לחבק ספורטאים: שגרירים עם ערך מוסף

כדאי לכל חברה להקדיש חלק מתקציב השיווק לתמיכה בספורטאים - כמו שהם נאמנים לדגל ולמדינה, כך הם נאמנים למותג ולערכיו • עם הפנים לפריז 2024

חברי משלחת הג'ודו הישראלית חוגגים את הארד הקבוצתי, צילום: רויטרס

עקבתי באדיקות אחר שידורי האולימפיאדה. הרגעים שאותם אזכור יותר מכל הם אלה שבהם ילדיי עקבו מרותקים אחרי שגיא מוקי ונבחרת הג'ודו, והתפללו שינצחו. האירוע המשפחתי הזה חידד לי כמנהל וכאיש שיווק את העובדה שללא השקעה משמעותית - אין הישגים. להיות ספורטאי עולה הרבה מאוד כסף, עלויות שלרוב מוטלות על בני המשפחה של הספורטאי במשך שנים ארוכות. כיום המדינה והאיגודים לא מתוקצבים מספיק, ורחוקים מלהיות מסוגלים להעניק לאלופים שלנו את המעטפת המלאה הנדרשת כדי להגיע להישגים משמעותיים. כישרונות גדולים מוותרים על החלום כי לא לכולם יש אפשרות כלכלית להשקיע 60-40 אלף שקלים בשנה בקריירה ספורטיבית מקצוענית, שאולי ביום מן הימים תחזיר את ההשקעה.

במגזר העסקי ניתן למצוא חלק מהפתרון. בספורטאים נמצאים כל הערכים שמותג מחפש: אמינות, אותנטיות, מקור לגאווה, ומעל לכל - הרצון לנצח ולהיות ראשון. ולכן עלינו לחבקם לאורך כל הדרך, החל מהשלבים המוקדמים בקריירה שלהם. מותגים שישכילו לפצח דרך משותפת לעבודה עם ספורטאים רק ירוויחו מכך, וייצרו ערך משמעותי אמיתי למותג ולקהל האוהדים שלו.

הכל מצטלם הרבה יותר טוב עם מדליה אולימפית, אך חשוב לזכור שהספורטאים מתחרים כל השנה ומביאים המון גאווה שאפשר ליצור ממנה ערך אמיתי עבור מותגים. חברה שתדע להעניק לספורטאי את הכלים הנכונים גם בעולמות הדיגיטליים, תזכה לשגריר עם ערכים מוספים משמעותיים. אבישג סמברג, לוחמת הטאקוונדו שזכתה במדליית ארד לפני כשלושה שבועות - הסתפקה בכ־30 אלף עוקבים לפני טוקיו והיום היא מתגאה בכרבע מיליון. כך קרה גם לשאר הספורטאים.

הילדים עוקבים אחרי שידורי האולימפיאדה, אבישי פאריז

לפני כעשור נהגנו לחלק את התקציב בין טלוויזיה, עיתונות ושלטי חוצות, ולהשאיר פרוסה דקה לדיגיטל, שתפס בגדול ולוקח כיום חלק נכבד מהעוגה. אני מציע בחום למותגים להכניס כדרך קבע גם תחום של "אחריות חברתית" או "העצמה" כחלק אינטגרלי מהעוגה - ואין דבר ראוי יותר בתחום זה מתמיכה בספורטאים. דוגמה מצוינת למעטפת כזו היא של בנק הפועלים, שתומך בספורטאים כבר כמה שנים (עוד לפני שזכו במדליות אולימפיות), מעניק להם מלגות חודשיות ודואג להעצימם ולשלבם בקמפיינים המסחריים שלו כדי שכולם ייחשפו להצלחותיהם, בשילוב הסלוגן המעולה "להצטיין זו החלטה".

בשנים האחרונות אנו בחברת GARMIN תומכים בשלושה ספורטאים אולימפיים (רן ושחר שגיב שייצגו אותנו בטוקיו בטריאתלון, וגירמה אמרה שייצג אותנו במקצה המרתון). כמו כן, אנחנו תומכים בכ־15 בני נוער עם פוטנציאל אדיר לייצג אותנו באולימפיאדות הבאות. מניסיון אישי אני יכול לספר שכמו שהם נאמנים לדגל ולמדינה, כך הם נאמנים למותג ולערכיו, וכך כולנו מרוויחים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר