אמבולנס של מד"א (ארכיון) | צילום: יהושע יוסף

מוקד 101: מענה בחמש שניות

מוקדי מד"א שודרגו ומערך המוקדנים מתוגבר • "המערכות החדשות יתרמו באופן משמעותי"

מערכות הטכנולוגיה במד"א שודרגו וכעת שיחות החירום למוקדים נענות תוך זמן קצר – עד חמש שניות. בימים האחרונים שולבה במוקדי מד"א מערכת טלפונים טכנולוגית מתקדמת המאפשרות מענה במהירות שיא לשיחות לקו חירום 101. בנוסף, הותקנו מערכות שליטה ובקרה חדישות למעקב צמוד של המוקדים אחר המתרחש בשטח. 

במידה וקו הטלפון של המוקדן במוקד המרחבי תפוס, השיחה מועברת באופן אוטומטי למוקדן פנוי בכל אחד מעשרת מוקדי מד"א ברחבי הארץ. השדרוג מצמצם בצורה משמעותית את זמני התגובה ומאפשר לחובשים ולפראמדיקים העונים לשיחות במוקד החירום לקחת חלק משמעותי יותר בשניות הראשונות והקריטיות לאחר אירועים מסכני חיים ולסייע כבר בשיחת הטלפון למוקד.

רוצים לקבל עוד עדכונים? הצטרפו לישראל היום בפייסבוק

במהלך השבוע הקרוב צפוי להמשיך תהליך הייעול ומוקדי מד"א בצפון הארץ יאוחדו למוקדים רחבים ומשוכללים עם הטכנולוגיות המתקדמות בעולם ויתוגבר מערך המוקדנים. המוקדים במרחבים גלבוע וירדן שבצפון הארץ יאוחדו למוקד אחד שיפעל מעפולה. מוקדי המרחבים כרמל ואשר יאוחדו למוקד שיפעל בחיפה. 

מערכות השליטה והבקרה החדשות מאפשרות מעקב צמוד של המוקד על הרכבים בשטח החל מקבלת הקריאה ועד לפינוי לבית החולים. מערכות השליטה מהוות פריצת דרך משמעותית בתחום טכנולוגיית הצלת החיים בארץ ובעולם. צוותי ההצלה מרחבי העולם מגיעים לארץ כדי ללמוד את פעילות מערכות השליטה.

מוקד מד"א // צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א אלי בין: "המערכות החדשות שהותקנו במוקדי מד"א ברחבי הארץ והמערכות העתידיות שיוכנסו לשירותו הארגון יתרמו בצורה משמעותית לשיפור השירות ופעילות בארגון ויעזרו לנו באופן יומימי במשימות העומדות בפנינו."

 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...