MG ZS EV במבחן

נהיגה ראשונה בג'יפון החשמלי של MG. בדיוק מה שצריך?

MG ZS EV נותן מענה לשתי המגמות הכי משמעותיות בעולם הרכב. בארץ ובעולם. קודם כל הוא רכב פנאי, תצורה שהשתלטה כבר על כל קטגוריה אפשרית. בנוסף הוא חשמלי, שזו לחלוטין האופנה החמה ביותר בסביבה. אם מוסיפים לזה מחיר נגיש, בסביבת המשפחתיות הקלאסיות, מקבלים הצעה שקשה להתעלם ממנה.


מה חדש?


קודם כל מערכת ההנעה, כמובן. ההנעה חשמלית טהורה, בלי מאריכי טווח או פתרונות היברידיים. נטו חשמל. המנוע החשמלי מפיק הספק של 143 כ”ס ו-36.4 קג”מ בריאים. הכוח עובר אל הגלגלים הקדמיים ונתוני התאוצה מרשימים. זינוק מעמידה ל-50 קמ”ש אורך 3.1 ש’ ואת המאוץ הקלאסי ל-100 קמ”ש משלים ה-MG תוך 8.2 שניות.


עוד מאוברדרייב >>>


מבחינה חיצונית אפשר למצוא כמה נגיעות שמבדילות את הגרסה החשמלית מהאחות לוגמת הבנזין. בולטים בעיקר הם החישוקים הגדולים והגריל הנאה. מבפנים אפשר למצוא לוח שעונים עם מסך דיגיטלי במרכזו, מערכת מולטימדיה גדולה במרכז הקונסולה ופקדים למערכת החשמלית. יש גם חוגה שמתפקדת כבורר הילוכים.



צילומים: רונן טופלברג

גם בכל הקשור למערכות בטיחות מתקדמות מציג ה-EV שיפור לעומת גרסת הבנזין. יש כאן בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון לסטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים ועוד. ה-EV קיבל לא מזמן גם 5 כוכבים המבחני הריסוק של יורו NCAP. מחיר גרסת הכניסה המאובזרת למדי עומד על 139,000 שקלים. הגרסה המאובזרת יותר מוסיפה דברים כמו ריפוד דמוי עור, חלון גג, כיוון חשמלי למושב הנהג ועוד, נמכרת כאן ב-141,000 שקלים.


על הכביש


כניסה ראשונה ל-EV מגלה תא נוסעים נעים למדי. התחושה עדכנית וטכנולוגית במידה. תפעול מסך המגע הגדול לא תמיד אינטואיטיבי ואין כיוון מרחק להגה אבל חוץ מאלו, התחושה איכותית ונעימה. מעבר לחוגה שבוררת את ההילוכים, אפשר למצוא כאן מתגים המאפשרים לבחור כמה דרגות של “בלימה” מהמנוע החשמלי ואגירת חשמל בהתאם.


יציאה לדרך והג’יפון החשמלי מזנק ללא היסוס לפנים. קצב צבירת המהירות החלטי מאוד והביצועים פשוט מצוינים. עם דרגת הבלימה החזקה ביותר, מתגלה סגנון נהיגה חדש. עזיבה של דוושת התאוצה גורמת לרכב להאט בצורה משמעותית, באופן שדוחה את השימוש בבלם מחד ואוגר אנרגיה חדשה לסוללות מאידך. נהיגה חשמלית.



 


הטווח המוצהר עומד על 263 ק”מ בין טעינה לטעינה. זה נתון בר השגה למי שנהיגתו מתונה. מי שיבחר במצב הספורטיבי יותר וישתמש ביכולת התאוצה המהנה ייגלה טווח קצר יותר במעט. אנחנו בנסיעה מעורבת רשמנו 219.5 ק”מ. ואם בחשמל וטעינה עסקינן, טעינה מלאה בעמדה (מסופקת עם הרכב) דורשת 7 שעות. עמדת טעינה מהירה, מאפשרת  טעינת של 80 אחוז מהסוללה תוך חצי שעה.


עוד על הכביש, השיוט שקט למדי ובבינעירוני גם הנוחות טובה. על שברים עירוניים במהירות איטית התחושה קצת פחות עגולה, גם בגלל הכיול וגם בגלל הצמיגים נמוכי החתך. עם תוספת משקל משמעותית, כמו בכל רכב חשמלי, התנהגות בכביש המפותל מרגישה מעט גמלונית. זוויות הגלגול מורגשות ויש תחושה של חוסר ריסון מאחור. הבלמים יעילים אך פעולתם לא לינארית.


שורה תחתונה


גרסת ה-EV של ה-ZS מרשימה למדי. היא מביאה את האפשרות החשמלית לטווחי מחירים עממיים יחסית. האפשרות הזו גם ארוזה היטב, עם מראה פנאי עדכני מבחוץ ותא נוסעים מחמיא לנהג. לא משהו שהיה אפשר לכתוב בהקשר של רכב סיני עד היום. היא מרשימה פחות בכל הקשור לנוחות על כביש משובש והתנהגות. ואז מרוויחה שוב נקודות על אבזור נוחות ובטיחות.



 


בסוף היום זו אופציה חשמלית ראויה ונגישה. כזו שגוררת עמה שתי בשורות. האחת – העתיד החשמלי ממש כאן. השנייה – סין מזנקת בצעדים אדירים קדימה, לוטשת עיניים לעבר אירופה, ומתכוננת להסתער.


MG ZS EV


מנוע: חשמלי, סוללה 45.6 קוט”ש


הספק: 143 כ”ס


מומנט: 36.4 קג”מ


בסיס גלגלים: 258 ס”מ


תאוצה מ-0 ל-100 קמ”ש: 8.2 ש’


מהירות מרבית: 140 קמ”ש


מחיר (מבחן): 141,00 שקלים


+ חשמל, ביצועים, אבזור


-נוחות עירונית


טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו
Load more...