נוסעים עולים לאוטובוס | צילום: יהושע יוסף

ח"כ ביטון עצר דיון בוועדת הכלכלה: הציב אולטימטום לתיקון הרפורמה בתחבורה הציבורית

"במשמרת שלי לא יפגעו בעניים בישראל", אמר יו"ר וועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, והוסיף: "הרפורמה מייקרת תעריפים לפריפריה" • הוא הציב אולטימטום שאם לא יבוצעו התיקונים הוא ישקול את המשך צעדיו • האולטימטום יפקע בשני הבא בחצות

יו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ מיכאל ביטון, הציב היום (שלישי) אולטימטום בדיון מעקב שיזם בנושא הרפורמה בתחבורה הציבורית. לדבריו, אם דרישות הוועדה לתיקון סעיפים ברפורמה לא יתבצעו עד יום שני הבא בחצות, הוא ישקול את צעדיו.

אז האם הרפורמה בתחבורה הציבורית עליה הכריזו שרת התחבורה ושר האוצר בתחילת אפריל כבר לא תכנס הקיץ לתוקף? נסביר כי הוועדה קיימה דיון לפני שבוע, בסופו נשלח מכתב לראש הממשלה, שרת התחבורה ושר האוצר, ובו תשע דרישות לתיקון הרפורמה בהן: הרחבת הנסיעה חינם בתחבורה ציבורית לבני 62-65, הידברות עם הסטודנטים, התייחסות להשלכות פער המחיר בין נסיעה באוטובוס לרכבת, לבחון אם ישנה פגיעה בביתר עילית ובמודיעין עילית, בחינת הפגיעה בנוסעים בערים חלשות ועוד.

לא מוכן לוותר. ח"כ מיכאל ביטון, צילום: אורן בן חקון

כעת התכנסה שוב הוועדה לקבל תשובות לאותן דרישות. לאחר שנציגת משרד התחבורה ביקשה להציג מצגת שנשלחה הבוקר ולא השיבה באופן ספציפי לשאלות, הודיע היו"ר ביטון כי הוא סוגר את הדיון ודורש ממשרד התחבורה תשובות עד יום שני הבא בחצות, והודיע: "אם ייתן תשובות טובות מצוין, אם לא ייתן - משלישי הבא אפעל במליאה ובוועדה, או לא אפעל. יש לכם שבוע לתקן".

גורמים בקרבתו מבהירים ל"ישראל היום" כי יו"ר הוועדה  שמר על עמימות מכוונת כיוון שכל הדרכים פתוחות בפניו לטפל בבעיה.

על הרפורמה אמר ח"כ ביטון כי היא "מייצגת את כל מה שרע בכלכלה הישראלית", לדבריו. "היא מייקרת תעריפים לפריפריה ולחלשים בזמן שהאוצר נכנס לשנת שיא בהכנסות", הסביר, "פוגעים ביכולת של אדם להוזיל בערך צבור, עושים מפה מרחבית במרכז הארץ ומובלעות להדיר שתי ערים חרדיות. הסטודנטים לא מקבלים מענה, הקשישים זה בלוף, מחכים שמישהו יהיה בן 75 לתת לו אוטובוס. תנו לבני 62-65 שיוכלו לנסוע לסייע לנכדים ולילדים".

על התנהלות משרד התחבורה אמר ח"כ ביטון: "באופן כללי בשנה הזו משרד התחבורה לא ספר את ועדת הכלכלה. לא הייתה המלצה אחת או דרישה אחת של הוועדה שנענתה בחיוב. בדיון על 'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' שנעלמו לה מאות מיליונים, ביקשנו 10-20 מיליון לרשויות למאבק בתאונות ולא נענינו. ביקשנו פיילוט של 5 מיליון שקל לערכות והדרכות למרכזי גיל הרך למנוע שכחת ילדים ברכב ולא נענינו בחיוב. במשמרת שלי לא יפגעו בעניים בישראל".

כפי שדיווחנו, הרפורמה עתידה להיכנס לתוקף בראשון באוגוסט הקרוב. על פיה יעודכנו מחירי הנסיעה, יישארו בה ארבעה תעריפים לאוטובוס ורכבת בכל הארץ. כמו כן יכנסו לתוקף כרטיסי חופשי חודשי אזוריים זולים יותר ויתנו הנחות לסוגי אוכלוסיות.

תגובת משרד התחבורה תפורסם לכשתתקבל.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...