תואם בירם כיאל: עילאי אלמקייס בונה את עצמו מחדש

הקשר שחזר ארצה עם חוויות מאירופה מנסה להתקדם דרך ליגת העל בבני סכנין, תחת הדרכתם של דראפיץ' וכיאל רוצה לבנות אותו בדמותו • הניסיון בחו"ל, אפשרויות הקידום וההשוואה למקביליו בקבוצות הגדולות

עילאי אלמקייס. צילום: מאור אלקסלסי

שחקנים בודדים בכדורגל הישראלי יכולים להתגאות בכך ששמם עבר ברשימות של פפ גווארדיולה. בעבר היה ברשימה גיא אסולין ששיחק במחלקת הנוער של ברצלונה ולא מצא את עצמו בקבצה הבוגרת. שחקן נוסף שהיה על הרדאר הוא עילאי אלמקייס.

לפני שש שנים נחשב אלמקייס לאחד השחקנים המובילים בקבוצת הנוער של הופנהיים הגרמנית, שהגיעה באותה עונה לחצי גמר ליגת האלופות לנוער. באחד המשחקים הוא כבש מול הקבוצה המקבילה של מנצ'סטר סיטי ובין השאר דובר כי מדובר בקשר העתיד של הכדורגל הגרמני, כזה שנמצא חזק ברשימות של מנצ'סטר יונייטד ומנצ'סטר סיטי. הקשר לא הגיע בסופו של דבר לפרמייר ליג וגם העתיד בגרמניה הוא לא הצליח. אלמקייס עלה לקבוצה הבוגרת של המועדון הגרמני שקיווה באותה תקופה שהקשר הישראלי יימכר במיליונים, אבל זה לא קרה.

תפנית נוספת בקריירה של אלמקייס הייתה בחודש ספטמבר 2020 כשהקשר הצעיר זומן לנבחרת הבוגרת של ישראל תחת המאמן וילי רושטייינר. במשחק ליגת האומות מול סלובקיה, אלמקייס כנס מחליף במקום טאלב טוואטחה בדקה ה-70 כשישראל פיגרה 1:0. בתוספת הזמן של אותו המשחק הבקיע אלמקייס את שער השוויון שקבע את תוצאת הסיום.

אלמקייס עם וילי רוטנשטיינר בנבחרת ישראל, צילום: אלן שיבר

גם אז הייתה תקווה שהקשר ימצא את עצמו בקריירה אירופית אבל באופן מפתיע בנובמבר 2023 בחר לחזור לישראל ולחתום בבני סכנין בחוזה לעונה אחת עם אופציה לעונה נוספת. על פי הסיכום, לאלמקייס סעיף שחרור ייחודי המאפשר לו להשתחרר ללא תמורה לכל אחת מכלל הקבוצות הגדולות בישראל או לקבוצה מאירופה, אולם במידה וקבוצה אחרת תרצה את אלמקייס, היא תיאלץ לשלם על כרטיסו כחצי מיליון דולר.

הקשר שגדל ברגבה והתחיל לשחק במועדון הכדורגל בנהריה מנסה לשקם את הקריירה שלו מחדש ומקווה לעשות זאת תחת סלובודאן דראפיץ' ובירם כיאל. "עילאי הוא כישרון גדול, אבל לא פחות מכך מדובר בשחקן שרוצה ללמוד ולהשתפר בכל אימון ובכל משחק", סיפרו בסכנין. אלמקייס ובני סכנין מקווים שהשילוב שלו והשיפור ביחד עם הקבוצה תביא את הקשר חזרה למדים הלאומיים.

עילאי אלמקייס בבני סכנין. עדיין מכוון למעלה, צילום: מאור אלקסלסי

הפרשן אייל לחמן מנתח: "אני זוכר שבעבר הגעתי לאחת ההשתלמויות בצרפת ביחד עם גיא לוזון וביום חופשי שהיה לנו חצינו את הגבול והגענו לאימון של קבוצה בליגה רביעית בגרמניה. אני וגיא היינו בהלם מתכנון האימון ומהקצב. מאותו הרגע למדתי להעריך את הבונדסליגה ואני מקפיד להגיע לכמה שיותר השתלמויות. אלמקייס שיחק בעבר בקבוצת המילואים של הופנהיים ולא הייתי מזלזל בזה. הוא שווה הרבה יותר ואני חושב שהוא צריך לשחק בעמדת הקשר אחורי, מה שנקראה עמדה 6".

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

עוד הוסיף: "הוא לא פחות טוב מכל הזרים שהגיעו לישראל בעמדה הזאת. הוא יכול להיות הרבה יותר ומי שהיה כזה ונבנה להיות שחקן אדיר הוא בירם כיאל שיכול להפוך את אלמקייס לבירם כיאל. יש לו מנטאליות של שחקן אדיר והוא בהחלט עומד בסטנדרטים של קשרים כמו עידו שחר, איתן אזולאי ומחמוד ג'אבר ולכן אין לי ספק שהוא ימצא את עצמו במועדון גדול בארץ ובאירופה".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר