הדרך שבה תשפיע חזרתם של עבדולאי סק ושון גולדברג על הגנת מכבי חיפה

הבלם הסנגלי ושחקן נבחרת ישראל צפויים להיות כשירים למשחק הגדול בשבת מול מכבי תל אביב • הבעיה היא שבזמן שהם החלימו, פדרו ואולכסנדר סירוטה קיבלו את ההזדמנות - והרשימו • עכשיו יצטרך ברק בכר לנהל את הסגל שלו בצורה רגישה ולהשאיר את כל החולייה האחורית דרוכה ומרוכזת

סק וגולדברג שומרים על זהבי. צילום: אלן שיבר

מכבי חיפה תגיע למשחק מול מכבי תל אביב בשבת הקרובה, כשהיא לראשונה עם מצבת בלמים מלאה. עבדולאי סק חזר לכשירות מלאה בעוד שון גולדברג שב לאימונים מלאים ועקרונית, יוכל להיכלל בסגל עד שבת, אם כי בשל ההיעדרות הארוכה דרוש לו זמן כדי להיכנס לעניינים. סק וגולדברג החלו את העונה כשני הבלמים המובילים של ברק בכר, אלא שהמאמן החליט לצרף עוד שני בלמים לסגל. הראשון הוא פדרו הברזילאי והשני הוא אולכסנדר סירוטה.

הפציעות של סק וגולדברג הפכו את פדרו וסירוטה לשני הבלמים הפותחים, כאשר להוציא את המשחק מול בני ריינה, הם הראו הרבה יציבות והקבוצה לא ספגה בארבעה מחמישה משחקי ליגה. "בעונה הזאת, מכבי חיפה היא לא רק קבוצה עם דגש על ההתקפה הכי טובה, אלא גם הגנה חזקה ויציבה", הסבירו במועדון. סק נמצא בתמונת ההרכב לשבת, אם כי עדיין לא ברור איך בכר ישתמש בו. אפשרות אחת היא להציבו במערך של שלושה בלמים, יחד עם פדרו וסירוטה. אפשרות נוספת, פחות ריאלית, היא לפתוח עם הסנגלי כסוג של בלם/מגן ימני, שילוב תפקידים במערך שמשתנה תוך כדי משחק.

לכל אלה, חשוב להוסיף את עילי פיינגולד, שאמנם משחק מתחילת העונה כמגן ימני (מאז עזיבתו של דניאל סונדגרן), אך ברק בכר אוהב להציב אותם כבלם ימני בקו של חמישה בהגנה, כך גם פתח את העונה. חיפה החלה את העונה עם קו של שלושה בלמים ובהמשך, עם הגעתם של שני שחקני הכנף, קסנדר סברינה ומתיאס נהואל, חזרה למערך הידוע שלה, 4-3-3 (גם החזרה של דולב חזיזה סייעה לכך), אלא שעם חזרתם של סק וגולדברג, ברק בכר יוכל לזוז בין המערכים ולעשות כמעט כל העולה על רוחו ממשחק למשחק.

פדרו. תפס את המקום בהגנה של חיפה, צילום: מאור אלקסלסי

"סגנון המשחק של בכר מודרני. זה סגנון שבו חוליית ההגנה היא זו שבונה את ההתקפות וגם החוליה החזקה, שמאפשרת למשחק ההתקפה לזרום ללא חשש או פחד", הסבירו בצוות המקצועי, "גם כשהקבוצה משחקת התקפי, יש את הבלמים החזקים שידעו לחפות, יחד עם קישור אחורי חזק ואחראי". לצד הדברים הללו, החזרה של סק וגולדברג "תעמיס" עוד יותר על הסגל הרחב שיש לבכר. לפחות שניים-שלושה שחקנים בכירים יצטרכו להיות ביציע מדי משחק.

בלם נוסף שנמצא בסגל, הוא רמי גרשון, כאשר לא ברור כיצד ימצא את מקומו כשיש ארבעה-חמישה בלמים שנמצאים לפניו בהיררכיה. בכל משחק, בכר נוהג להושיב על הספסל בלם אחד ולא מעבר לכך. כבר במחזור הקרוב, ייתכן ואחד הבלמים הבכירים, יישאר מחוץ לסגל. ככל שיעבור הזמן, הדילמות רק ילכו ויהיו קשות יותר. מצד אחד, שני הבלמים הפותחים, אלה שהחלו את העונה, סק וגולדברג (גם הנבחרת משוועת לחזרתו) ומצד שני, פדרו וסירוטה, שקיבלו הזדמנות ולקחו אותה.

בכר. בצוות המקצועי סומכים עליו, צילום: מאור אלקסלסי

בחדר ההלבשה הירוק מספרים, שהברזילאי והאוקראיני רואים את עצמם כשחקני הרכב לכל דבר, בעיקר לאור היכולת שהציגו במשחקים האחרונים. מאחוריהם, סק וגולדברג שחזרו לעניינים וגם הם שני עוגנים ברמת חדר ההלבשה. כמעט כל שחקן או גורם במכבי חיפה, שנשאל או נדרש לסוגיה, עונה את אותה התשובה והיא ש"בכר ינהל את זה". ואכן, הרבה תלוי בדרך שבה המאמן הירוק יתמרן בין הבלמים, המערכים וההרכבים.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

למכבי חיפה יש רק מסגרת אחת לשחק בה אחרי ההדחה מאירופה, כך שמדובר במשימה קשה במיוחד, אך כזו שכל מאמן בארץ יכול רק לחלום עליה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר