמוכשר בן שרף, שישחק באולם הגרמנית.

דני קליין עם גביע היול"ב קאפ בו זכתה הפועל ירושלים ב-2004, צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

מבנה היורוקאפ

במפעל היורוקאפ משחקות 20 קבוצות שמחולקות לשני בתים של 10. כל קבוצה משחקת פעמיים בשני סיבובים נגד יריבותיה לבית, פעם אחת במגרשה הביתי ופעם אחת בחוץ, מה שמבטיח מינימום של 18 משחקים בעונה.

בית א': חובנטוד בדאלונה, הפועל ת״א, בחצ׳שהיר, בשיקטאש, בודוצ׳נוסט, טרנטו, גראן קנריה, אולם, סופוט, וולבס.

בית B: ולנסיה, הפועל ירושלים, ונציה, טורק טלקום, צדביטה אולימפיה לובליאנה, ליטקאבליס, בורג, קלוז׳, המבורג, אריס סלוניקי.

בן שרף במדי אולם, צילום: X

שיטת המשחקים

שש הראשונות מכל בית מעפילות לשלב הפלייאוף, כאשר שתי הראשונות מכל בית מעפילות ישירות לרבע הגמר. הקבוצות שסיימו במקומות 3-6 עולות לשמינית הגמר שמהווה סוג של שלב ביניים. מקומות 3-6 בבית A יתמודדו בשיטת הצלבה מול המקומות 3-6 מבית B, כאשר המנצחות יעפילו לרבע הגמר.

גם שמינית הגמר וגם רבע הגמר יתקיימו בשיטה של משחק אחד (לממוקמת גבוה יותר יהיה יתרון הביתיות). בשנתיים האחרונות הפועל ת"א סיימה את דרכה ברבע הגמר – בעונת 2022/23 במשחק חוץ מול בדאלונה ובעונת 2023/24 במשחק "ביתי" מול בשיקטאש.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

משחקי חצי הגמר והגמר ישוחקו בשיטה של סדרות של הטוב משלושה, כשיתרון הביתיות שייך לקבוצה בעלת המיקום הגבוה יותר במהלך העונה. סדרת הגמר תיערך בין ה-8 ל-16 באפריל והמנצחת, כאמור, תקבל את הכרטיס המיוחל ליורוליג.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר