צילום: אביב מלכה

אל תוותרו על החלום: עולם הדרופשיפינג יגשים אותו בשבילכם

כולנו חולמים לפרוץ את תקרת הזכוכית בהכנסות, לייצר הכנסה צדדית, להפוך תחביב אהוב למקצוע או בכלל לעסוק במה שבאמת מושך אותנו בחיים. האם זה אפשרי? אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא בדרופשיפינג – מודל לניהול מסחר מקוון שצובר תאוצה משמעותית ומאפשר לכם להרוויח מכל מקום, בכל זמן

בשיתוף אביב מלכה

האינטרנט מושך אליו מגוון אפשרויות להכנסה נוספת מהבית, בפיג’מה, עם מחשב וחיבור לרשת בסך הכל. בלי ידע טכנולוגי מפותח או רקורד עסקי מזהיר, כך מטפחים עשרות אלפי ישראליים עסק אונליין שהקימו בעשר אצבעות ושהפך בהדרגה לאימפריה קטנה. זה קורה בקצב שלהם ומבלי לעבוד מ-09:00-17:00 תוך שפוטנציאל הרווחים מרקיע שחקים.

להיות בעלים של חנות מקוונת זו הדוגמה הבולטת ביותר למי שמצאו את מקומם בעולם המסחר האינטרנטי. משבר הקורונה ומציאות החיים הישראלית המורכבת הובילו להאצת שוק האונליין ולכניסה של יותר ויותר “שחקנים” קטנים ואיכותיים שמעוניינים במקור הכנסה קבוע בסיכון נמוך.

מצב זה פתח את הדלת גם בפני הצרכנים, שנהנים מרכישה נגישה וזמינה יותר מבלי לנדוד בין עשרות חנויות פיזיות.

דוגמאות לזינוק ברכישות אונליין יש בשפע: רק ב-4 השנים האחרונות למשל, גדל למשל שוק בגדי הילדים בישראל ב-48% והפך לתחום שמגלגל קרוב ל-3 מיליארד שקלים בשנה. עולם האיקומרס (חנויות אינטרנטיות) כשלעצמו, כבר מגלגל מעל 25 מיליארד דולר, תוך שיותר ממחצית הקניות בעולם המערבי מתרחשות במסגרתו. רק בארה”ב לבדה מחזיק שוק האיקומרס במעל 300 מיליון סליקות מקוונות בשנה והמספרים רק הולכים וגדלים.

לצפייה בהדרכה חינם לחץ כאן

מה זה דרופשיפינג?

לפי התחזיות, עד שנת 2030 יגדל שוק האונליין ל-50% מכלל המכירות הקמעונאיות בארץ ובעולם. אם תמיד התעניינתם בתכשיטים או באופנה, אם יש לכם רעיון לאתר המושלם לעיצוב הבית או למוצרי טיפוח מיוחדים, אם כל מה שמפריד בינכם לבין חנות מתנות קטנה ומטריפה הוא “התשתית” – עולם הדרופשיפינג יתאים לכם וזה בדיוק הזמן להיכנס אליו.

דרופשיפינג הוא מודל כלכלי לניהול חנות מקוונת בלי להחזיק את המלאי שלה בפועל ומבלי לנהל חנות פיזית, עובדים ותהליכי הפצה. איך זה עובד? פשוט: לקוחות הקצה מבצעים אצלכם את הרכישה, אתם מזמינים אותה בכמות הנדרשת מהיצרן או הקמעונאי והוא זה שמשגר ישירות את ההזמנה ללקוח. כל מה שבאמצע, כלומר ניהול האתר, מציאת ספקים, תהליכי שיווק ומכירות וגם שירות הלקוחות הם עליכם.

דרופשיפינג מסמן מגמת שינוי בתוך ענף מבוזר ובתקופה מאתגרת. זהו שוק דינמי שמתפתח בקצב מואץ, בחלקים גדולים ממנו גם על חשבון השוק הפיזי. בעולמות האופנה, הספורט, הקוסמטיקה והלבשת הבית כבר ניתן לראות גידול עקבי של 30% בשנה, מה שמאפשר לבעלי חנויות חדשים מתחומים אלה ליהנות מרווחים משמעותיים תוך זמן קצר, כאשר הרווח הוא למעשה ההפרש בין מחיר הקניה למחיר המכירה.

מחזור מכירות שנתי שניתן לייצר מחנות דרופשיפינג מצליחה.

צילום: לאביב מלכה

זה לא לכולם

פתיחת חנות אונליין כשלעצמה היא עניין פשוט, אבל כאן טמון הקאצ’: אמנם אפשר לעבוד בדרופשיפינג מהצד ולייצר הכנסה צדדית משמעותית, אך מדובר בעסק לכל דבר ועניין שדורש מיומנויות אינטרנטיות, הבנה במסחר וגם שליטה טובה באנגלית ומכירות (אם במידה ותחליטו לעסוק בשוק האמריקאי).

כן, תצטרכו להשקיע שעות עבודה, לטפח ניסיון מקצועי, להסתגל במהירות לשינויים, לספק פתרונות לתקלות ובעיות וגם לזהות ספקים שידאגו למשלוח מהיר ובאיכות הרצויה. מכיוון שאחוזי הרווח למכירה בודדת נמוכים, תצטרכו לדעת איך לשווק נכון את המוצרים שלכם ובכלל לאתר אותם אצל היצרן המתאים ביותר, כדי למכור במחירים טובים ולכוון לכמויות גדולות.

אז איך בונים עסק דרופשיפינג מצליח?

עסקי הדרופשיפינג פועלים באחת משתי שיטות: באמצעות פלטפורמת מסחר קיימת כמו איביי או אמזון (שבהן אתם כפופים לתשלום עמלה מסוימת) שלרוב השיטות הללו כבר לא שרדו בשנים האחרונות, או דרך אתר פרטי, כלומר הקמת חנות אינטרנטית משלכם, כאשר אפשר לבנות אותה מאפס גם בפלטפורמת שופיפיי הפופולרית.

לאחר שאיתרתם יצרנים מוצלחים, בחרתם פלטפורמה ובניתם אתר מכירה פרקטי לקהל וגם מעוצב להפליא, תידרשו להבין איך משווקים את החנות כדי לגרוף אליה תנועה ולייצר מכירות. אמנם אין תקרה להכנסות שניתן לייצר בדרופשיפינג ואפשר לנהל את הכל בקלות מהלפטופ, אך יהיה עליכם לרכוש עוד ועוד מיומנויות כדי לתפעל ולנהל את החנות לאורך זמן.

מה שכן, ברגע שתלמדו את השיטה הדרך הופכת להיות קלה יותר בהרבה.

צילום: אביב מלכה

מאפס לחנות אונליין נוצצת ומשגשגת

בוודאי כבר הבנתם שהקמת עסק בדרופשיפינג היא תהליך מאתגר עם לא מעט חבלי לידה, כך שהוא מצריך את הזווית המקצועית והמנוסה של מי שכבר עשה את זה בהצלחה עבור מגוון תחומים אפשריים.

אביב מלכה הוא יזם דרופשיפינג ומומחה בינלאומי בענף שעוסק בתחום כבר 15 שנים, זמן רב לפני שהשיטה בכלל הפכה לסיפור הצלחה. כיום אביב יחד עם צוות החברה מלווה מותגי דרופשיפינג להצלחה מקסימלית ומלמד מתחילים בתחום באמצעות ליווי מתקדם וייחודי Ecom Hackers.

תוכנית הקורס שכבר יושמה בהצלחה אצל 151,000 תלמידים מבוצעת אונליין יחד עם ליווי יד ביד, בזמן ובקצב שלכם ומורכבת מסדרת סרטוני וידאו קצרים ונגישים בגובה העיניים. הקורס מתאים לכל מי שמעוניין לקבל כלים אפקטיביים להצלחה בעולם המסחר המקוון וכולל מידע, מענה ותמיכה מהשלבים הבסיסיים ועד לתוצאות אמת.

אם אתם חולמים בגדול ומחפשים דרך לתרגם חלומות למציאות פרקטית וישימה להשגת כל מטרה, Ecom Hackers ילמד אתכם כל מה שדרוש כדי לנהל ולתפעל עסק איקומרס משגשג תוך זמן קצר. במסגרת הקורס תלמדו איך לאתר ספקים טובים ואמינים, היכן וכיצד להקים את האתר הכי טוב לנישת המוצרים שבחרתם להתמקד בה, לנהל מקצה לקצה את כל התהליך השיווקי והמכירתי ולתפעל את האתר שלכם באופן שוטף. רוצים לצאת לדרך ולעשות את זה בגדול?

לצפייה בהדרכה חינם של אביב מלכה אפשר להיכנס כאן:

האינסטגרם של אביב: 

האמור בכתבה זו כולל תוכן ומידע מסחרי / שיווקי באחריות המפרסם ומערכת ישראל היום אינה אחראית למהימנותו

בשיתוף אביב מלכה