חרם על דיור: "החליפו את בלה חדיד"

"מפיצות מסרים אנטישמיים". האחיות בלה (מימין) וג'יג'י חדיד

בעקבות המחאה הפרו-פלשתינית שמובילות האחיות חדיד ברשתות החברתיות, יצאו משפיעניות ישראליות בקריאה להחרמת המותג היוקרתי שאותו מפרסמת הדוגמנית • "אם יפטרו אותה נצליח לעשות שינוי ולהעביר מסר"

משפיעני רשת מובילים בישראל החלו אמש (שני) להוביל מחאה באינסטגרם נגד מותג הקוסמטיקה העולמי דיור, שלפיה עד שלא תוחלף הפרזנטורית הראשית של המותג, בלה חדיד, הם יחרימו את מוצרי החברה.

את המחאה מובילות הדוגמניות נטלי דדון, דנית גרינברג ומשפיעניות האופנה טל נוי, אתי קובו, שני פדר, דורין דותן, סהר נווה ועוד, שכאמור טוענות כי לא יקנו יותר את מוצרי דיור, כל עוד חדיד מייצגת אותם.

הפוסט של חדיד מפרסמת את דיור, אינסטגרם

כפי שכבר סיפרנו לכם, בלה חדיד, שלה יש 42 מיליון עוקבים באינסטגרם, מובילה בשיתוף עם אחותה ג'יג'י מחאה חברתית קיצונית נגד ישראל ברשת החברתית, שם היא מפרסמת מסרים אנטישמיים ועובדות שקריות על הסכסוך הישראלי-פלשתיני. 

מאות אלפי ישראלים ויהודים הגיבו לפוסט של דיור הנושא את פניה של חדיד, ומספר שעות לאחר מכן החלה הנהלת המותג להסיר את התגובות הישראליות והשאירה רק את התגובות הפרו-פלשתיניות.

"המחאה נגד המותג מבוססת על מקרה שהתרחש בפברואר 2011 עם דיור", סיפרה ל"ישראל היום" המשפיענית שני פדר. המקרה המדובר עוסק במי שהיה בזמנו מעצב האופנה והמנהל הקריאייטיבי הראשי של המותג, ג'ון גליאנו, שהושעה מתפקידו לאחר שתקף מילולית בהערות אנטישמיות זוג יהודים שישבו לידו בבית קפה בפריז, ונעצר על ידי המשטרה. שבועיים לאחר מכן פוטר גליאנו, לאחר שחקירה חשפה וידאו נוסף של המעצב, שבו הכריז כי הוא "אוהב את היטלר". את ההודעה על הפיטורים מסר המנכ"ל היהודי של בית האופנה היוקרתי, סידני טולדנו, שמסר: "דיור מחויבת לחלוטין למדיניות של אפס סובלנות כלפי התבטאויות או התנהגות אנטישמיות או גזעניות".

"בעקבות זאת אנו מבינים כי חייבים להעביר מסר לכל המותגים שאותם מובילה הדוגמנית והמשפיענית בלה חדיד", הסבירה פדר, "מסר מובהק שאומר - גם לנו יש אפס סובלנות כלפי התבטאויות אנטישמיות, ואנחנו לא נתמוך כלכלית במותג שאותו היא מובילה ומקדמת". פדר הוסיפה שלימודי המחקר שלה בנושאי טרנדים והפצתם בעולם לימדו אותה שהטרנד שהכי קל להפיץ בעולם - הוא שנאה. "אנשים אוהבים לשנוא", היא מספרת, "אם המותגים שהפכו את חדיד למצליחה ובעלת כוח גדול במדיה החברתית יפטרו אותה, נצליח לעשות שינוי בעולם ולהעביר מסר חשוב".

"בלה חדיד, פניה החדשות של האנטישמיות",

לרוע מזלה, צ'אט חשבון האינסטגרם של פדר נחסם בעקבות מסע ההסברה הישראלי שלה, לאחר שאלפי עמודים פרו-פלשתיניים דיווחו על חשבונה, וכעת היא מנועה מלדבר בצ'אט של הרשת החברתית.

הפאשניסטה ובעלת מותג התכשיטים "קוקונאט", אתי קובו, הצטרפה גם היא למחאה המדוברת וכתבה כתגובה בפוסט של דיור שהיא מחרימה את מוצרי המותג עד שתוחלף הדוגמנית. "החרם הזה רגיש אצלי במיוחד", חשפה קובו, "לפני כשנתיים מותג האופנה דיור בחר בי כמשפיענית הישראלית הראשונה בישראל של המותג. פנו אלי מפריז וזה היה מרגש מאוד, ומאז אני מפרסמת בגאווה את המוצרים שלהם לכל העוקבים שלי. הנזק שבלה חדיד עושה לישראל ויהודים ברחבי העולם הוא חמור ביותר, ולא משאיר לי ברירה אלא לקחת צעד אחורה מעבודתי כשגרירה.

"אני לא יכולה לייצג ולקדם מותג כאשר הפנים שמובילות אותו בעולם היא אישה שעושה כל שביכולתה להפיץ מסרים שקריים, שנאה ואנטישמיות, ומעודדת גזענות ואלימות. ולכן החלטתי להצטרף למחאה ולפגוע בעצם בעצמי - ובהצלחה שלי כמשפיענית של מותג נחשב בעולם. השקט הנפשי שלי, של משפחתי ושל העם היהודי שווים יותר מכל חפץ, מותג או חברת אופנה".

משאירים רק תגובות פרו-פלשתיניות, אינסטגרם

מסע ההסברה הישראלי של המשפיעניות מועתק לאלפי תגובות בעמודים של מותגים נוספים שאותן האחיות חדיד מובילות, ביניהם בית האופנה מייקל קורס, קלווין קליין וגם סוכנות הדוגמנות האמריקנית שמייצגת אותם בעולם, IMG. יוזמות המחאה מפרסמות בסטורי באינסטגרם פוסטים של המותגים והסוכנות, ומבקשות מכל עוקביהן להגיב נגד הדוגמניות ופעולותיה, במטרה ליצור שיח ורעש ברשת.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...