"לכנס את הצדדים ולגבש פתרון" שרת התחבורה מירי רגב. צילום: יונתן זינדל/פלאש90

גורם בסביבת השרה רגב מבהיר: "נקים שדות תעופה גם בנבטים וברמת דוד"

בניגוד לעמדת האוצר שמעוניין להקים קודם שדה תעופה צפוני ברמת דוד, במשרד התחבורה דווקא מכוונים לדרום • בדו"חות שהוצגו לנתניהו היו 3 אפשרויות, שדה תעופה ימי, שדה ברמת דוד והשדה בנבטים • הגורם בסביבת השרה מסביר, כי שלוש השדות יוקמו מכיוון שישנה החלטת ממשלה להגדיל את קיבולת הנוסעים שמגיעים ויוצאים מהארץ בדרך האוויר ל-70 מיליון איש

משרד התחבורה בהובלת השרה מירי רגב, מקדם את הקמת שדה התעופה בנבטים לפני הקמת שדה התעופה ברמת דוד, וזאת למרות התנגדות משרד האוצר שרוצה להקדים את הקמת שדה תעופה ברמת דוד.

שדה התעופה הצבאי ברמת דוד, צילום: אנצ'ו גוש - ג'יני

בהקשר לכך גורם בקרבת השרה רגב, הסביר בשיחה עם "ישראל היום" כי הפרסום נכון, וכי בצפון הארץ ראשי רשויות אכן מתנגדים להקמת שדה התעופה. מנגד ראשי הרשויות בדרום מאד רוצים את קידום שדה התעופה. אך הגורם הוסיף וציין כי בניגוד לכל ההערכות, שני שדות התעופה יוקמו, גם נבטים וגם רמת דוד.

בכיר במשרד התחבורה יוצא נגד עמדת השרה רגב%2F%2F ערוץ הכנסת

"מוסכם על כולם, על משרד האוצר, על השרה רגב ועל כל הגורמים המעורבים כי שני שדות התעופה יוקמו, אין על זה בכלל ויכוח. השאלה היא רק איזה שדה תעופה יוקם קודם. השרה רגב מעדיפה להתחיל עם שדה התעופה נבטים כיון שראשי הרשויות בדרום מעוניינים בו מאד וזה יתרום לכלכלה שלהם. כמו כן תיווצר כאן קישוריות בין שדה התעופה רמון, שדה התעופה נבטים וקו הרכבת שיצא מאילת אל המרכז", כך לדברי הגורם.

שרת התחבורה מירי רגב, צילום: מרק ישראל

לדבריו, "זו הסיבה מדוע השרה רגב רוצה להתחיל דווקא עם שדה התעופה בדרום הארץ. מנגד במשרד האוצר חושבים אחרת ורוצים להתחיל ברמת דוד. לכן התקיים דיון בנושא אצל ראש הממשלה שביקש דו"חות מסודרים בעניין עם השיקולים בעד ונגד ההתחלה של הבנייה בכל מקום. אגב בדו"חות האלו יוצגו 3 אפשרויות התחלה, אחת שדה תעופה ימי, שנייה רמת דוד והשלישית היא נבטים. בכל מקרה חשוב להדגיש כי למרות כל ההתנגדויות של ראשי הרשויות בצפון, שדה התעופה ברמת דוד הוא עובדה מוגמרת שתצא אל הפועל", אומר הגורם.

כדי להסביר לעומק מדוע יוקמו 3 שדות התעופה וזאת בניגוד להערכות שלפיהן השרה דוחה את ההקמה של שדה התעופה ברמת דוד, מסביר הגורם כי יש החלטת ממשלה להגדיל את קיבולת הנוסעים שמגיעים ויוצאים מהארץ בדרך האוויר ל-70 מיליון איש.

"כדי לעמוד ביעד הזה אנחנו מגדילים את הקיבולת של נתב"ג ל-40 מיליון איש, את שדה התעופה רמון לקיבולת של 10 מיליון איש, את נבטים לקיבולת של 10-15 מיליון איש ואת שדה התעופה רמת דוד ל-10 מיליון איש. כלומר כדי לעמוד ביעד אין אפשרות שלא להקים את שדה התעופה בצפון ולכן ממילא אין בסיס למי שמפרסמים כאילו השרה מתנגדת או רוצה לבטל את ההקמה של רמת דוד בכלל".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...