איש חשוב מאוד: סייבן לי ישכיח את הנפילות של מכבי תל אביב בשנים האחרונות?

מכבי ת"א לא הצטיינה בהבאת שחקנים תוך כדי עונה בשנים האחרונות, אבל הסיפור עם סייבן לי יכול להראות אחרת • הצהובים יקוו שיתאים לפאזל ולמרקם המועדון, כדי לנסות ולהשכיח את דרכם של קודמיו

לי חוגג במדי מניסה לפני שהגיע למכבי. צילום: אתר פיב"א

צירוף שחקן במהלך העונה הוא מהלך שלא עבד למכבי ת"א בשנים האחרונות. בשלוש העונות האחרונות היה ניסיון לצרף שחקן אחרי פתיחת העונה וזה לא צלח.

בגדול, שחקנים שהגיעו למכבי ת"א תוך כדי עונה במהלך השנים לא היו סיפור הצלחה. עכשיו הצהובים הולכים למהלך דומה עם סייבן לי מתוך תקווה שהפעם זה כן ילך. בהמשך נסביר למה יש סיכוי טוב שהשחקן החדש לא יצעד בעקבות קודמיו.

בינואר 2022 הגיע למכבי ת"א הגארד/פורוורד קיירי תומאס לאחר חצי עונה טובה בבילבאו. זה לא עבד והוא סיים את משחקי היורוליג שלו בקבוצה עם ממוצע של קצת יותר מ־3 נקודות. זה סיפור של חוסר השתלבות מקצועית בקבוצה. כיום הוא משחק בפטקימספור הטורקית.

בשתי העונות האחרונות הגיעו לקבוצה שני גארדים שמראש לא יועד להם תפקיד מרכזי. לפני שתי עונות ג'יילן אדמס, שעונה קודם לכן שיחק בהפועל ירושלים; בעונה שעברה ג'ו תומאסון ששיחק לפני כן בהפועל גלבוע/גליל. לצידם יש להזכיר גם את סולימאן בריימו שצורף בינואר 2022 ומיעט לשחק.

כולם הגיעו מראש כשחקנים משלימי סגל. שחקנים לעיבוי הרוטציה ולא שחקנים שציפו מהם להוביל את הקבוצה. הם גם היו סוג של ברירת מחדל מההיבט הכלכלי, כאלו שהובאו מראש בכסף קטן יחסית ולא בנו עליהם מעבר להשלמת העונה.

אצל סייבן לי הסיפור אחר. הוא לא מצטרף לסגל קיים לעיבוי ולגיבוי אלא מחליף שחקן שהיה אמור להיות בקבוצה - דריל מייקון. מראש בונים עליו להיות דומיננטי. גם סדרי הגודל הכלכליים שונים לגמרי. לי ירוויח כחצי מיליון דולר. הוא לא תוספת אלא שחקן שבונים עליו רבות.

עוד נתון שמספר את הסיפור: ג'יילן אדמס חתם אמנם כמו סייבן לי באמצע אוקטובר, אבל החוזה שלו היה לשלושה חודשים עם אופציה להארכה עד סוף העונה. תומאסון חתם רק בפברואר בעונה שעברה. האחרון משחק כיום בגראן קנריה, אדמס בהפועל חולון.

לעומתם, סייבן לי הוא שחקן שמכבי עקבה אחריו כבר בקיץ והוא מגיע כעת בחוזה לשנתיים, מה שגם מעיד כי לא מדובר בהחתמה כדי לסתום חורים.

לי, צילום: פיב"א

עוד החתמה בדרך

ההחתמות בשלוש העונות האחרונות לא הצליחו, אבל הפעם זה יכול להיראות אחרת. קודם כל, לי מגיע מראש כשחקן חשוב. שנית, אנחנו עדיין בתחילת העונה כשהקצוות בקבוצה עדיין לא מהודקים. נכון, הוא לא היה עם הקבוצה בהכנה לעונה, אבל עדיין זה שלב מוקדם יחסית (מחזור שלישי ביורוליג). הרבה יותר קשה להיכנס לקבוצה כמו תומאס או תומאסון בחודשים ינואר-פברואר.

נדמה שהשאלה לא תהיה איך הוא משתלב תוך כדי תנועה, אלא איך הוא משתלב במרקם הגארדים של מכבי עם התכונות הייחודיות שלו. סייבן לי הוא סקורר גדול. לפני שבא למכבי הוא קלע 79 נקודות במדי מאניסה בשני משחקי ליגת האלופות.

התמונה עכשיו שונה. בקבוצה הטורקית הכל היה בנוי עליו והוא החזיק בכדור רוב הזמן. סגנון המשחק שלו בנוי על כך שהכדור אצלו והוא הולך לסל. במכבי זה סיפור שונה ולא יוכל לעבוד. מה שהיה טוב לקבוצה קטנה לא יתאים בקבוצה גדולה. נראה איך יסתגל ואם יש ביכולתו לשתף פעולה עם שחקנים דומיננטיים נוספים. צריך לזכור שלמכבי ת"א יצטרף בקרוב עוד שחקן בקו האחורי.

לי בפעולה. לא מגיע לסתום חורים, צילום: פיב"א

לכן הסיפור של סייבן לי לא יהיה מתי הגיע, אלא אם הוא יתאים לפאזל. מה שבטוח, הוא לא יוכל לקלוע מתי שהוא רוצה כפי שעשה בפתיחת העונה במאניסה. לי צפוי לערוך כבר השבוע את הבכורה שלו במדי מכבי ת"א ביורוליג - הערב נגד אנדולו אפס או ביום חמישי נגד פרטיזן בלגרד.

 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר