"זה שהוא שיקר לא אומר שהוא אשם": אמו של פי דידי יוצאת להגנתו

ג'ניס בת ה-83 טוענת כי מגיעה לבנה ההזדמנות להוכיח את חפותו • "זה מרגיש כמו לינץ' פומבי - הוא יוכיח את חפותו בבית המשפט"

שון קומבס ("דידי"). צילום: אי.אף.פי

כשלושה שבועות לאחר מעצרו המתוקשר של הראפר שון קומבס, הידוע גם כפאף דאדי או פי דידי, שפתח תיבת פנדורה של האשמות קשות נגדו על סחיטה ואיומים, סחר במין, כפייה ושידול לזנות מצד מאות נשים וילדים, אמו של קומבס, ג'ניס סמול קומבס, יצאה אמש (ראשון) להגנתו בהצהרה לתקשורת שפרסמה באמצעות עורכת דינה נטלי ג'י פיגרס.

בהצהרה הארוכה שהיא למעשה מניפסט הגנה נוקב על בנה, ג'ניס בת ה-83 מציינת שבעוד שבנה בן ה-54 "אינו מושלם ועשה טעויות בעבר כמו כולנו, אבל הוא אינו אשם בהאשמות המיוחסות לו.

יוכיח את הצד שלו. שון "פאף דדי" קומבס, צילום: AP

"זה שובר את ליבי לראות את בני נשפט לא על פי האמת, אלא על פי נרטיב שנוצר משקרים", נכתב בהצהרה. "לראות את זה מרגיש כמו לינץ' פומבי בבני לפני שניתנה לו הזדמנות להוכיח את חפותו. כמו כל אדם אחר, לבני מגיע היום שלו בבית המשפט, לשתף סוף סוף את הצד שלו ולהוכיח את חפותו".

הצהרה זו מגיעה חמישה ימים לאחר שנחשף כי קומבס יתמודד עם תביעות מ-120 מתלוננים נוספים, בנוסף לתריסר התלונות שכבר היו נגדו. עורך הדין טוני באזבי אמר שהוא מייצג מספר גברים ילדים ונשים המאשים את קומבס בעבירות מין החל משנת 1991, כשרבים מהמתלוננים טוענים שנאנסו לאחר שסוממו במסיבות המין הפרועות שארגן, כשהמתלונן הצעיר ביותר שהוזכר עד כה בדיווחים היה בן 9 בלבד.

"מניעים כלכליים"

ההאשמות החדשות מגיעות כמעט שנה לאחר שקומבס הגיע להסדר בתביעה מצד האקסית שלו, קאסי ונטורה, שהאשימה אותו באונס ובאלימות. למרות שהכחיש את ההאשמות, סרטון המתעד אותו תוקף אותה פיזית במלון הופץ ברשת ועורר זעם ציבורי עצום, כשיומיים לאחר מכן הוא פרסם התנצלות פומבית.

בהצהרה שלה ג'ניס הודתה שבנה שיקר לגבי המקרה אך הסבירה מדוע. "בני לא היה כן לחלוטין לגבי חלק מהדברים, כמו ההכחשה שלו על כך שהשתמש באלימות נגד האקסית שלו, כאשר סרטון האבטחה במלון הראה אחרת", כתבה. "לפעמים, האמת והשקר כל כך שזורים זה בזה שזה הופך להיות מפחיד להודות בחלק מהסיפור במיוחד כשאותה אמת נמצאת מחוץ לנורמה או מסובכת מדי להבנה. זו הסיבה, לדעתי שבחרו להגיע להסדר בתביעה".

שון קומבס וקאסי, ב-2016, צילום: איי.אף.פי.

ג'ניס הוסיפה שההאשמות הנוכחיות נובעות ממניעים כלכליים, ולא מרצון לצדק וכי הוא טומן בחובו ציפייה לרווח מהיר לאחר שהסדר התביעה הושג מול קאסי.

"זו הסיבה שאני מאמינה שהצוות המשפטי האזרחי של בני בחר להגיע להסדר בתביעה של האקסית שלו במקום להיאבק בה עד הסוף, מה שגרם לאפקט בומרנג כשהממשל הפדרלי פירש את ההסדר כהודאה באשמה", הוסיפה וכתבה. בהמשך, ג'ניס טענה שהעובדה שבנה שיקר בנושא זה אינה הופכת אותו לאשם בהאשמות "המחרידות ובאישומים החמורים" שהוטחו בו.

"אנשים רבים שהורשעו שלא בצדק וזוכו לאחר מכן איבדו את חירותם לא כי היו אשמים בפשעים שהואשמו בהם אלא כי לא התאימו לדימוי של מה שהחברה רואה כ'אדם טוב'," היא המשיכה. "ההיסטוריה הראתה לנו איך אנשים יכולים להיות מורשעים שלא בצדק בשל פעולותיהם או טעויותיהם בעבר".

ג'ניס הוסיפה ש"נפגעה לשמוע את כל ה'בדיחות' על חשבון בנה והתלוננה על כך שלא ניתנת לו ההזדמנות לשתף את הצד שלו בסיפור. "זה כאב בלתי נתפס לראות איך העולם פונה כל כך מהר וכל כך בקלות נגד בני בגלל שקרים ומושגים מוטעים מבלי לשמוע את הצד שלו או לאפשר לו להציג את גרסתו", כתבה. "האשמות שווא של תקיפה מינית פוגעות בקורבנות האמיתיים של אלימות מינית שמגיע להם לקבל צדק. וכעת הממשל הפדרלי משתמש בשקרים הללו כדי להעמיד את בני לדין. חוסר הצדק הזה בלתי נסבל עבור המשפחה שלנו. החלק הכי קשה במאבק הזה הוא לראות את בני היקר נשלל מכבודו, לא בגלל מה שהוא עשה, אלא בגלל מה שאנשים בוחרים להאמין עליו".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר