מותג חדש מושק בימים אלה בענף הבשר בישראל בשם חוות הבוקרים. מדובר בבשר טרי ואיכותי למבינים בתחום הבשר. מי שעומדת מאחורי המותג היא קבוצת "תדמיר", אינטגרציה חקלאית מהמובילות בישראל, שמרחיבה את פעילותה בשוק הקמעונאות ומשיקה את "חוות הבוקרים" בהשקעה כוללת הנאמדת בכ-50 מיליון שקלים.
למי שלא מכיר את "תדמיר" ופועלה, מדובר בחברה המספקת מגוון רחב של שירותים ופתרונות בתחום העוף והפטם ומשווקת את מותגי העוף הצמחוני, הגדל ללא אנטיביוטיקה - 'משק ארצי' ו"טבע עוף". מי שעומד בפרונט ומלווה את השקת המותג הוא השף מאיר אדוני, שיעשיר את כל מי שמעוניין במידע חשוב על בשר באמצעות סרטונים, מתכונים, סדנאות, טיפים ועוד.
בחברה אומרים כי "חוות הבוקרים" מציעה חדשנות במוצרים ובשירות. מדובר בבחירת זנים מובחרים, גידול העגלים בישראל, תזונה מותאמת לכל זן, טיפול בקצביה בהתאם לזן, סיווג הנתח ואיכותו, נתחים מיוחדים בזמינות גבוהה, תווית מוצר עם מידע על הנתח ודרכי ההכנה המיטביות ורמת שירות מקסימלית לאנשים שאוהבים בשר.
"הקמנו את הקצביה מהמתקדמות והגדולות בישראל", מספר המנכ"ל חן רזיאל. "שם עובר הבשר טיפול בהתאמה לזן, לנתח ולאיכותו ועל האריזה נציג את ההמלצות לכל נתח בהתאם לייעודו ושיטת ההכנה האופטימלית עבורו. בנוסף, נשיק מוצרים או נתחים חדשים בצורה רציפה ובזמינות גבוהה, ביניהם: סטייק דנבר קאט, שניצל עגל איירון, סטייק פיקניה, ראמפ סטייק, טומהוק, נתחים למעשנה ועוד. כל זאת כדי לתת לאוהבי הבשר בארץ את חוויית הבשר האולטימטיבית".
"הבשר מטופל בקצביה שלנו על ידי צוות קצבים מיומן בהתאם לזן לסיווג ולאיכות הנתח, כך שכל נתח יקבל את הטיפול המתאים לו: קיצוב, יישון רטוב, יישון יבש, חיתוך ואריזה".
רזיאל ממשיך: "מדובר בשיטת שיווק חדשה ושונה ממה שהצרכן הכיר עד היום, כאשר כל נתח יסווג ויקוצב בהתאם לאיכות ולשיטות השימוש הייעודיות לו על גבי סדרת המוצרים תוצג תווית מוצר המפרטת ומסבירה את כל המידע הנחוץ להכנה האידיאלית של הנתח: קדרה, מחבת, הקפצה, מיוחדים, טחונים, קרפצ'יו, מנגל – בהתאם לבחירת הצרכן. במסגרת ההשקה נשיק נתחים חדשים שלא היו משווקים בארץ. אנחנו יודעים להביא מוצרים שלא קיימים בשוק בזמינות שחוזרת על עצמה. הצרכן יקבל כל פעם את אותה איכות".
המוצרים של החברה יושקו, נכון לעכשיו, בסניפי שופרסל, רמי לוי וברשתות פרטיות אחרות, יחד עם מוצרי העוף של טבעוף ומשק ארצי. "ההבנה בבשר בישראל היא מתקדמת", מספר רזיאל. "לאנשים יש מעשנה בחצר אבל ההיצע לא נמצא. מי שרצה להשיג עד כה למשל סטייק דנבר קאט, ראה שברמה הארצית לא היה היצע כי אין את זה בסופרים. זיהינו את ההתקדמות של השוק ואת הצורך".
על יעדי המכירות אמר: "אנחנו לא נהיה בגודל של המתחרים. שוק הבשר הטרי כולל בעיקר את אדום ואדום ואת דבאח. נהיה מחצית מהם בגודל. אנחנו לא מתחרים בהם כי הם עובדים עם ליין אחר. אנחנו הולכים לכיוון של גידול לפי זן, סיווג בשר וזה מביא מוצרים אחרים. גם לי יהיה את הלחם והחמאה של כתף למשל, כי יש לזה צורך אבל יהיה מגוון גדול, בחיתוך ובקיצוב. מחירי הבשר הטחון שלנו יעמדו על 69-199 או עד 249 שקלים כאשר מדובר במוצרים מיוחדים. זו אותה רמת מחירים כמו בקצביות אבל מעטות הן שמציעות סוגים כאלה ואין את ההיצע הזה".
על התחרות מול הבשר המיובא: "אנחנו לא במגרש של הייבוא ולא מתחרים שם. זה נכון שיש הרבה מוצרים ללא מכסים. העסק שלנו הוא בשחיטה מקומית של בשר טרי. ישראליות וציונות זו לא מילה גסה. היתרון הוא שיש שם מוצרים זולים אבל אנחנו מציעים משהו אחר, כולל נתחים מסוימים כאמור שאינם מוצעים בשוק. בנוסף, אנחנו מציעים סיווג לכל נתח כדוגמת: תנור: קדירה ומעשנה".
"זה מהלך אסטרטגי וכמו כל דבר אנחנו בדיליי. ארה"ב מובילה את התחום הזה. לא רואים שם כתף מדומה או צלי כתף. אצלנו הנתחים קצת שונים כי אנחנו מדינה כשרה, אבל אין שום סיבה שלא יהיו פה את הסוגים הללו. היום יש כבר ביקוש. אנשים מדברם על זה ורוצים. לפני 3-4 שנים הייתי בין הבודדים עם המעשנה בבית כי אני מהתחום. היום ברשתות עשה זאת בעצמך יש המון מעשנות. התחום מתקדם אבל ההיצע לא באותו קו".
על השפעת הקורונה: "הרגשנו גידל במכירות מכיוון שאנחנו לא עוסקים בכלל בשוק מוסדי. יש לנו מעט לקוחות של מסעדות טובות אבל לא בבתי מלון. הדרישה הלכה לסופרים ולכן אנחנו לא נפגענו מהקורונה. הרגשנו גידול של עשרות אחוזים".
"מוצרי על האש גדלו בצורה ניכרת. בפברואר, שזה שיא החורף, בדרך כלל ליצרנים בתקופה הזו יש עודף מוצרי על האש כדוגמת סטייקים. השנה היה מחסור אדיר באמצע פברואר כי אנשים היו יותר בבית, בישלו ועשו על האש. לנו היה גידול כי הצריכה הביתית גדלה בעשרות אחוזים. כמעט ולא היה חורף ויותר עשו על האש. במוצרי על האש היה גידול גדול יותר מהגידול הכללי אפילו"
טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו