הפגנה מול מעון ראש הממשלה בי-ם // צילום: יהונתן שאול

ועדת הכספים: יש לדחות את סגירת שדה דב

תאריך סגירת השדה מתקרב, והוועדה החליטה לנסות להעביר חקיקה מהירה כדי לדחות את פינויו ל-2020 • ראש עיריית אילת: "סגירת השדה תגרום לכאוס בעיר"

ועדת הכספים של הכנסת היום (חמישי) המליצה לדחות את סגירת שדה התעופה דב עד ל-1.1.2020. במקביל, שר התחבורה החדש בצלאל סמוטריץ' פועל לעצור את סגירת השדה על ידי חקיקה מהירה, שצריכה להסתיים עד ה-1 ביולי, תאריך סגירת השדה. 

 

צילום: ערוץ הכנסת

ההחלטה לדחות את סגירת השדה בוועדת הכספים התקבלה פה אחד, אחרי שחברי הוועדה שמעו על השלכות סגירת השדה מראש עיריית אילת מאיר יצחק הלוי, ד"ר חנן גינת יו"ר המועצה האזורית חבל אילות, ממנכ"ל משרד התיירות, מנהל בית החולים יוספטל וחולה אונקולוגית. 

את הדיון פתח יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני. "לסגור את שדה דב כעת זה חלם, ניתן למצוא פתרונות בשנים שעד לבנייה בפועל. רבים מאתנו סבורים שהמשמעות של העניין הזה היא נזק בלתי הפיך לעיר אילת, במדינה נורמלית אנחנו לא יכולים לאפשר את  הדבר הזה". 

ראש עיריית אילת, מאיר יצחק הלוי, אמר לחברי הוועדה: "אם חלילה ייסגר השדה ב-1.7 יהיה כאוס בעיר אילת. לסגירת השדה יהיו השלכות הרסניות על העיר אילת בהיבט הרפואי, התיירותי, האקדמי הכלכלי והחברתי. אני מבקש בכל לשון של בקשה, שלא לפנות את השדה עד לסיום הליכי התכנון שצפויים להימשך שנים ובזמן הזה למצוא חלופות ראויות לעיר אילת". בעניין זה יצוין, כי השבוע הבהיר ראש עיריית תל אביב-יפו רון חולדאי, כי החלופה של העירייה היא בכך שהעבודות יחלו מהחלק המזרחי והשדה ימשיך לפעול עוד מספר שנים, והם אינן גורמות לאף קושי בביצוע העבודות בקו הירוק של הרכבת הקלה.

מתנגדים לסגירת שדה דב // צילום: יהונתן שאול

בנוסף, במכתב שנשלח הבוקר לראש הממשלה ושר הביטחון, קראו שבעה מפקדים לשעבר בחיל האוויר לדורותיו, לעצור את סגירת השדה ולהביאה לבחינה חוזרת של המועצה לביטחון לאומי. "סגירת השדה עשויה להיות טעות בלתי הפיכה שתפגע בתשתית התעופתית של מדינת ישראל ורווחת אזרחיה לעשורים הבאים. גם לאחר שיפונה השדה הצבאי עדיין נכון להשאיר את מסלול ההמראה והנחיתה הקיים ולאפשר המשך הפעילות מהשדה. מיקום השדה נותן גישה נוחה ומהירה והמשך פעילותו חיונית לתעופה הפנים ארצית ובראש וראשונה לקשר היעיל עם העיר אילת".

עוד השבוע נשלחו מכתבים לראש הממשלה ממנהלי קופות החולים הכללית ומכבי ומההסתדרות הרפואית בישראל, שקראו לממשלה למצוא פתרון למצוקה הרפואית שצפויה להיגרם, ולהמשיך את פעילות שדה דב עד למציאת פתרון שכזה. גם נשיאת מכללת לוינסקי פנתה לשר התחבורה בבקשה למנוע את סגירת שדה דב שיגרום לפגיעה ביכולת העתידית להפעיל תכניות אקדמיות בעיר.

גם עוזי יצחק, מנכ"ל משרד התחבורה לשעבר פנה ללשכת ראש הממשלה והציג בפניהם את הדו"ח שכתב לפני מספר חודשים, שעוסק במשמעויות המרכזיות בתחום התעבורה האווירית כתוצאה מסגירת שדה דב. ממסקנות הדו"ח עולה בין היתר, כי צפויה ירידה משמעותית בהיקף מספר הטסים לאילת, הערכות שנעות סביב ירידה בשיעור של עד עשרה אחוזים בהיקף הנוסעים בשנה. יתרה מזאת, לנתב"ג יש יכולת מוגבלת להכיל את הטיסות משדה דב ובשל כך, צפויה פגיעה בתנועות בינלאומיות ובהרחבת מספר היעדים במסגרת יישום רפורמת השמיים הפתוחים".

"זה החמצן שלנו". מפגינים באילת // צילום: יהונתן שאול

במכתב שכתב פרופ' ציון חגי, יו"ר ההסתדרות הרפואית בישראל, לראש הממשלה ושר הבריאות ציין: "שדה דב נותן מענה למאות מטופלים שזקוקים לטיפולים שאין אפשרות לקבלם באילת ולכן עליהם לטוס לבתי חולים במרכז הארץ. לעתים קרובות מדובר במטופלים אשר מתמודדים עם מחלות קשות וזקוקים לטיפולים אלה בתדירות גבוהה של מספר פעמים בשבוע. בנוסף למטופלים, שדה דב הוא עורק התחבורה היחיד כיום שדרכו מגיעים עשרות רופאים מדי שבוע על מנת להעניק טיפול רפואי לתושבי אילת והסביבה בכל תחומי הרפואה. אין כיום כל חלופה שתוכל לתת מענה לאותם מטופלים ורופאים, לרבות נתב"ג. תושבי אילת נאלצים עומדים לאבד את עורק ההצלה היחיד שעומד לרשותם. אני קורא לממשלת ישראל למצוא פתרון למצוקה הרפואית שצפויה להיגרם, ולהמשיך את פעילות שדה דב עד למציאת פתרון שכזה". 

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...