היום: מיליוני יהודים מציינים את חג סוכות

עם ישראל יציין הערב את כניסתו של חג האסיף • כוחות הביטחון ערוכים בכוחות מתוגברים למניעת פיגועי טרור • בעיר הבירה תתקיים צעדת ירושלים ה־69 תחת הכותרת "ישראל צועדת יחד" • חג שמח

הסוכה מוכנה לחג . צילום: יח"צ

סוכתי הסוכה נהדרת ירוקה: חג הסוכות יחל הערב ויימשך שבעה ימים. זהו החג היחיד שבו אנו מצווים להיות בשמחה. במהלך החג נהוג לאכול ולשהות בסוכה ככל האפשר. ביומו הראשון, אם הוא לא חל בשבת, מותר לבשל באמצעות העברה מאש לאש. מנהג נוסף הוא נטילת ארבעת המינים: אתרוג, לולב, הדס וערבה, והנענוע בהם בתפילה.

לקראת החג מדגישים בכיבוי אש והצלה את חשיבות הבטיחות בבניית הסוכה ובשימוש בה. רב־רשף אלירן צרויה, ראש ענף חקירות במחוז יו"ש, אומר כי "יש כאלה הנוהגים בחג להדליק נרות בתוך הסוכה. המלצתנו היא להימנע מכך, מכיוון שהחומרים שמהם בנויה הסוכה דליקים מאוד ויכולים לגרום לבעירה בתוך שניות.

מצווים להיות בשמחה. סוכה, צילום: אייל מרגולין/ארכיון

"אם בכל זאת בחרתם להדליק נרות בתוך הסוכה, הדליקו אותם על גבי משטח יציב שאינו דליק. הישארו בסוכה כל זמן שהנרות דולקים והציבו מטף בתוך הסוכה, כך שאם חס ושלום תיווצר בעירה, תוכלו לכבותה בתוך כמה רגעים".

השנה, בצל מלחמת חרבות ברזל והמתיחות הביטחונית בעקבות הפיגועים האחרונים בתל אביב ובמחלף יבנה, ההיערכות לחג משלבת שמירה על מסורת לצד הקפדה יתרה על בטיחות ואבטחה.

צועדים ביחד

כוחות הביטחון ערוכים בכוחות מתוגברים במטרה למנוע פיגועי טרור, ובצה"ל נערכים להמשך המלחמה לצד ניסיון לשמור על שגרה עד כמה שאפשר באזורים נרחבים ברחבי הארץ.

על אף המתיחות, הרשויות המקומיות נערכות לקיום אירועי החג. ביום ראשון הקרוב צפוי להתקיים בירושלים מעמד ברכת הכוהנים המסורתי, ובקרן למורשת הכותל המערבי מעריכים כי מאות אלפי מבקרים יפקדו את המקום במהלך החג.

בכיכר ספרא שבעיר הבירה הוקמה לקראת החג סוכת ראש העיר, ותתקיים צעדת ירושלים ה־69 תחת הכותרת "ישראל צועדת יחד". ביישוב אביתר שבשומרון מתוכנן להיערך אירוע גדול הכולל הופעות של אמנים מובילים, ובהם רמי קליינשטיין ואריאל זילבר.

תת טפסר ציון שנקור, מפקד כב"ה מחוז יו"ש: "הקמת הסוכה תעשה על קרקע יציבה, לא על "דרדרת אבנים" ולא על פיגומים. ולבסוף בקשה אישית, תהנו בחג, טיילו ותהנו וכל זאת בזהירות ובבטיחות, והקפידו אחר הנחיות פיקוד העורף. אני מאחל לכל בית ישראל חג סוכות שמח!"

בהכנת הידיעה השתתף לידור סולטן

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר