חנות ביוטי בארצות הברית. צילום: רויטרס

תופעה: בנות נוער משתלטות על חנויות הביוטי - "הן בריוניות קטנות ומרושעות"

סערה ברשת בעקבות פלישת נערות מתבגרות לחנויות איפור תוך תקיפה של נשים מבוגרות ויצירת בלגן • כעת יוצאות הלקוחות בקריאה להגבלת גיל הכניסה ל-18

זה לא סוד שבני נוער כיום מעוררים לא פעם את חמתם של המבוגרים בטענה להיותם לא מחונכים כשהם מתלוננים על התנהלות בריונית, שפה גסה ועוד, אך כעת מסתמנת סערה ברשת בעקבות מה שזכה לכינוי "פלישת הנערות המתבגרות לספורה".

הביקורת על התופעה מתחלקת בגדול לשניים: ראשיתה היא בעצם העניין שבנות בטווח הגילים שבין 9 ל-12 בכלל מסתובבות בחנויות דוגמת ספורה כשהן מתעקשות לדגום את המוצרים ולהתנסות בטיפולים שאינם תואמים את גילן הצעיר או את עורן, והשנייה, המדאיגה והחמורה יותר, היא האופן בו הן מתנהלות: חוסר נימוס הגובל לעיתים בהטרדה של ממש כלפי הלקוחות ועובדי המקום, גרימת בלגן ועוד.

סניף "ספורה" בוושינגטון, צילום: איי.אף.פי.

לא מדובר כאמור בקומץ בנות סוררות או בתקריות בודדות, אלא בתופעה של ממש המעוררת זעם רב ואף הפכה לנושא מדובר ברשת כשבטיקטוק ניתן למצוא עשרות סרטונים הדנים בנושא כשחלקם זוכים למאות אלפי ואף מיליוני צפיות.

"זו פחות העובדה שמדובר בילדות צעירות בספורה", סיפרה סקויה קות'רן עובדת בסניף של ספורה בטנסי בראיון לרשת פוקס, "כי איפור זה דבר סובייקטיבי ואין לו באמת הגבלה של גיל, אלא מה הן מחפשות ואיך הן מתנהגות כשהן מגיעות לסניפים.

"זה האופן בו הן מתייחסות לעובדים במקום", הוסיפה. "ממש אפשר לראות בבנות העשר האלו התנהלות של ילדות רעות", הוסיפה כשעובדת אחרת המוכרת ברשת בשם gigipimpin מחזקת את דבריה בסרטון שצבר קרוב ל-10 מיליון צפיות ורוטנת בכעס: "איפה לעזאזל ההורים המחורבנים שלהן".

התופעה הזו שזכתה לשם "Sephora Kids" מתועדת כאמור ברשת, כשעשרות גולשות מעלות סרטונים בהן הן מספרות על מה שהן מכנות כ"חוויה בריונית" מצד הילדות האלו שגילן נע לרוב בין 9 ל-12.

העובדים בסניפים מחזקים את הטענות להתנהגות בריונית ומספרים על חבורות של ילדות שמבלגנות סניפים, מדברות בגסות לעובדים וללקוחות אחרים ומפעילות מניפולציות גם על הוריהן כדי שירכשו עבורן מוצרים יקרים.

"אתם רואים התנהגות אגרסיבית כלפי אנשים מבוגרים", הוסיפה וסיפרה קות'רן. "זו רמה של חוסר כבוד שטרם נתקלתי בה מילדה לאישה מבוגרת. פשוט לא אכפת להן".

"הייתי עדה לבנות שדחפו לקוחות מבוגרות בדרך למוצר שרצו, פתחו והרסו מוצרים שהיו סגורים מבלי לקנות אותם והפריעו לעובדים לתת שירות ללקוחות".

התופעה שכאמור מייצרת זעם רב, הובילה לקריאה להגבלת גיל הכניסה של לקוחות לסניפים, כשהדרישה כעת היא שיהיו לפחות בני 18.

"זה ברור שהדברים האלה נובעים מההשפעה של הרשתות החברתיות", אמרה קות'רן והוסיפה כי הילדות מציפות את הסניפים בעקבות המשפיעניות הפופלריות ברשתות.  

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...