השילוב של הילדים אשר נמצאים בחופש בפסח, הימים החמים במיוחד והפעילויות הרבות בקניונים, גרמו לזינוק במספר המבקרים בקניונים. זאת למרות מספר הטסים הרב לחו"ל. עומר אוגולניק מנכ"ל קניוני עופר אמר ל"ישראל היום" כי מספר המבקרים חזר למספרים של טרום הקורונה.
לדבריו "האנשים חזרו לקניונים ובגדול. אם בתקופת טרום הקורונה ,היינו רגילים שהקניות היו מתקיימות יומיים-שלושה לפני החג, החג הנוכחי היה מיוחד והרגשנו את זה ב-10-12 ימים לפני החג, עם קצב מכירות מאוד גדול. בשבוע האחרון שקדם לערב החג, המכירות היו בקצב שיא, עם גידול של 20%. בנוסף לזאת, חול המועד שהחל ביום ראשון האחרון התחיל מאוד חזק. הקניונים היו מלאים. בקניונים הגדולים שלנו, מספר המבקרים בקניונים גדל ב-23% ואנחנו נערכים להמשך החג. לצד ההערכות של האבטחה והניקיון, יש המון פעילויות שאנחנו עושים בקניונים".
אוגולניק מסביר כי הגידול במספר האנשים נעוץ ב"שילוב של פעילויות נכונות וגם בשל מזג האוויר. כולם רוצים את המזגן בקניון, לשבת בבתי קפה ולהנות מפעילויות חינמיות. אנחנו יודעים להגיד שהמכירות של הסוחרים הן ברמת טובות ויש אווירה אופטימית. אנשים מחפשים לצאת מהבית. או שהם בטבע או שהם בקניונים".
לשאלה אם אין השפעה של מספר הטסים לחו"ל, ענה: "צריך לזכור שיש עוד 8 מיליון אנשים בארץ. יש מכירות גבוהות והקהל ממלא את הקניונים. בחול המועד המכירות מתאפיינות יותר בבילוי, בתי קפה ופעילויות לילדים. בשבועיים שקדמו לערב החג המכירות התאפיינו בעיקר באופנה".
ערן אמציה סמנכ"ל שיווק ותפעול בקבוצת ביג מדווח גם הוא על תנועה ערה במרכזים. לדבריו "החנויות מדווחות על גידולים יפים בפדיונות שהתחילו כמה ימים לפני החג וממשיכים גם בחול המועד. אמנם כשמשווים ליציאה מהסגרים בשנת 2021 יש ירידה, אבל כשמשווים לחג ב-2019 רואים עלייה של כ-15% בפדיונות".
"עלייה של 35% במספר המבקרים"
אלכס קפלן, מנהל השיווק של דיזינגוף סנטר גם מספר הוא על עומס בקניון, אך מציין שיש השפעה של הטסים לחו"ל. לדבריו "יש לנו עומס בשל אירועים כמו אליפות הברייקדאנס, ספורט שעומד להיות אולימפי ויריד של מידות גדולות שנפתח ליומיים. חשוב לנו להראות שאופנה מיועדת לכל הקהלים.
"ביומיים האחרונים ראינו עלייה של 25% לעומת שבוע שעבר, שגם הוא היה בעלייה. לא נכחיש שהיינו רוצים לראות מספרים גדולים. העובדה שיש מיליון ישראלים בחו"ל, בהחלט משפיעה. עם זאת מזג האוויר גרם לאנשים להגיע מוקדם. משפחות הגיעו גם לקניות וגם לבילוי. בתי האוכל מלאים ורואים אנשים עם שקיות. יש הרבה ילדים ולכן מדובר בקניות יותר לילדים כמו מתנות לאפיקומן ופחות במוצרים שמאפיינים את טרום החג כמו כלי בית".
באשר להשוואה לתקופת טרום הקורונה, אמר: "אלה עדיין לא המספרים של טרום הקורונה. יש הבדל של 25% בין חול המועד הזה לעומת 2019. היום אנחנו מרגישים את השיחרור של האנשים, לעומת שבוע שעבר שעוד הושפע בגלל הפיגוע בדיזינגוף. אנשים מגיעים עם כל המשפחה. זה מה שרצינו שיקרה: שאנשים יחזרו לשגרה ושירגישו בטוחים" .
אורי אבל, מנכ"ל קניון שבעת הכוכבים בהרצליה סיפר על עלייה של 35% במספר המבקרים, לעומת יום רגיל. לדבריו, "מספר המבקרים ביום ראשון האחרון עמד על מעל 17,000. יש לנו פסטיבל פרחים אביבי מושקע. כולם מחפשים מה לעשות ולכן יש תנועה גדולה של משפחות. בהשוואה לטרום הקורונה, החג מפתיע לטובה למרות שיש כמיליון אנשים בחו"ל. הסיבה היא שיש הרבה פעילויות. עם זאת, אנשים גם קונים ורואים את זה לפי השקיות. יש פידיונות יפים. אני מניח שזה ימשך ואולי אף יגבר בגלל העומס בכבישים".
צפונה משם, מספר דותן שלום, מנכ"ל קניון שער הצפון כי מספר המבקרים בפסח גדל לעומת אשתקד ובאופן כללי לעומת התקופה האחרונה ב-30% לפחות. הימים החמים עושים לנו טוב בגלל המיזוג".
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו