השר דרמר טס בחשאי לאיחוד האמירויות: המטרה - לרתום אותם להיות חלק מתכנית "היום שאחרי" בעזה

השר המקורב לנתניהו העביר לאמירתים מסר: צריכים אתכם בעזה "מגפיים על הקרקע" ביום שאחרי • בנוסף: שני בכירים במערכת הביטחון צפויים לטוס לשם היום כדי לקדם את תכנית "הבועות ההומניטריות" ליום שאחרי המובססת גם על שליטה וניהול של גורמים עזתים מקומיים • מלשכת השר דרמר נמסר: אין תגובה

השר רון דרמר (ארכיון). צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרסום ראשון: השר לעניינים אסטרטגים שנחשב המקורב ביותר לרה"מ בנימין נתניהו, טס בחשאיות לפני פחות מחודש לאיחוד האמירויות על מנת לנסות לרתום את האמירתים שיקחו חלק מתכנית "היום שאחרי" בעזה - כך נודע ל"ישראל היום" מפי שני מקורות שנחשפו לטיסה.

עוד נודע כי המסר שדרמר העביר לאמירתים הוא שצריך אותם "מגפיים על הקרקע" בעזה (boots on the ground), כחלק מהפתרון של היום שאחרי ברצועה. (מדובר במונח צבאי לכוחות הנוכחים בשטח, והכוונה היא שהאמירתים יהיו נוכחים בשטח כחלק מפתרון היום שאחרי).

רה"מ נתניהו ונשיא איחוד האמירויות השייח' מוחמד בן זאיד, צילום: אי.אף.פי

בהמשך לנסיעה של דרמר, שני בכירים במערכת הביטחון צפויים לטוס היום לאיחוד האמירויות כדי להמשיך לקדם מול האמירתים את תכנית היום שאחרי. מקורות ביטחוניים מספרים כי המאמצים עוסקים בקידום תכנית "הבועות ההומניטריות" ליום שאחרי אשר כבר פורסמה בעבר.

התכנית מתבססת על הקמת אזורים הומניטריים ברצועה שינוהלו אזרחית על בסיס גורמים עזתים מקומיים, והרצון הוא כי האמירויות יהיו גורם מממן של הקמת הבועות אלו. עוד מדובר על שיקום התשתיות לטובת האזרחים העזתיים, אך גם שיתנו מעטפת ביטחונית לאותם "בועות הומניטריות", שכן הקושי הגדול ביותר למתן השליטה בעזה לגורמים מקומיים הוא החשש כי חמאס ילחם בהם ויהרוג אותם.

הריסות מסגד בנוסיראת, רצועת עזה, צילום: AFP

השר גלנט וגורמים נוספים במערכת הביטחון הביעו התנגדות פומבית לממשל צבאי בעזה, ונראה כי נתניהו אימץ את עמדתם, שכן, ישראל לא מתכננת להישאר לשלוט אזרחית בכל חלקי הרצועה, ולאור הקשיים הקואליציוניים של נתניהו להכניס את הרש"פ לעזה, האמירתים עשויים להיות הכתובת למתן מעטפת ביטחונית וניהול אזרחי יחד עם גורמים עזתיים.

השאלה הגדולה היא, האם האמירתים יסכימו להיכנס בעצמם לרצועה או להישאר גורם ממן בלבד כפי שעשו במסגרת הסיוע ההומניטרי.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר