בית האופנה הצרפתי היוקרתי סן לורן (Saint Laurent) מצא את עצמו במוקד סערה ציבורית בעקבות בחירתו בראפר הפלשתיני סן לבנט כפרזנטור בקמפיין החדש. הקמפיין, שהושק אמש, מקדם את "סן לורן סושי פארק" - מסעדה יפנית חדשה של המותג בפריז, בשיתוף עם השף פיטר פארק.
לבנט, ששמו האמיתי הוא מרוואן עבד לחמיד, בן 24, הפך לאחרונה לכוכב עולה בסצנת המוזיקה העולמית, אך גם למוקד שערורייה בשל התבטאויותיו האנטישמיות.

שימו לב לשרשרת. סן לבנט / צילום: GettyImages
בנובמבר האחרון עורר זעם כשבהופעה באמסטרדם הביע תמיכה פומבית בתוקפי אוהדי מכבי תל אביב, באומרו "זו לא הפעם הראשונה שהם (היהודים) מגיעים לארץ שאינה שלהם ומתחילים חרא".
לבנט נולד במזרח ירושלים להורים ממוצא מעורב (אלג'ירי, צרפתי, פלשתייני וסרבי), גדל בעזה ולמד בבית ספר אמריקני. כיום, בגיל 24, הוא מתגורר בין עמאן ללוס אנג'לס ומשתמש בפלטפורמה שלו להעברת מסרים פוליטיים. שם הבמה שלו, המשחק על המילים "לבנט" ו"סן לורן", אולי מסביר את בחירתו לקמפיין הנוכחי.
הצגת פוסט זה באינסטגרם
הבחירה בלבנט עוררה תגובות נזעמות מצד ארגונים יהודיים כמו StopAntisemitism ו-SDS, שקראו לחרם על המותג. ברשתות החברתיות, עוקבים רבים מציפים את עמודי המותג בתגובות זועמות, כולל סמלי החטופים ודגלי ישראל.
"אתם הולכים לאבד המון לקוחות", הגיבה אחת העוקבות בעמוד האינסטגרם של המותג, אחרת הוסיפה: "אני מוכרת את כל התיקים שלכם, למרות שעכשיו הם כבר חסרי ערך".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
מבקרים מצביעים על דפוס של בחירות שנויות במחלוקת מצד סן לורן, כמו ליהוקה של דואה ליפה, שידועה בביקורתה על ישראל, לקמפיין הבושם Libre.
עבור לבנט, שהופיע לאחרונה בפסטיבל קואצ'לה והתראיין למגזין ווג, זו אינה הפעם הראשונה בה הוא משתלב בעולם האופנה - לפני שנתיים כיהן כשגריר של דיור בעולם הערבי. בראיון להרפר'ס בזאר הצהיר: "כל מה שאני עושה ממוקד בישראל ומבוסס על המאבק הפלשתיני".
הצגת פוסט זה באינסטגרם
נכון לעכשיו, בית האופנה סן לורן ומנהלו האמנותי, אנתוני וקארלו, טרם הגיבו לסערה שמעוררת בחירתם.
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו