כתבת ערוץ 12, מעיין פרתי, הגישה לבית משפט השלום בתל אביב תביעת לשון הרע נגד חברת מקדונלד'ס. בתביעה טוענת הכתבת כי החברה הכניסה את שמה לפרסומת לגלידה כחלק ממסע שיווק בפייסבוק מבלי לבקש את הסכמתה.
על פי התביעה, פרתי מוכרת בכל בית בישראל וידועה כעיתונאית העוסקת בעיקר ביוקר המחייה בארץ.
במהלך פברואר 2022 החלה מקדונלד'ס במסע שיווק בעקבות הורדת מחיר לגלידה באריזה משפחתית. במהלך מסע השיווק פרסמה החברה פרסומות בעמוד הפייסבוק שלה, תוך שהיא משתמשת בשמה הפרטי ובשם משפחתה של פרתי.
"מכירים אחת מעיין?... PARTY פיצוץ / גלידה פיצוץ משפחתית", נכתב במודעה האינטרנטית שפורסמה ב-15 באותו החודש. בהמשך נכתב מחיר ההנחה ומצויין כי המבצע יחל ביום רביעי.
בפרסומת נוספת מאותו היום, כך על פי התביעה, הוסיפה מקדונלד'ס בעמוד הפייסבוק שלה צילום מסך מעמוד האינסטגרם הפרטי של פרתי בו הגיבה הכתבת למודעה וכתבה "לא יודעת אם לצחוק או לבכות". "בדקנו מעיין, עדיף לצחוק", הגיבו בחברה.
בתביעתה ציינה פרתי שהפרסומות המלוות את מסע השיווק של המוצר עושות שימוש בשמה ובאג׳נדה להורדת יוקר המחייה אותה היא מקדמת תוך העברת המסר כי היא עצמה משוייכת למוצר ומייצגת את הנתבעת.
"הנתבעת אף הגדילה לעשות כשהשתמשה לצורך פרסום המוצר בצילום מתוך עמוד האינסטגרם הפרטי של התובעת בו היא הביעה את מורת רוחה לנוכח הפרסום שעשתה הנתבעת בשמה וללא רשותה לצורך קידום המכירות של המוצר", נכתב בתביעה. "יודגש כי השימוש בשמה של התובעת נעשה ללא ידיעתה וללא רשותה, כך גם השימוש בתמונת הפרופיל מתוך דף האינסטגרם הפרטי של התובעת".
מקדונלד'ס עצמה (אלוניאל בע״מ) הגיבה על מכתב ההתראה לפני נקיטת הליכים משפטיים שהגישה פרתי. "כל טענות הגברת מעיין פרתי, כפי שמועלות במכתב נדחות מכל וכל", נכתב.
"מרשתך רואה צל הרים כהרים, ואין כל בסיס בדין לטענותיה, בנסיבות העניין. נוכח שלל התגובות שגררו הפרסומים לעיל ברשתות החברתיות, ברור שהציבור כלל לא מבין ו/או אוהד את טענות מרשתך - ושוב חכמת ההמונים מוכיחה עצמה טוב מכולם. מכל מקום, פניית מרשתך מוטב הייתה לא באה לעולם, אך משבאה יש לדחות אותה כלעומת שבאה".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו