כדורסל VIP: אולם חדש יכול להזניק את הפועל תל אביב בטופ האירופי

עופר ינאי רוצה להביא את האדומים לצמרת של הכדורסל ביבשת, ואולם גדול וחדש הוא צעד הכרחי בדרך לשם • אז כמה זה אמור לעלות? ניר פרצלינה, לשעבר מנכ"ל היכלי הספורט: "כמו זוג צעיר שעובר מדירת שני חדרים לבית גדול יותר"

צעדת אוהדי הפועל תל אביב לקראת משחק האליפות

רגע אחרי שהפועל תל אביב הפסידה במשחק השלישי בסדרת גמר הפלייאוף למכבי תל אביב ואיבדה את האליפות, הבטיח בעלי האדומים, עופר ינאי, לעשות צעד נוסף כבר בעונת 2024/25. ינאי כבר הפתיע עם מספר החתמות מרשימות, אך הוא מודע לכך שלצד המהלכים בשוק השחקנים, הקבוצה זקוקה לאולם ביתי חדש ומשמעותי כדי להתקדם לא רק בישראל אלא גם באירופה.

בשנים האחרונות עבר הכדורסל הישראלי קפיצת מדרגה משמעותית בכל הנוגע למתקנים. לצד היכל מנורה מבטיחים, גם הארנה בירושלים והאולם בחולון עומדים בסטנדרטים גבוהים. לפני כמה שנים הוקם אולם חדש ומודרני בחדרה והשנה גם נחנך מגרש חדש בנתניה בו תשחק העולה הטריה לליגת העל, אליצור נתניה.

ניר פרצלינה, לשעבר מנכ"ל חברת היכלי הספורט וכיום בעל חברה לניהול פרויקטים בשם Inproject, מדגיש את חשיבות האולם עבור קבוצת כדורסל: "בעיניי מתקן עושה קבוצה ולא קבוצה עושה מתקן. אני זוכר את ההשקעה באולם בחיפה שהובילה לאליפות של מכבי חיפה, וגם את השיפור המשמעותי בהפועל ירושלים לאחר המעבר לארנה. קשה לדמיין שבעלים כמו מתן אדלסון היה לוקח את הפועל ירושלים אם היא הייתה משחקת במלחה."

זקוק ליותר. עופר ינאי, צילום: אלן שיבר

פרצלינה, שנחשב לאחד המומחים הגדולים בארץ למתקני ספורט, מתייחס לסיטואציה של הפועל תל אביב תחת הבעלים החדש. "הפועל תל אביב מוכרת סולד אאוט בהיכל שלמה, אך עדיין צריכה לעבור לאולם גדול יותר. ככל שהאולם יהיה גדול יותר והקהל רב יותר, כך גם ההכנסות יגדלו ותהיה אפשרות להביא שחקנים משמעותיים ולזכות בהצלחות."

פרצלינה גם מנתח את הקבוצות שמשחקות במגרשים לא ראויים: "הרצליה תקועה באולם היובל וזה פוגע בה מקצועית וגם אילת נותרה באולם קטן יותר ורואים מה קורה איתה. זה כמו זוג צעיר שבהתחלה גר בדירת שני חדרים, נולד ילד אז עוברים לשלושה, עוד ילד ואז ארבעה."

עלות הקמת אולם כדורסל עם למעלה מ-5,000 מקומות ישיבה מוערכת במאות מיליוני שקלים. כיום רק היכל מנורה והארנה בירושלים עומדים בכל הסטנדרטים האירופיים. "אם הכדורסל הישראלי רוצה להתקדם", קובע פרצלינה, "חייבים עוד אולם גדול ועוד שני אולמות עם 5,000 צופים."

האם אולם חדש יהווה את הקפיצה המיוחלת עבור הפועל תל אביב? ימים יגידו. דבר אחד בטוח: השקעה בתשתיות ראויות היא תנאי הכרחי להצלחת קבוצות ספורט בישראל, הן בליגה המקומית והן בזירה האירופית.

israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות
אוהדי הפועל תל אביב בדרייב אין. תרחבות נחוצה, צילום: אלן שיבר
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר