תעשיית האופנה הבינלאומית משנה את פניה גם בתחום פרסום הילדים. אם בעבר הנטייה הייתה לשלב בפרסום ילדים תכולי עיניים עם שיער בלונדיני, הרי שהיום ניתן למצוא יותר ויותר ילדים כהי עור או בעלי שיער שחור ועיניים חומות.
עם זאת, קשה עדיין למצוא ילדים עם משקל עודף בפרסומות ובקטלוגים של חברות האופנה הגדולות. כתוצאה מכך, ילדים שאינם במידות המוצגות אינם מרגישים כמו כולם. זאת בנוסף לכך שלא תמיד יש בגדים שמתאימים לגילם במידה המוצעת.
באתר זארה הבינלאומי מצאנו סנונית ראשונה לצעד חשוב מאד לשינוי התודעה. כשבאתר מוצג ילד עם עודף משקל בבגדים של החברה לצד ילד קטן יותר, מה שבתקווה יעבור גם לשאר מחלקות הרשת.
שירן, אמא לשני ילדים שהבחינה בפרסומת אמרה ל"ישראל היום": "סוף סוף מציגים ילדים שהם לא במידות ה"מקובלות". אני רואה שיש ייצוג מבורך בקמפיינים לילדים ממוצאים שונים כדוגמת יפנים, סינים, אפריקאים ועוד, אבל עדיין לא נתקלתי בילדים במידות גדולות בתעשיית האופנה וזה ממש כיף לראות את זה. אני מקווה שזארה וחברות אחרות ימשיכו עם הפרסום המבורך כי יש גם ילדים לא רזים בעולם".
יגאל בראון, מנכ"ל איגוד הפרסום ומנכ"ל הבצ'פר אמר ל"ישראל היום" בנושא: "שאפו לזארה. אני מקווה שחברות אופנה נוספות ילכו בעקבות זארה וישלבו בפרסום שלהם אנשים שזכאים לצרוך מוצרים לפי מידתם. עד היום לא הייתה לזה לגיטימציה. זה שינוי תפיסה של התנהגות ודפוסי חשיבה, שחלק מזה זה בזכות מובילי דעת קהל כמו נטע ברזילי ואדל. אם זה ימשיך כך, תהיה לנו חברה פלורליסטית שרואה את האחר ונותנת לגיטמציה לשונה. כשאני מסתכל על תמונה כזו כצרכן, הדבר הראשון שאני רוצה לעשות מתוך הזדהות והערכה זה לקנות ברשת".
מזארה טרם נמסרה תגובה.