משחק אחד שינה הכל: מה מכבי תל אביב תקבל מסייבן לי?

הגארד של מאניסה הטורקית כבר היה על הרדאר של הצהובים בקיץ, וייתכן מאוד ש-36 הנקודות שלו בניצחון על מורסיה בליגת האלופות הם אלו שיובילו להגעתו לישראל • עם עבר ב-NBA, גיוון התקפי ותחליף ראוי לדריל מייקון, הוא עשוי להיות בינגו

עם צירופו הצפוי של הגארד סייבן לי מכבי תל אביב מקווה לתקדים דניאל אוטורו ומוזס רייט. שני השחקנים עשו בעונה שעברה תקופה קצרה בליגה הטורקית, הרשימו מאוד וקפצו תוך כדי תנועה בהצלחה רבה ליורוליג. אוטורו לאנדולו אפס ורייט לאולימפיאקוס. שניהם אגב הייעו מקבוצת מרקזפנדי. 
 
על הצלחת המהלך תעיד העובדה ששניהם נשארו בקבוצותיהם גם לעונה הזו. אוטורו עשה את המעבר אחרי 9 משחקים בטורקיה, רייט אחרי 5. סייבן לי שהחל את העונה במאניסה עשוי לעשות זאת כבר אחרי 2 משחקים.
 
זה לא קורה במקרה. הסקאוטינג של הקבוצות בטורקיה הוא מצוין וזה לא נכון רק לקבוצות הגדולות. תמצאו שם הרבה מאוד שחקנים טובים. שחקנים בכירים לא מהססים להגיע גם לקבוצות הקטנות יותר כשהם מצוידים בסעיף יציאה מתוך הבנה שיוכלו לעשות את המעבר גם תוך כדי עונה.
 
לפני שתי עונות עשה מקס היידיגר את אותו מסלול. הגארד היה מלך הסלים בטורקיה במדי מרקזפנדי ועבר במהלך העונה לבאסקוניה. מאניסה עומדת לאבד גם את ליי. יש עוד שחקן - הגארד ג׳אבון פרימן ליברטי שאמור לעבור ל-NBA. הקבוצות עצמן שאינן בעלות תקציבים גבוהים מרוויחות גם הן - מקבלות דמי שחרור גבוהים בני שש ספרות, עבור שחקנים ששיחקו אצלן תקופה קצרה. 
 
סייבן לי, צילום: פיב"א
 
יש משחקים שהם משני קריירה. ייתכן שלסייבן לי היה משחק כזה בשבוע שעבר. בבכורה שלו באירופה הוא הוביל את מאניסה להפתעה גדולה בפתיחת ליגת האלופות של פיב"א שניצחה בספרד את מורסיה 97:102 אחרי הארכה. לי עשה ככל העולה כל רוחו עם 36 נקודות, החטיא רק 4 זריקות מהשדה, הלך לקו 14 פעמים וקלע את כולן, לקח 6 ריבאונדים, מסר 6 אסיסטים וסיים עם מדד 38.
 
בתום המשחק הזה קרו שני דברים. פנרבחצ׳ה רצתה להחתימו מיידית כמחליף לסקוטי ווילבקין שנפצע וגמר את העונה וגם מכבי תל אביב נכנסה למירוץ. פנר החליטה לרדת מהעניין ופתחה את הדרך להחתמתו על ידי מכבי. הוא היה על הרדאר של מכבי בקיץ. ייתכן מאוד שהמשחק הזה במורסיה הוא ששיכנע אותה ללכת על המהלך.
 
במשחק הליגה מספר ימים אחר כך לי כבר "נרגע" וסיים רק עם 12 נקודות בהפסד לבורסאספור. ייתכן מאוד שהראש שלו כבר היה במעבר הצפוי לקבוצתו החדשה.
 
סייבן לי נבחר במקום ה-38 בדראפט אבל קריירת ה-NBA לא המריאה. הוא היה שם 4 עונות תוך כדי שהוא עושה מעברים לג׳י ליג. בסך הכל שיחק 134 משחקי NBA בשלוש קבוצות: דטרויט, פילדלפיה ופיניקס. הקיץ הוא הבין שהוא צריך לשנות כיוון והגיע לראשונה לכדורסל האירופי.
 
סייבן לי, צילום: פיב"א
 
בדפי השחקן שלו הוא מצוין כרכז, אבל למעשה מדובר באול-אראונד גארד. שחקן חוץ שעושה הכל. במשחק המדובר במורסיה ראו את זה היטב. מלבד ניהול המשחק (מסר 6 אסיסטים) הוא עשה סל כמעט בכל דרך אפשרית ומכל מיקום אפשרי. יכולת החדירה שלו לסל מצויינת והוא עושה גם הרבה "חצי חדירה" ועוצר לג׳אמפ קטלני מחצי מרחק.
 
מדובר בשחקן של מגרש פתוח עם מהירות גבוהה - אולי זה מה שגרם לו לאבד 6 כדורים במשחק הזה. 
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
הוא שחקן שונה לגמרי מדריל מייקון שהיה אמור לשחק במכבי. לי הוא התחליף שלו. מייקון היה בנוי יותר כל הזריקה לשלוש. אצל סייבן לי הנקודה הבולטת היא הגיוון בדרכים שלו לפעול בקו האחורי ולייצר נקודות.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר