ליאם פיין נפל למותו בבואנוס איירס

מותו הפתאומי של ליאם פיין מזעזע את מעריצי וואן דיירקשן. תאונה טרגית או סיפור מורכב יותר?

ליאם פיין. צילום: Photo by Rich Fury/Invision/AP, File

הכוכב נפל: ליאם פיין מת לאחר נפילה טראגית במלון בבואנוס איירס.

ליאם פיין, אחד מחברי להקת הבנים המיתולוגית וואן דיירקשן, הלך לעולמו בגיל 31 לאחר שנפל מקומה שלישית במלון בבואנוס איירס, כך דווח מטעם גורמי החירום בעיר. החופשה השקטה של הזמר הסתיימה בנסיבות דרמטיות ומעורפלות.


מה התרחש ברגעים האחרונים?

על פי דיווחי המשטרה והמד"א המקומי, צוות חירום הוזעק למלון CasaSur Palermo בשכונת פלרמו היוקרתית, בעקבות דיווח על "אורח אלים" שנמצא ככל הנראה תחת השפעת סמים ואלכוהול. עם הגעתם למקום, נמצא פיין בחצר הפנימית של המלון לאחר שנפל ממרפסת חדרו.

הפראמדיקים קבעו את מותו בזירה, כשהפציעות שלו היו כה חמורות שלא ניתן היה לנסות להחיות אותו. "הוא פשוט לא השאיר לנו שום סיכוי," אמר ראש מערך החירום המקומי, אלברטו קרסנטי.

מלון CasaSur Palermo בשכונת פלרמו היוקרתית בבואנוס איירס, צילום: Photo by JUAN MABROMATA / AFP

חופשה שהפכה לדרמה

פיין הגיע לארגנטינה ב-30 בספטמבר יחד עם בת זוגו, קייט קסידי. בני הזוג נראו נהנים מהנופים והאווירה המקומית, אך קייט עזבה את המדינה ב-14 באוקטובר. ליאם נשאר מאחור – ומה שהתחיל כטיול נינוח הסתיים באירוע טראגי.

רק כמה ימים קודם לכן, פיין העלה סרטון על הרגעים האחרונים שלו בחופשה, שבו דיבר בהתלהבות על רכיבת סוסים ופולו. הוא אפילו השתתף בהופעה של נייל הורן, חברו לשעבר ללהקה, בבואנוס איירס.

ליאם פיין בווידאו שפרסם בסנאפצ'אט, לפני מותו בארגנטינה, צילום: Liam Payne via Snapchat/via REUTERS

התפרקות בחדר המלון

לפי עדי ראייה ועובדי המלון, פיין התנהג באופן לא יציב בלובי לפני האירוע, שבמהלכו ניפץ את המחשב הנייד שלו ונאלץ להיות מלווה לחדרו. שיחת 911 שהגיעה לידי AP חושפת את הלחץ מצד צוות המלון: "הוא שיכור לגמרי, משתולל בחדר – תשלחו מישהו דחוף!" נשמע מנהל המלון אומר.

זמן קצר לאחר מכן נשמע רעש עז – וכשצוות המלון והמשטרה הגיעו למרפסת, הם גילו שפיין נפל אל מותו.


עברו המורכב עם התמכרויות

זו לא הפעם הראשונה שפיין נאבק בשדים אישיים. כבר ביוני 2021 הוא סיפר בפתיחות על מאבקים עם התמכרות לאלכוהול ותרופות מרשם במהלך ימי וואן דיירקשן. הוא אף חשף שסבל ממחשבות אובדניות באותה תקופה.

ביולי שעבר שיתף סרטון שבו חגג חצי שנה של פיכחות, אחרי שעבר טיפול אינטנסיבי. 


פרשת מאיה הנרי

לפני ימים אחדים, חברתו לשעבר מאיה הנרי שיתפה בטיקטוק את ההתמודדות שלה עם שיחות והודעות בלתי פוסקות מצד פיין, למרות שנפרדו לפני יותר משנתיים.

פיין והנרי התחילו לצאת ב-2019 כשהנרי היתה בת 18 ופיין בן 26, והזוג אפילו התארס באוגוסט 2020. אחרי שנתיים סוערות הם נפרדו, ומאז, כך לפי הנרי, הקשר ביניהם לא באמת נגמר.

לצד הדרמה האישית, פיין התמודד עם בעיות בריאותיות, כולל שני אשפוזים בשנה האחרונה בגלל בעיות בכליות.


מעריצים באבל וכאב

הידיעה על מותו של פיין הכה בתדהמה את מעריציו הרבים בבואנוס איירס. תוך שעות התאספו המונים מחוץ למלון, הדליקו נרות והניחו זרי פרחים לזכרו. עם דמעות בעיניים, צעירות רבות הניחו פריטי זיכרון אישיים והתפללו בשקט. "וואן דיירקשן היו הכל בשבילי," אמרה אחת המעריצות.

מעריצים מבכים את מותו של ליאם פיין בארגנטינה, צילום: REUTERS/Agustin Marcarian

קריירה שהתחילה מוקדם מדי

פיין נכנס לתודעה הציבורית בגיל 16, כשחבר לשאר חברי וואן דיירקשן במסגרת תוכנית הריאליטי "אקס פקטור". על אף שהלהקה לא ניצחה בתחרות, היא הפכה לאחת מלהקות הבנים המצליחות בכל הזמנים. אחרי פירוק הלהקה ב-2015, פיין פנה לקריירת סולו שהתמקדה ב-EDM והיפ-הופ.

וואן דיירקשן, עם ליאם פיין משמאל, צילום: Photo by Robyn BECK / AFP

בין להיטיו הבולטים: "Strip That Down", שהגיע למקום גבוה בבילבורד, ואלבומו "LP1" שיצא ב-2019. פיין הותיר אחריו בן, בר גריי בן ה-7, שנולד מהקשר עם המוזיקאית שריל קול.

נושאים קשורים