בית ספר התיכון הדרוזי למדעים ולמנהיגות בכפר ירכא דורג במקום ראשון בישראל בשיעור הזכאות לבגרות חמש יחידות מתמטיקה וחמש יחידות אנגלית. בית הספר דורג גם במקום השני במדינה בזכאות לבגרות מצטיינת ובמקום הרביעי הכללי בזכאות לבגרות כללית.
אין זו הפעם הראשונה שבית הספר עולה לכותרות בכל הקשור לציונים – זו כבר השנה השביעית שהוא מצטיין ברציפות. בשיחה עם מנהל הבית ספר, כמיל שלה, הוא מספר ל"ישראל היום" איך דרבן את התלמידים ואת צוות המורים לשפר את הציונים. ״נכנסתי לתפקיד לפני תשע שנים והציונים באנגלית ובמתמטיקה לא היו ברמה הנדרשת", הוא מספר, "אז שמתי לעצמי מטרה: האיכות לפני הכמות".
לדבריו המטרה הייתה שכל התלמידים ייגשו לחמש יחידות במתמטיקה ובאנגלית - ולא פחות. "התחלנו להחדיר מוטיבציה בתלמידים. בתוך שלוש שנים הגענו ליעד וקראנו למחזור, מחזור ה-300. הם השיגו מאה אחוז זכאות לבגרות, מאה אחוז זכאות לבגרות חמש יחידות מתמטיקה ומאה אחוז זכאות לבגרות באנגלית".
השנה ניגשו אצלכם 67 תלמידים לבגרות וכולם הצליחו. איך עושים את זה?
"אנו מעצימים את התלמידים. מלמדים אותם להיות אנושיים לפני המרדף אחר התארים - כלומר להיות בני אדם, לעזור לזולת ולהתנדב בחברה. בנוסף יש לנו תכנית מיוחדת שייסדנו לפני שש שנים ששמה 'מנטור' ובמסגרתה תלמידים חזקים מסייעים לשאר התלמידים ומעודדים אותם להגיע למצוינות. כשהם התחילו לעזור אחד לשני – כל עניין 'אני אוהב רק עצמי' נעלם מבית הספר. וגם צוות המורים מדהים ומשקיע המון בתלמידים״.
לדבריו הוא מנסה לגרום לכל 196 התלמידים הלומדים כיום בתיכון להרגיש בבית הספר – כמו בבית. "הצוות החינוכי, שאותו אנחנו בוחרים בקפידה תוך הקפדה על תואר שני לפחות ואישיות חיובית, מאוד קשוב ומכיל וגם אני בעצמי כמנהל מקשיב ומשתדל לשוחח עם כל תלמיד. מתחילת השנה ישבתי עם מעל ל־80 תלמידים לשמוע מה מפריע להם ומה הם אוהבים. חשוב להיות אוזן קשבת. הרי בסופו של דבר הם העתיד שלנו. אם לא נקשיב להם עכשיו, אז מתי?. כשאכפת לך מהתלמידים כאילו הם ילדיך – זה יעבוד".
לסיכום אומר כמיל: "אחרי שאתה מקרין חום ואכפתיות לתלמיד, נותן לו מוטיבציה ותחושה שדואגים לעתיד שלו - אז התלמיד יתבייש לאכזב אותך בציונים״.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו