חוויה שאסור לפספס: ביקרנו בתערוכה הכי נחשבת בעולם האופנה

220 פריטים ייחודיים מציגים את הקשר בין אופנה לטבע • קבלו הצצה ל"יפהפיות נרדמות: אופנה מתעוררת מחדש" שמוצגת במטרופוליטן בניו יורק

יפהפיות נרדמות: אופנה מתעוררת מחדש / צילום: ספיר סויסה

כמידי שנה, מוזיאון המטרופולין לאומנות בניו יורק עורך תערוכת אופנה ייחודית בשיתוף עם מגזין האופנה ווג" תערוכת האביב לשנת 2024 זכתה לשם "יפהפיות נרדמות: אופנה מתעוררת מחדש", שהושקה באחד האירועים הנחשבים ביותר העולם האופנה – המט גאלה.

המכון לתלבושות של מוזיאון המטרופולין מציג בתערוכה כ-220 פריטי אופנה ייחודיים המשתרעים על פני ארבע מאות שנים, ממגוון רב של בתי אופנה ומעצבים. הקונספט של התערוכה השנה הוא אופנה שנוצרה בהשארת אלמנטים מהטבע.

הוורד האדום, דיור קיץ סתיו 1958 / צילום: ספיר סויסה

עיצוב בהשראת פרח הפרג, ronald van der kemp, סתיו חורף 2021-2022 / צילום: ספיר סויסה

מעבר לפריטי האופנה היפהפיים המוצגים בתערוכה, החל משמלות נשף מהמאות הקודמות ועד שמלות בעיצובם של מעצבים עכשוויים, התערוכה פותחת צוהר אל הקשר בין אופנה לטבע גם באמצעות מיצגים קוליים, מוחשיים ואפילו ריחניים.

Marni, קיץ סתיו 2024 / צילום: ספיר סויסה

התקרות הציגו מיצגים קוליים וויזואליים הממחישים את ההשראה לעיצוב השמלות מהטבע. קירות ריחניים וצינוריות נתנו לנו את האופציה להריח ולחוש את הארומה הפרחונית. וב"גינת דיור" יכולנו לגעת בקיר ולהרגיש את הטקסטורה של השמלות המפורסמות שנוצרו בהשראת ההרמוניה של הטבע.

מיצג בו ניתן להרגיש את הקיר הממחיש את טקסטורה של השמלות ב"גינת דיור" / צילום: ספיר סויסה

כל חלק בתצוגה הציג אלמנט אחר מהטבע שבא לידי ביטוי ביצירות האופנה, למשל: פרחים שנתנו השראה למעצבים כמו הוורד האדום והפרד, חיפושיות ופרפרים ומתחמים מיוחדים כמו "גינת דיור" ועיצובים בהשארת הפרחים של וואן גוך.

שמלת נשף צרפתית מ-1980 ושמלת נשף בריטית מ-1940 / צילום: ספיר סויסה

את התערוכה סגר מיצג מרהיב של שמלת כלה שנלבשה לפני 94 שנים על ידי אשת חברה מפורסמת בניו יורק, ועוצבה בידי Callot Soeurs. השמלה שעוצבה מתערובת של משי וממשי אצטט יצרה מראה המזכיר גלי אוקיינוס בזכות האורך הדרמטי וצדפות ועיגוליות שהזכירה צדפות, כך זכה המיצג לשם "כלת בתולת הים".

אם אתם מבקרים בזמן הקרוב בניו יורק תוכלו לבקר בתצוגה שנמצאת במוזיאון המטרופלין לאומנות שממוקם בלב מנהטן. את הכרטיס תוכלו לרכוש באתר המוזיאון הרשמי בעלות של כ-30 דולר.

איב סאן לורן, קיץ-סתיו 1988 / צילום: ספיר סויסה

הכרטיס אינו מוגבל בשעות וכולל בתוכו את כל התערוכות במוזיאון, אך שימו לב שכדי להיכנס לתערוכת האופנה תצטרכו להירשם לרשימת ההמתנה כשאתם בתוך המוזיאון (תיעזרו באחת המדריכות), ולהמתין כשעה או יותר עד שיגיע תורכם. המוזיאון עצמו הוא ענק ומגוון, ובזמן ההמתנה תוכלו להנות ממגוון התערוכות המרשימות שיש למוזיאון להציע.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר