לאחר שאתמול החליטו בקבינט הקורונה לדחות שוב את מועד פתיחת הרכבת עקב נתוני התחלואה, יו"ר ועד עובדי הרכבת גילה אדרעי טוענת היום (שני) כי יש לרכבת את היכולת לשמור על בריאות הציבור ובריאות העובדים על פי תוכנית מסודרת שהכינו. "אנחנו מבקשים מראש הממשלה ומשרד הבריאות: תנו לנו לחזור להפעיל את הרכבות!".
מהוועד מסרו כי הם מצרים על ההחלטה שלא להחזיר את תנועת הרכבות וקראו להפעלת הרכבת לאלתר. "הנהלת החברה וועד העובדים הכינו תוכנית מסודרת ומקיפה כדי לעמוד בכל הנחיות של משרד הבריאות לוויסות כמות הנוסעים ושמירה על בריאותם. ההחלטה שלא להחזיר את הרכבת פוגעת אנושות בציבור הנוסעים, בחזרה לשגרה של המשק ובציבור עובדי הרכבת. אין בזה שום הגיון ובמיוחד כאשר כל מערך התחבורה הציבורית כבר פועל באופן מלא והמשק כולו חזר לפעילות".
ברכבת הדגישו כי לאורך כל החודשים בהם הרכבת לא פעלה, שודרגו תוואי המסילות והתחנות ונעשו עבודות תחזוקה מקיפות בצי הרכבות כדי לתת לנוסעים את השירות הכי טוב. "יש לנו רצון לתת את השירות הטוב ביותר לנוסעים הרי ש-1000 עובדים ישבו 70 יום בבית וכבר נפגעו כלכלית בצורה משמעותית".

עצומה להחזרת שירות הרכבות
מאות נוסעי תחבורה ציבורית חתמו תוך שעות ספורות על עצומה אינטרנטית הקוראת לקבינט הקורונה להחזיר את שירות הרכבות מייד. בעצומה נכתב: "פעם אחר פעם מקבלים נוסעי הרכבת הודעה מתסכלת על דחיית החזרה של הרכבת. דחייה לה יש משמעויות קשות לגבי היכולת שלהם לשוב לעבודה, ללימודים או להגיע לקבלת טיפול רפואי".
החותמים הדגישו את הפגיעה בפריפריה והצורך הדחוף בהחזרת השירות. "נוסעים רבים, ובמיוחד מהפריפריה, נשענים על הרכבת כאופציה מרכזית (ולעיתים יחידה) לשוב לשיגרה. המעבר של חלק מהנוסעים לאוטובוסים החריף את העומס עליהם ומגדיל את סיכוי ההדבקה של הנוסעים. המעבר של חלק מנוסעי הרכבת לרכב הפרטי, החמיר את העומסים על הכבישים והמצב אך צפוי להחמיר".
עוד נכתב כי "ההתנהלות הבלתי שקופה והמבולבלת של הממשלה הובילה לכך שאנחנו לא מצליחים לחזור לשיגרה, וגם לא יודעים מתי וכיצד נוכל לעשות זאת".

עוד בנושא:
סופית: בשל נתוני התחלואה בקורונה - הרכבת לא תשוב לפעול מחר כפי שתוכנן
אם וכאשר תוחזר: איך תפעל הרכבת בעידן הקורונה?
החותמים על העצומה קראו לקבינט הקורונה, למשרד הבריאות, למל״ל, למשרד התחבורה ולמשרד האוצר, להוציא הודעה ברורה וסופית לגבי מועד חזרת הרכבת ולעמוד מאחוריה. עוד לטענתם, "על המשרדים לפרסם תכנית מסודרת לתגבור שירות ישיר למוקדי תעסוקה, מהערים ומתחנות רכבת, עד לחזרתה של הרכבת ותכנית מסודרת לעידוד מעסיקים לעבודה מרחוק!".
מנכ"לית 15 דקות שמרית נוטמן אמרה: "מאות נוסעים חתמו תוך שעות ספורות על העצומה להחזרת הרכבת. הנוסעים חווים תסכול עצום מהצורה שבה מתנהלת המדינה עד כה במשבר הרכבת. אנחנו דורשים מהמדינה תשובות ברורות ושקיפות בתהליך קבלת ההחלטות. זה המעט שהמדינה יכולה לעשות עבורנו".