בארצות הברית הסבירו: הסיבות שבגללן וושינגטון ויתרה על דני אבדיה

כתב המסקר את הוויזארדס הופתע מהעסקה ששלחה את הישראלי לפורטלנד, אך מבין מדוע היא יצאה לפועל: "יש כל כך הרבה על הכף, לא היה שווה להסתכן ולהשאיר אותו" • וגם: החשש מכך שההצלחה שלו היתה חד פעמית

דני אבדיה מדבר לאחר נחיתתו בישראל צילום: שמואל בוכריס

לא רק דני אבדיה, לא רק אוהדי הכדורסל בישראל - גם הכתבים המסקרים את וושינגטון וויזארדס קיבלו בהפתעה את הטרייד ששלח את הפורוורד הישראלי לפורטלנד. שלושה ימים אחרי פרסום העסקה, בבירת ארצות הברית מחפשים הסברים לוויתור על אבדיה, ומגיעים למסקנה כי ייתכן והיה שווה לשלוח אותו מערבה למרות הכל.

ג'וש רובינס, כתב המסקר את הוויזארדס מקרוב, שיתף בפודקאסט של קרייג הופמן על מידת ההפתעה: "עד כמה הופתעתי מ-1 עד 10? 9. סיפרו לי שהוויזארדס עומדים להעביר בטרייד את קייל קוזמה, דיברו על זה כל השבוע וזה התברר כ-100% לא נכון. ציפיתי לטרייד, אבל לא לטרייד הזה".

דני אבדיה. גם בוושינגטון הופתעו, צילום: USA TODAY Sports

על הסיבות שהוויזארדס נפרדו מהישראלי אמר: "דני לא בואתו לוח הזמנים כמו הצעירים שיש שם כרגע והצעירים שיבואו בשנים הבאות. עד שהם יתקרבו לשיא שלהם, דני כבר יהיה בערך בן 28 ומוכן לחוזה השלישי שלו. מעבר לכך, דני היה עוזר לוושינגטון לנצח עכשיו וזה לא מה שהיא מחפשת. עדיף לתת לצעירים ממנו לעשות טעויות עכשיו, להיות בחתית ולקבל בחריות גבוהות".

על אף הטענה שאבדיה היה שווה עוד ניצחונות לוויזארדס, רובינס הוסיף שהישראלי לא היה עושה הבדל עד כדי כך משמעותי. עם זאת, עדיף היה לוויזארדס לא להסתכן, וכן לוותר עליו: "אבדיה לא היה עושה הבדל עד כדי כך גדול, אבל יש כל כך הרבה על הכף בדראפט הבא שלא שווה לקחת סיכון".

"הערך של אבדיה גבוה, אבל יש סימן שאלה לגבי האם האחוזים המשופרים שלו מחוץ לקשת (37%) היו דבר חד פעמי. אם היתה ירידה והוא היה נשאר, ערך הטרייד שלו היה יורד. התמורה יותר גבוהה ממה שהיו מקבלים עבור קוזמה, עכשיו פינו עוד דקות שחקנים צעירים".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
דני אבדיה במדי וושינגטון. לא בלוח הזמנים של שאר הצעירים, צילום: אי.פי
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר