צילום: GettyImages // המשיכו לגבות גם כשהיו סגורים

"גבו בזמן שהיו סגורים": תביעה נגד רשת סטודיו סי

לאחר שגבו מהמנויים תשלום רגיל גם בימי הקורונה, כשחדרי הכושר היו סגורים, הוגשה תביעה ייצוגית נגד סטודיו סי

בקשה לתביעה ייצוגית הוגשה נגד רשת מכוני הכושר סטודיו סי לאחר שגבו מהמנויים תשלום רגיל גם בימי הקורונה, כשחדרי הכושר היו סגורים. הבקשה לתביעה הוגשה לבית המשפט המרכזי לוד. סכום התביעה האישית הינו 560 שקלים וסכום התביעה לקבוצה הינו בתחום סמכותו של בית המשפט. הבקשה הוגשה על ידי עורך דין דוד שוורצבאום ממשרד עורכי הדין מרקמן את טומשין.

המבקשת מעריכה כי סך הנזק לכלל חברות הקבוצה מגיע למיליוני שקלים בהתאם לנתונים שלרשת יש 35 סניפים ברחבי הארץ ומאחר שמחיר המנוי לחודש נע בין 250-500 שקלים לחודש, ובכל סניף מאות מנויות.

הקבוצה הייצוגית הינה כל מי שנגבה ממנה תשלום עבור מנוי בסטודיו סי ושנבצר ממנה להשתמש במנוי בשל סגירת הסניפים או בשל צמצמום השירותים שהיא מציעה למנויותיה החל מיום 15.03.2020 ועד למועד אישור התובענה כייצוגית.

לאחרונה הודיעה סטודיו סי על חידוש חלקי של פעילותה, ששונה ממתכונת פעילותה הקודמת. אולם, היא אינה מאפשרת ללקוחות לבטל את ההתקשרות.

בסטודיו סי הגיבו לפני מספר ימים לבית המשפט ואמרו כי מי שרצתה לבטל הייתה צריך לשלם דמי ביטול, אחרת התקופה מוארכת אוטומטית וכי הם עשו הנחות בדמי הביטול. מחברת סטודיו סי בע"מ נמסר בתגובה: ''מדובר בתביעה קנטרנית ונטולת יסוד, התשובה עליה הוגשה לבית המשפט זה מכבר, ודין התביעה להידחות''.

עו"ד גדעון פישר, יו״ר הפורום לגישור ובוררות בלשכת עורכי הדין בישראל, מסביר כי "ככלל, כאשר מדובר במנוי שנרכש לפני תחילת מגפת הקורונה, הרי שהפסקת מתן השירותים עקב הסגר אינה מהווה הפרת החוזה על ידי בעל העסק, ומשכך על הלקוח שמבקש לבטל את המנוי ולשלוח הודעת ביטול..."

"...עם זאת, בעלי העסקים מצופים לפעול בהתאם להמלצות הצוות הבין-משרדי בראשות משרד המשפטים, לבחינת השפעת הקורונה על חוזים. המלצות אלה אומנם לא קבעו כי הקורונה משתכללת לכדי 'כוח עליון', המצדיק ביטול חוזים, אך בהיות האירוע בלתי צפוי בעליל, נכון יעשו הצדדים לחוזה אם יקיימו משא ומתן במטרה להתאים את החוזה לנסיבות המשתנות. במקום לבטל ולצפות לאי תשלום דמי הביטול, ניתן להפגין גמישות בהארכת תוקף המנוי או במתן החזר חלקי ללקוח שמעוניין לבטל את המנוי. בעלי עסקים שפועלים כך, ימנעו טענה נגדם של הפרת חובת תום הלב וחיובם בפיצוי למנויים".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...