דירוג חדרי המיון: בצמרת - ביה"ח שיבא

משרד הבריאות חושף את רמות שביעות הרצון מהטיפול בבתי החולים • בתחתית הטבלה: יוספטל, וולפסון ורמב"ם

בית החולים שיבא (ארכיון), צילום: קוקו

באיזה בית חולים תקבלו את הטיפול הכי טוב בחדר המיון? מבין חדרי המיון הגדולים, המחלקה לרפואה דחופה של בית החולים שיבא זכתה לציון הגבוה ביותר (77), ואחריה בתי החולים מאיר (76) וסורוקה (75).

כך עולה מסיכום נתוני סקר "חוויית המטופל", שערך משרד הבריאות. עוד בדירוג בתי החולים הגדולים - איכילוב ושערי צדק זכו לציון 73. מבין בתי החולים הקטנים יותר, זכו לציונים גבוהים אסותא אשדוד (81), המרכז הרפואי כרמל (81), קפלן (77) ופוריה (77).

הנתונים מבוססים על סקר שביעות רצון שעורך משרד הבריאות אחת לשנתיים, שבו השתתפו 8,000 איש שטופלו ב־29 חדרי מיון בישראל במהלך 2021.

חדרי המיון שזכו לציונים נמוכים יחסית היו אסף הרופא (72), נהריה (72), הדסה עין כרם (72), רמב"ם (70), וולפסון (70), ויוספטל (68).

בתי חולים שרשמו ירידה ניכרת בהשוואה לסקר הקודם ב־2019 הם יוספטל (ירידה של חמש נקודות) ופוריה (ירידה של ארבע נקודות).

בתי חולים שרשמו שיפור ניכר הם איכילוב (שיפור של 11 נקודות), הלל יפה, כרמל והדסה הר הצופים (שבע נקודות כל אחד) ובני ציון (חמש נקודות).

בממוצע ארצי, שביעות הרצון הכוללת מהביקור בחדרי המיון עומדת על 75, עלייה של תשע נקודות מאז הסקר הראשון ב־2015, ועלייה של נקודה מהסקרים ב־2019 ו־2017.

הנושאים שזכו לציון נמוך יחסית היו זמן ההמתנה (72) ושביעות הרצון הכללית (66). נושאים שקיבלו ציון גבוה יותר מהמטופלים היו היחס והכבוד (84) ומתן מידע (79).

בניגוד למיוני המבוגרים, שרשמו עלייה בכל המדדים וגם בציון הסופי מאז הסקר הקודם (73 לעומת 71), במיוני הילדים נרשמה ירידה בכל המדדים שנבדקו, והציון המסכם עמד על 82 לעומת 85 בשנת 2019.

אחת ההערכות היא שהירידה בציון קשורה לכך שבמיוני הילדים הוקמו מיונים נשימתיים לטיפול בקורונה, דבר שגרם לעיכובים.

הכניסה למיון בית החולים קפלן ברחובות // צילום: לירון מולדובן,

במיוני הילדים, מבין בתי החולים הגדולים, מובילים שיבא וקפלן (86) ומאיר, איכילוב ורמב"ם (85), ומבין בתי החולים הקטנים - בני ציון (93) ואסותא אשדוד (92). מיוני הילדים שרשמו ציון נמוך יחסית היו שניידר (74), אסף הרופא (74), הדסה הר הצופים (73) ויוספטל (70).

נקודת התורפה: ההמתנה

במשרד הבריאות זימנו דיון עם מנהלי מיוני הילדים כדי לדון בתוצאות הסקר. כצפוי, לזמן ההמתנה במיון יש קשר לשביעות הרצון. זמן המתנה הנתפס "סביר" הוא עד שלוש שעות. עם זאת, בסקר דיווחו 38% מהמשתתפים כי שהו במיון במשך יותר מארבע שעות.

בעוד שביעות הרצון של מי שהיו במיון עד שעתיים היתה 79, מי ששהו במיון ארבע עד שש שעות העניקו ציון של 58, ומי ששהו יותר משש שעות - 53.

במשרד הבריאות ציינו כי "כמענה לקשיים הקיימים, קידמנו לפני פרוץ המגיפה תוכנית לאומית רחבה ומקיפה, לשיפור איכות הטיפול וחוויית המטופל במלר"ד. התוכנית כללה טיפול בחלופות הפנייה למלר"ד, פתרונות טכנולוגיים, הוספת כוח אדם ועוד".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר