לאחר ניסיון החיסול של נסראללה: ירי נרחב לעבר יישובי הצפון; כוננות ברחבי הארץ

על אף שהנחיות פיקוד העורף לא השתנו באופן רשמי, ברשויות מקומיות בצפון הכריזו על הגברת כוננות • 65 שיגורים נורו לעבר הצפון • בצפת - שריפה פרצה בבית בשל פגיעה ישירה, אישה כבת 68 נפצעה באורח קל עם חבלות כתוצאה מהדף • בחיפה ובמרכז עדכנו על הערכות מצב ועל מקלטים פתוחים • בינתיים, הציבור ממשיך כרגיל

שריפה פרצה בבית בצפת כתוצאה מנפילה // תיעוד מבצעי מד"א

ניסיון חיסולו של מזכ"ל חיזבאללה חסן נסראללה הערב (שישי) הוביל להגברת הכוננות ברחבי הארץ כאשר בדרג הצבאי נמצאים בכוננות ספיגה ולא שוללים שאיראן תנסה להגיב גם כן.  זאת על אף שדובר צה"ל דניאל הגרי אמר בעת הודעתו הראשונית על התקיפה כי אין שינוי בהנחיות פיקוד העורף. 

מספר שעות לאחר התקיפה המשמעותית בדאחייה שבביירות, שכוונה למטה המרכזי של ארגון הטרור ששוכן מתחת לפני הקרקע בפרבר הדרומי של ביירות, החלו מטחים כבדים לעבר יישובי הצפון שכללו סך הכל כ-65 שיגורים.

לאחר ניסיון החיסול של נסראללה: שתי פגיעות ישירות בצפת בעקבות שיגורים מלבנון

זמן קצר לאחר התקיפה החלו שיגורים מלבנון. בצפת דווח על שתי פגיעות ישירות, שאחת מהן גרמה לפריצת שריפה בבית בעיר, כאשר ארבעה צוותי כיבוי פועלים לכיבויה. אישה כבת 68 נפצעה באורח קל עם חבלות כתוצאה מהדף. ישנם מספר נפגעי חרדה. עוד דווח על ארבע זירות נפילה בעיר. 

לאחר ניסיון חיסול נסראללה: שגרת חיים בתל אביב, צילום: יהושע יוסף

לאחר מכן נורו כעשרים שיגורים לעבר אזור משגב, כרמיאל ונהריה. צוותים פועלים וסורקים בחיפוש אחר זירות נפילה בסער, חוסנייה, מכמנים וצפת.

השיגורים החלו זמן קצר לאחר שרשויות מקומיות בגליל העליון, התחתון ובגולן קראו לתושביהן להישאר סמוך למרחבים מוגנים ולהימנע מהתקהלויות. 

מפקד מחוז צפון בכבאות והצלה טפסר יאיר אלקיים קיים הערכת מצב לאחר ניסון החיסול, בסיומה על העלאת כוננות מבצעית במחוז, זאת ככל הנראה מחשש לתגובה נרחבת מצד ארגון הטרור.

לאחר ניסיון חיסול נסראללה: שגרת חיים בתל אביב, צילום: יהושע יוסף

על אף החששות, במרכז הארץ נצפתה שגרת חיים רגילה יחסית ביחס ליום שישי בערב, ומבלים נצפו ברחובות. בתל אביב אמרו כי העירייה עוקבת אחר ההתפתחויות הבטחוניות ועובדת באופן צמוד עם פיקוד העורף. חמ"ל העירייה פועל. וכן הזכירה כי המקלטים הציבוריים בעיר פתוחים. 

בעיריית חיפה הוסיפו: "כל המקלטים הציבוריים פתוחים. נא באמצעותכם לבקש מהציבור להמשיך ולהישמע להנחיות פיקוד העורף".

ראש מרכז השלטון המקומי וראש עיריית מודיעין חיים ביבס כתב בחשבון הפייסבוק שלו: "בעקבות ההסלמה מכיוון צפון, קיימתי הערב הערכת מצב עם גורמי המקצוע בעירייה ואנשי פיקוד העורף.
נכון לעת הזו, אין שינוי בהנחיות ההתגוננות. יחד עם זאת, אנו ערוכים לכל תרחיש.אני מקיים קשר רציף עם אנשי פיקוד העורף ואעדכן בזמן אמת ככל שיהיה מידע נוסף על ההתגוננות הנדרשת".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר