מחממים מנועים: כל מה שצריך לדעת לקראת המחזור השלישי ביורוקאפ

אחרי שרשמו ניצחונות בכורה, הקבוצות הישראליות רוצות להמשיך במומנטום ולקבע מעמדן בצמרות הבתים שלהן • הפועל תל אביב תשחק מול בשיקטאש, שאולצה "לארח" בסרביה • הפועל ירושלים תפגוש את המבורג ותנסה להימנע ממבוכה • בן שרף ואולם רוצים לשמור על מאזן מושלם

יובל זוסמן וכריס ג'ונסון, בן שרף ותומר גינת. צילום: עודד קרני, אולם והפועל תל אביב

עונת 2024/25 ביורוקאפ ממשיכה לחמם מנועים ומחר (שלישי) ייצא לדרך המחזור השלישי כאשר כבר ב-19:00 אולם ובן שרף ינסו לשמור על מאזן מושלם כשייתארחו בווילנה למשחק חוץ נגד וולבס המקומית. ב-21:00 גם הפועל תל אביב תצטרף לחגיגה כאשר תפגוש את בשיקטאש הטורקית בהיכל אלכסנדר ניקוליץ' בבלגרד. כזכור, הקבוצה מאיסטנבול נלחמה לארח את המשחק באולמה הביתי, אך לבסוף לאחר שהתל אביביים דרשו ערבויות, הנהלת היורוקאפ החליטה שההתמודדות תוזז לסרביה ולא תכלול קהל ביציעים.

ביום רביעי ב-20:00 הפועל ירושלים תנעל את המחזור כאשר "תארח" בסמוקוב את המבורג ותנסה להימנע ממבוכה נגד הקבוצה הגרמנית, שפתחה את העונה שלה עם שתי תבוסות בבית B (המקביל להפועל תל אביב ואולם). כידוע, המשחקים של הפועל תל אביב, הפועל ירושלים ואולם של בן שרף ביורוקאפ משודרים באופן בלעדי ב"ישראל היום".

פטריק בברלי מול בדאלונה, צילום: הפועל תל אביב

יום שלישי

19:00: וולבס וילנה - אולם (בן שרף, שידור ישיר ב"ישראל היום")

הקבוצה הגרמנית של היהלום הישראלי שוב פוגשת יריבה ששיחקה מול הפועל תל אביב. אחרי שהפתיעה את חובנטוד בדאלונה במחזור הקודם, המרעננת הרשמית של המפעל עד כה רוצה לשמור על מאזן מושלם בכל המפעלים ותקווה לחזור מווילנה עם ניצחון נוסף. בן שרף, שמעמיד עד כה ממוצעים של 16 נקודות ו-6 אסיסטים, רוצה להמשיך להרשים ולקבע את מעמדו בפנקסים של הסקאוטרים ב-NBA לקראת הדראפט הקרוב. היריבה מליטא עדיין מחפשת ניצחון ראשון העונה ביורוקאפ, אך יהיה לה קשה מאוד לעשות זאת כל עוד ההגנה שלה תמשיך להיות כה נרפית. הקצב הגבוה שהיא מכתיבה פוגע בממוצע הספיגה שלה שעומד על 84.5 לאחר שני מחזורים באירופה ו-86.3 לאחר שלושה מחזורי ליגה. בן שרף ינצל זאת כדי לשפר את ממוצעיו?

בן שרף, צילום: יורוקאפ

21:00: בשיקטאש - הפועל תל אביב (שידור ישיר ב"ישראל היום" החל מ-20:50)

לאחר שהמאבק על הביתיות לא נשא פרי, הקבוצה מטורקיה תגיע למפגש מול האדומים מעט מדוכדכת, ודאי לנוכח שני הפסדיה האחרונים. במחזור השני של היורוקאפ הטורקים ספגו מהלומה כאשר הובסו 87:66 בדרבי מול בשקשהיר. גם בליגה המקומית הם לא הצליחו לרומם את מצב הרוח והפסידו 99:95 לטורק טלקום. מנגד, הקבוצה של סטפנוס דדאס רוצה לייצר מומנטום אחרי שגברה 84:89 על וולבס וילנה. פטריק בברלי, שרשם משחק יותר אחראי והצטיין ברבע המכריע מול הליטאים יקווה לייצר יציבות כדי לסייע לאדומים לעמוד בציפיות שהציבו להם בפתיחת העונה.

בן בנטיל ותומר גינת, צילום: הפועל תל אביב

יום רביעי

20:00: הפועל ירושלים - המבורג (שידור ישיר ב"ישראל היום החל מ-19:30)

הקבוצה של יונתן אלון נכנסת לקצב ומתחילה להתחבר. אחרי פתיחת עונה מאכזבת ותבוסה 80:64 מול ולנסיה, האדומים התאוששו והביסו 94:74 בשבוע שעבר את לייטקאבליס. בפרימיירה של הזירה המקומית הם גברו 74:81 על עירוני נס ציונה. המשוכה הבאה אמורה להיות יחסית קלה, ודאי לנוכח התוצאות של הגרמנים במפעל - בשני משחקי הבכורה הם רשמו הפרש מצטבר של מינוס 47. עם זאת, אז נכון, צריך לציין שהמבורג פגשה שתיים מהקבוצות החזקות בבית B והמפעל כולו (ולנסיה ובורק), ואילו בליגה הגרמנית הם רשמו עד כה הישגים יפים (שני ניצחונות והפסד דחוק מול באיירן מינכן).

הפועל ירושלים תרצה שוב להבליט את ג'ראד הארפר, שנבחר למצטיין של המחזור השני ביורוקאפ לאחר שקלע 23 נקודות ומסר 5 אסיסטים. בנוסף היא תקווה שגם אוסטין ווילי יכנס לקצב, אחרי משחק ליגה מרשים שלו בו קלע 18 נקודות וקטף 7 ריבאונדים. ערב השידורים שלנו ייפתח כבר ב-19:30 מהאולפן החדש של "ישראל היום" בהנחיית יואב לימור ויכללו פרשנויות של שי האוזמן, עידו קוזי'קרו, אבי סגל וניר קפלן. 

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
ג'ארד הארפר. הכוכב של הקבוצה מהבירה, צילום: עודד קרני
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר