עובדים יותר מדי? זה מה שהלחץ יכול לגרום לכם

מחקר חדש של ארגון הבריאות העולמי מראה שעבודת יתר מגדילה משמעותית את הסיכון לשבץ או התקף לב • אחת הדרכים לשפר את המצב היא התנתקות, שיכולה לעזור וכוללת יתרונות עצומים

גבר צעיר בחליפה יושב במשרד ובוהה במחשב בשיעמום. צילום: מערכת feedy באמצעות הבינה המלאכותית ideogram

מחקר חדש של ארגון הבריאות העולמי מראה שעבודת יתר מגדילה משמעותית את הסיכון לשבץ או התקף לב. ד"ר איימי קרופורד-פושר, רופאת משפחה, סיפרה על הנושא לרשת CBS. "ככל שאתם עובדים יותר, יותר קורטיזול (הורמון הלחץ) מופרש, וזה משפיע על הלב וכלי הדם".

היא מוסיפה שהבעיה אינה רק הלחץ: "כשאתם עובדים יותר מדי, סביר להניח שאתם לא אוכלים נכון, לא ישנים מספיק ובטח לא מתאמנים". עבודת יתר משפיעה גם על היכולת להתמודד עם תסכולים, מגבירה עצבנות, ועלולה להחמיר דיכאון וחרדה.

מחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי מצא שהביצועים טובים עד כ-50 שעות עבודה בשבוע, צילום: אי.פי

מחקר שנערך באוניברסיטת ברקלי מצא שהביצועים טובים עד כ-50 שעות עבודה בשבוע, ואז מתייצבים. הם צונחים כשעוברים 65 שעות עבודה בשבוע. ד"ר קרופורד-פושר ממליצה: "לפעמים כדאי לקחת צעד אחורה ולומר 'אני הולך לטיול כי זה יהפוך אותי לעובד טוב יותר'".

ד"ר קרופורד-פושר הדגישה גם את חשיבות ההתנתקות: "התנתקות למשך שעתיים בערב כדי להיות נוכחים לחלוטין עם המשפחה והחברים יכולה לעזור ויש לה יתרונות עצומים". זה כולל גם הימנעות מבדיקת אימיילים - אם אתם בודקים אימיילים, אתם עובדים.

אמנם התנתקות לא עוזרת ב-100 אחוזים, אבל היא מרעננת אותנו כך שכשנחזור לעבודה, נהיה יעילים יותר ונוכל לבצע את המשימות טוב ומהר יותר במקרים רבים.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר