לזה לא ציפיתם: הקטגוריה הסטטיסטית שפטריק בברלי מוביל את היורוקאפ עד כה

הכוכב של הפועל תל אביב אמנם בנה לעצמו קריירת NBA ענפה בעיקר בזכות היכולת ההגנתית ולא הגיע לאדומים עם טיקט של קליעה, אבל הוא מוביל אחרי שני מחזורים את המפעל בשלשות למשחק (4) • וגם: הנתונים שבן שרף וג'ראד הארפר מככבים בהם במקום הראשון

צפו: רצף השלשות של פטריק בברלי נגד וולבס

אמנם עברו רק שני מחזורים בלבד מאז שעונת 2024/25 של היורוקאפ יצאה לדרך, אבל זה אף פעם לא מוקדם מידי להשתעשע עם נתונים סטטיסטיים. אז במה פטריק בברלי מוביל את המפעל? מהו הנתון החריג של ג'ארד הארפר ואיך בן שרף מצא את עצמו במקום הראשון בקטגוריה סטטיסטית? כאן ב"ישראל היום" נעשה לכם סדר. כידוע, המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

פטריק בברלי מעולם לא היה נחשב לקלע גדול. אמנם קריירת ה-NBA הענפה שלו כללה 666 משחקים בעונה הסדירה בהם העמיד ממוצעים של 8.2 נקודות, 4.1 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים, אבל הוא נודע בעיקר בזכות היכולת ההגנתית שהקנתה לו בחירות לחמישיית ההגנה הראשונה של העונה (2017) ופעמיים לחמישיית ההגנה השנייה (2014, 2020). ומה בנוגע לקליעה מבחוץ? הוא קלע 1.5 שלשות ב-37.1%. 

פטריק בברלי., צילום: Marty Jean-Louis/Sipa USA

כעת בהפועל תל אביב מעמדו השתנה ומצופה ממנו להוביל את האדומים על הפרקט. אמנם עדיין אי אפשר להגיד שהוא סיפק הצהרת כוונות חד משמעית, אך בכל הנוגע לקליעה ניתן לשאוב אופטימיות. הוא מוביל את היורוקאפ בזריקות ל-3 (8) וגם בקליעות (4). סביר להניח שסטפנוס דדאס יישמח שהכוכב שלו ישמור על עקביות בקטגוריה זו. 

פטריק בברלי הוא לא הנציג היחיד מהקבוצות הישראליות שמוביל קטגוריות סטיסטיות. גם ג'ראד הארפר יכול להתפאר בכמה נתונים עד כה. הוא מוביל את היורוקאפ בסחיטת עבירות (9) עם פער עצום מהמקום השני (אנתוני קוואן עם 6). הגארד של הפועל ירושלים מתרגם זאת גם בהליכה לקו העונשין וזרק 15 פעמים בממוצע בשני במשחקים. לשם השוואה, המקום השני בקטגוריה זו זרק רק 7 פעמים בממוצע (ג'ונתן מוטלי). מיותר לציין שהוא מוביל גם בקליעות מעמדה זו (14.5).

ג'ארד הארפר. הכוכב של הקבוצה מהבירה, צילום: עודד קרני
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

לא רק אמריקאים מובילים את כל הקטגוריות הסטטיסטיות, וניתן למצוא שם גם נציג ישראלי - מי אם לא בן שרף, שלמרות גילו הצעיר (18) זורק הכי הרבה פעמים מ-2 (11.5). הוא עושה זאת באחוזים לא רעים בכלל (52.2%), בטח בהתחשב בזה שהוא אוהב מאוד לזרוק מחצי מרחק. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר